Ανέκαθεν οι σχεδιαστές λάτρευαν τις εμβληματικές εκείνες γυναίκες, που άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία. Γυναίκες με όραμα και style icons που ταρακούνησαν τον κόσμο, υπερβαίνοντας τα "καθωσπρέπει όρια" άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους με τις εικόνες και τις στιλιστικές τους επιλογές. Κι αν οι περισσότερες από αυτές δεν είναι στη ζωή, η κομψότητα και η υπογραφή τους, μέχρι και το ίδιο τους το όνομα, έχουν διατηρηθεί σε αναμνήσεις, αλλά και σε… τσάντες. Η Τζέιν Μπίρκιν είχε την δική της Hermès Birkin και η Γκρέις Κέλι την Hermès Kelly. Η Τζάκι Κένεντι είχε την δική της Gucci Jackie και η πριγκίπισσα Νταιάνα την Lady Dior. Από το Πάνθεον με τις μούσες δεν θα μπορούσε να λείπει και η Ντέμπι Χάρι, της οποίας η λεπτεπίλεπτη ομορφιά έχει αποτυπωθεί σε πορτρέτα από καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ που έγινε προσωπικός της φίλος (της είχε διοργανώσει μάλιστα κι ένα πάρτι στο Studio 54 το 1979 για να γιορτάσει την κυκλοφορία του άλμπουμ Heart of Glass) και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ. Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80, δανείζει το όνομα της στη νέα τσάντα Blondie του οίκου Gucci και πρωταγωνιστεί στη νέα καμπάνια "We Will Always Have London". Σήμερα μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες στο ροκ, είναι περιζήτητη όσο ποτέ: συναυλίες, βιβλία και μια θέση στην πρώτη γραμμή της μόδας.
Μια αυθεντική "ροκ" ζωή
Όταν ήταν 4 ετών οι γονείς της τής είπαν ότι ήταν υιοθετημένη. Η αποκάλυψη αυτή σημάδεψε την ψυχή της Χάρι που ήθελε διακαώς να βρει τη βιολογική της μητέρα και τελικά το κατάφερε στα τέλη της δεκαετίας του '80. Ήταν μία πιανίστρια, η οποία, όμως, επέλεξε να μην κρατήσει καμία επαφή με την κόρη της ακόμα και τότε.
Πολύ πριν από αυτό, η Ντέμπι είχε ήδη περάσει μία πολύ σοβαρή πνευμονία, η οποία παραλίγο να της κοστίζει τη ζωή, είχε εργαστεί για αρκετό καιρό στο BBC, είχε κάνει στενή παρέα με τον Άντι Γουάρχολ, συχνάζοντας στο νεοϋορκέζικο The Factory, είχε γλιτώσει από μία βαθιά άγρια και κακοποιητική σχέση, είχε υπάρξει οδηγός στο βανάκι που μετάφερε το θρυλικό συγκρότημα New York Dolls, είχε φτιάξει ένα γυναικείο γκρουπ, τις Stilettos.
Έτσι, αγέρωχη, νέα, σέξι και αυτοκαταστροφική τη γνώρισε ο κιθαρίστας Κρις Στέιν, ο άντρας με τον οποίο έζησε μαζί 13 ολόκληρο χρόνια και ο οποίος υπήρξε ο ουσιαστικός δημιουργός πίσω από την τεράστια, παγκόσμια επιτυχία της. Τους υπέροχους Blondie.
Η ίδια ποτέ δεν έκρυψε την πλαστική επέμβαση που έχει κάνει, συγκρίνοντάς την ανέμελα με έναν απλό εμβολιασμό κατά της γρίπης.
Μιλώντας πριν μερικά χρόνια στους New York Times με αφορμή την έκδοση της αυτοβιογραφίας τηςμε τίτλο "Face It", η τραγουδίστρια των Blondie θυμάται την ελευθερία (και την αγριότητα) της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του '70 όταν μαζί με τον για χρόνια σύντροφό της στο συγκρότημα και στη ζωή, τονΚρις Στέιν αποτελούσαν ένα από τα πιο εμβληματικά ζεύγη στη ζωή (και κυρίως στη νύχτα) της πόλης που τότε πράγματι δεν κοιμόταν ποτέ.
Παρότι χώρισαν το 1987 – την ημέρα που πέθανε ο Άντι Γουόρχολ, όπως σημειώνει – παρέμειναν κολλητοί φίλοι και συνεργάτες, ενώ η Ντέμπι Χάρι είναι και νονά στις δύο κόρες του Στέιν από τον γάμο του με την ηθοποιό Μπάρμπαρα Σικουράντζα το 1999.
Η ίδια στο βιβλίο της καταγράφει με ειλικρίνεια ακόμα και οι πιο δύσκολες, σκοτεινές και τραυματικές πτυχές της ζωής της: εκείνος ο βίαιος και διαρκώς απειλητικός ερωτικός της σύντροφος (που ενέπνευσε και το γνωστό τραγούδι των Blondie, "One Way or Another") πριν από τον Στέιν, τα τραγικά λάθη που έκανε το γκρουπ στα δισκογραφικά του συμβόλαια, ο απατεώνα μάνατζερ που είχε "ξεχάσει" να πληρώσει τους φόρους της Χάρι και του Στέιν, ο εθισμός σε διάφορες ουσίες και εκείνη η φριχτή εποχή γύρω στα 1982 όταν ο Κρις διαγνώστηκε με σπάνια και εξαιρετικά κρίσιμη αυτοάνοση ασθένεια και δεν μπορούσε να πληρώσει το τεράστια έξοδα της θεραπείας.
Σήμερα στο κατώφλι των 80 δηλώνει ιδιαίτερα ευτυχής για την συνεργασία με την Gucci που δημιούργησε μια τσάντα που φέρει το όνομά της. "Είναι τιμή μου, είναι πραγματικά κολακευτικό, αν και δεν ξέρω αν ο Σάμπατο (ντε Σάρνο, ο creative director της Gucci) με σκεφτόταν πραγματικά όταν σχεδίαζε την τσάντα Blondie, ή αν την ονόμασε έτσι εκ των υστέρων". (Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα αρχειακό σχέδιο της Gucci από τη δεκαετίας του ‘70, το οποίο παρουσιάστηκε εκ νέου κατά τη διάρκεια της έκθεσης Cruise 2025 της Gucci στην Tate Modern, τον Μάιο του 2024).
Η νέα καμπάνια της Gucci, "We Will Always Have London", είναι μια ωδή στη βρετανική πρωτεύουσα, αποτυπώνοντας την αιώνια γοητεία της πόλης μέσα από τον εμβληματικό φακό της Αμερικανίδας φωτογράφου και ακτιβίστριας Nan Goldin. Και ποια γυναίκα θα μπορούσε να εκπροσωπήσει καλύτερα μια τέτοια καμπάνια. Η Debbie Harry, συνεχίζει με το επαναστατικό πνεύμα, το πρωτοποριακό στυλ και τη μουσική επιρροή της να εμπνέει γενιές και γενιές. Κι ας έχει μόλιες κλείσει τα 79.