Μια φωνή που ξεχειλίζει από παράπονο και νοσταλγία: "το κοινό περιμένει θαύματα όμως εγώ δεν μπορώ να κάνω θαύματα!". Είναι η Μαρία Κάλλας και θυμάται εκείνα τα λαμπρά χρόνια της επιτυχίας και της δόξας, έννοιες που δεν έπαψαν ποτέ να την "τρώνε" μέσα της. Βρισκόμαστε στο 1977 και η Κάλλας ζει στο Παρίσι, μόνη ανάμεσα στα αγαπημένα της σκυλιά και δύο υπηρέτες έτοιμους να κάνουν τα πάντα για αυτήν. Αλλά δεν φαίνεται πλέον να έχει τίποτ’ άλλο.
Iσορροπώντας ανάμεσα στην φαντασία και την πραγματικότητα, το παρόν και το παρελθόν, ο Χιλιανός σκηνοθέτης ο Πάμπλο Λαραίν καταθέτει μια μελαγχολική ταινία για την Μαρία Κάλλας την οποία υποδύεται με εσωτερικότητα η Αντζελίνα Τζολί.
"Η πιο τρομακτική είδηση ήταν ότι ο μόνος ήχος στο δωμάτιο θα ήταν η φωνή μου"
Eίπε μεταξύ άλλων η Αντζελίνα Τζολί για την εμπειρία της στην ταινία "Maria". Η ταινία είναι διανθισμένη με αναδρομές σε άριες του Βέρντι και του Πουτσίνι όταν η Κάλλας βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας της. Ήταν άραγε η Αντζελίνα Τζολί, που υποδύεται την Κάλλας, έτοιμη να τις τραγουδήσει- πόσο μάλλον δε μια άρια που μπορούσε να υποστηρίξει μια σοπράνο του βεληνεκούς της Κάλλας;
Σύμφωνα με το Variety, μπορεί η Αντζελίνα να είναι εκπαιδευμένη ηθοποιός – ως νεαρή έφηβη παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Ινστιτούτο Θεάτρου Lee Strasberg – αλλά δεν εκπαιδεύτηκε ποτέ για να γίνει τραγουδίστρια. Ωστόσο, για να γυρίσει ο Λοραίν την ταινία, με πρωταγωνίστρια τη Τζολί, ήξερε ένα πράγμα, ήθελε αυτή η ερμηνεία να είναι πιστευτή.
Για να υποδυθεί μια από τις πιο διάσημες σοπράνο στον κόσμο, η Τζολί πέρασε από αυστηρή προετοιμασία, κάνοντας κάθε απαραίτητο βήμα για να τα καταφέρει. Ο Λαραίν σημειώνει ότι προπονήθηκε για πάνω από ένα μήνα σε κάθε άρια που έπρεπε να τραγουδήσει. Αλλά απαιτούσε πολύ περισσότερα από την ηθοποιό. Αναλύοντας τη διαδικασία, η Τζολί είπε: "Προπονηθήκαμε για επτά μήνες. Ξεκινήσαμε με την αναπνοή, τη στάση του σώματος και πραγματικά επιστρέψαμε στα βασικά του ήχου. Κάναμε μερικούς μήνες μόνο ιταλικά. Ήρθε μια τραγουδίστρια όπερας, ώστε να τραγουδήσω μαζί της και να καταλάβω τη διαφορά".
Η Αντζελίνα Τζολί αντιμέτωπη με το "Ave Maria"
Όταν ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν τα γυρίσματα, το "Ave Maria" ήταν μία από τις πρώτες σκηνές που έλαβαν χώρα. Η Τζολί θυμάται ότι ένιωσε "τρομοκρατημένη. Ήμουν εξαιρετικά νευρική και εξαιρετικά ανασφαλής".
Τα φωνητικά και οι ερμηνείες ηχογραφήθηκαν ζωντανά.
Σε ορισμένες σκηνές, η Αντζελίνα Τζολί ερμηνεύει με ένα πιάνο και σε άλλες, όταν η Κάλλας βρίσκεται στο απόγειο της επιτυχίας της, υπάρχει μια πλήρης ορχήστρα. Η καταγραφή αυτών των στιγμών πίσω από τις σκηνές ήταν μια διαφορετική ιστορία.
"Ο μοναδικός ήχος στο δωμάτιο έπρεπε να είναι η φωνή μου"
Η Τζολί αποκαλύπτει: "Για να μας μιξάρουν σωστά, έπρεπε να είμαι ο μοναδικός ήχος στο δωμάτιο, οπότε δεν μπορούσε να υπάρχει ούτε πιάνο, ούτε Μαρία, ούτε τίποτα". Και προσθέτει: "Ο μόνος ήχος στο δωμάτιο θα ήταν η φωνή μου, το οποίο ήταν απλά η πιο τρομακτική είδηση". Κάθε ανάσα και κάθε ήχος αποτυπώθηκε.
Στη συνέχεια, τα φωνητικά της Κάλλας βγήκαν από τις ηχογραφήσεις. Ακόμη και πριν από αυτό, το επόμενο βήμα ήταν να κάνουμε την ερμηνεία της Τζολί να ακούγεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Κάλλας. Η μίξη του ήχου περιστράφηκε γύρω από τα ποσοστά και την εξέταση κάθε λέξης και κάθε γραμμής, όπου η φωνή της Κάλλας, ειδικά σε στιγμές από την ακμή της, ήταν το κλειδί.
Η Τζολί θυμάται τα γυρίσματα αυτής της σκηνής. "Ποτέ δεν ήμουν πιο φοβισμένη, ποτέ δεν ήμουν πιο αβέβαιη και ποτέ δεν ένιωσα μικρότερη". Και προσθέτει: "Ήμασταν όλοι εξίσου πολύ αγχωμένοι την ημέρα για να τα καταφέρουμε".
Οι μήνες της προετοιμασίας και της φωνητικής και αναπνευστικής εξάσκησης και της άσκησης της στάσης του σώματος έπιασαν τόπο. Η Τζολί είναι η απόλυτη τελειότητα και αποδίδει μια ερμηνεία για την οποία η Κάλλας θα ήταν περήφανη. Ο Λαραίν λέει: "Γι’ αυτό νιώθεις ότι τραγουδάει πραγματικά, γιατί έτσι είναι". Και προσθέτει με υπερηφάνεια: "Τα κατάφερε. Ήμουν εκεί".
Με πληροφορίες από το Variety