
Δεν ήταν απλώς σκηνοθετικό εύρημα. Το θρυλικό χαστούκι που δέχτηκε η Μαίρη Αρώνη στην ταινία Μια τρελή, τρελή οικογένεια από τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο ήταν απολύτως αληθινό – και μάλιστα τόσο δυνατό, που η ηθοποιός έφυγε εξοργισμένη από το πλατό. Ο πόνος που ένιωσε δεν ήταν μόνο σωματικός αλλά και ψυχικός· απείλησε μάλιστα πως δεν θα επέστρεφε ποτέ για να συνεχίσει τα γυρίσματα.
Ο ίδιος ο Φίνος χρειάστηκε να παρέμβει. Έστειλε στη μεγάλη πρωταγωνίστρια ένα εντυπωσιακό μπουκέτο τριαντάφυλλα και μια προσωπική συγγνώμη, προκειμένου να κατευνάσει την κατάσταση. Ευτυχώς, η χειρονομία του έπιασε τόπο και η Αρώνη εμφανίστηκε στο γύρισμα της επόμενης ημέρας.
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος είχε παραδεχτεί αργότερα, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, πως τα χαστούκια που έδινε στις συμπρωταγωνίστριές του ήταν πάντα αληθινά - και συνήθως από την πρώτη λήψη. Αν και αισθανόταν άσχημα, δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς όταν το απαιτούσε το σενάριο. Συνήθιζε μάλιστα να ζητά συγγνώμη εκ των προτέρων, γνωρίζοντας πόσο σκληρό ήταν αυτό που έκανε.
Το χαστούκι αυτό, μάλιστα, είχε και τη δική του ειρωνεία. Στην ταινία, η "κόρη" του Παπαγιαννόπουλου, Τζένη Καρέζη, σχολιάζει πως "άργησε 20 χρόνια να το ρίξει". Οι δυο ηθοποιοί είχαν συνεργαστεί πολλά χρόνια πριν, στη θεατρική παράσταση Φωνάζει ο κλέφτης του Δημήτρη Ψαθά, τη σεζόν 1958-59, σε μια πολύ επιτυχημένη παραγωγή στο θέατρο Μαρίκας Κοτοπούλη.
Χρόνια αργότερα, το έργο έγινε ταινία, αλλά χωρίς την Αρώνη - με τη Ρένα Βλαχοπούλου να παίρνει τον ρόλο. Η Αρώνη όμως και ο Παπαγιαννόπουλος επανενώθηκαν κινηματογραφικά ως παντρεμένο ζευγάρι στην κλασική πλέον Μια τρελή, τρελή οικογένεια, όπου το σενάριο "επέβαλλε" το περιβόητο χαστούκι - που αποδείχθηκε ιστορικό.
Ένα σπάνιο φωτογραφικό στιγμιότυπο από την κοινή τους θεατρική πορεία αναρτήθηκε από τον λογαριασμό elenas_diary στο Instagram, ξυπνώντας αναμνήσεις και φέρνοντας ξανά στο φως ένα σκηνικό που σημάδεψε - κυριολεκτικά και μεταφορικά - τα παρασκήνια του ελληνικού κινηματογράφου.