Η Φέι Ντάναγουεϊ ξεγυμνώνεται στο νέο ντοκιμαντέρ του HBO "Faye" μιλώντας με απόλυτη ειλικρίνεια για τη ζωή της, την καριέρα της, τα συναισθήματά της και τους μεγάλους της έρωτες.
Η Ντάναγουεϊ υπήρξε μια πραγματική ντίβα του κινηματογράφου που με το χαμαιλεοντικό της ταλέντο, τη μόρφωση και ένα βλέμμα που μαγνήτιζε γήτευε τους πάντες στο πέρασμά της. Οι συνεργάτες της έκαναν λόγο για έναν "δύσκολο χαρακτήρα", συμπεριφορά που συν τω χρόνω έγινε κατανοητή καθώς η ίδια διαγνώστηκε με διπολική διαταραχή. Στο ντοκιμαντέρ η σταρ μιλάει ανοιχτά για την ασθένειά της και το πώς σώθηκε όταν ζήτησε επαγγελματική βοήθεια. "Με τη φαρμακευτική μου αγωγή είμαι πολύ καλά. Κι όταν είσαι καλά μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα στη ζωή" λέει η ίδια.
Η Ντάναγουεϊ αφηγείται τη ζωή της ξεκινώντας από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια. Εποχή που σφραγίστηκε από τον αλκοολισμό του πατέρα της (κάτι που θα "κληρονομούσε" και η ίδια στην πορεία), τις συχνές μετακινήσεις της οικογένειας λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων του πατέρα της κι έπειτα από το διαζύγιο των γονιών της. Το γεγονός πως έπρεπε να ξεριζώνεται κάθε δύο χρόνια σχεδόν από το εκάστοτε σπίτι της φαίνεται ότι στάθηκε καταλυτικό για τον ψυχισμό της. Γιατί αργότερα θα διαπίστωνε πως και οι προσωπικές της σχέσεις τόσο θα διαρκούσαν: δυο χρόνια περίπου. "Είχα μάθει να μη δένομαι πολύ με τους ανθρώπους δίπλα μου, αφού θα έπρεπε και πάλι να τούς χάσω" την ακούμε να ομολογεί.
Η ίδια κατάρα φαίνεται να στοίχειωσε και τη θυελλώδη σχέση της με τον μεγάλο γόη του ιταλικού κινηματογράφου, Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, τον οποίο γνώρισε στα γυρίσματα της ταινίας "A Place for Lovers" το 1968, στη Βενετία. Ο έρωτας τους ήταν κεραυνοβόλος- ωστόσο εκείνη βρισκόταν σε σχέση με τον φωτογράφο και σκηνοθέτη Jerry Schatzberg και ο Μαστρογιάννι ήταν παντρεμένος με τη Φλόρα Καραμπέλα, τη μητέρα της κόρης του Μπάρμπαρα (αργότερα θα αποκτούσε και την Κιάρα με την Κατρίν Ντενέβ). Ωστόσο, αρνιόταν να πάρει διαζύγιο, καθώς ήταν καθολικός και το διαζύγιο ήταν απαγορευμένο, πολύ περισσότερο δε στη συντηρητική τότε Ιταλία.
"Ήμουν βαθιά ερωτευμένη μαζί του", είπε η Φέι, η οποία ονειρευόταν γάμο και παιδιά με τον κατά 17 έτη μεγαλύτερο εραστή της. "Ήταν ένας άντρας που δεν έμοιαζε με κανέναν άλλο που είχα γνωρίσει ποτέ και με έκανε να νιώθω βαθιά προστατευμένη" έχει πει. Στο νέο ντοκιμαντέρ της το λέει απερίφραστα: "Υπήρξε ο μεγάλος έρωτας της ζωής μου".
Για χάρη του έφτανε μεταμφιεσμένη στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης. Μερικές φορές φορούσε μια μελαχρινή περούκα και γυαλιά ηλίου- άλλες φορές κρυβόταν πίσω από ένα παλτό και ένα μεγάλο καπέλο. "Βασικά έκανα αυτό που μισούσα με έναν άντρα που αγαπούσα", εξομολογήθηκε. "Ήμασταν σαν ερωτευμένοι κατάσκοποι, αποφεύγοντας πάντα τους παπαράτσι".
Λέγεται πως η αλήθεια χτύπησε κατά πρόσωπο την Ντάναγουεϊ όταν είδε τον Μαρτσέλλο και τη σύζυγό του να είναι τρυφεροί σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι το 1969 και συνειδητοποίησε ότι δεν θα την άφηνε ποτέ. Έδωσε λοιπόν τέλος στη σχέση τους.
"Όλη μου τη ζωή ήμουν το είδος του ανθρώπου που μπορούσε εύκολα να καταρρεύσει", είπε η Φέι. "Ποτέ δεν άντεχα να πληγώνομαι, οπότε αντί να νιώσω οποιοδήποτε είδος συναισθηματικού πόνου, συνήθως φεύγω από τέτοιου είδους τσχέσεις".
Ο Μαρτσέλλο πολύ αργότερα θα αναγνώριζε το τεράστιο λάθος του. Το 1987 θα έλεγε στο περιοδικό People ότι δεν ξεπέρασε ποτέ τον χωρισμό. "Ήταν η γυναίκα που αγάπησα περισσότερο", είπε. "Θα λυπάμαι πάντα που την έχασα. Ένιωθα ολόκληρος μαζί της για πρώτη φορά στη ζωή μου."
Με τη σειρά της η Ντάναγουεϊ έγραψε στην αυτοβιογραφία της Looking for Gatsby του 1995: "Υπάρχουν μέρες που αναπολώ εκείνα τα χρόνια με τον Μαρτσέλλο και νιώθω λύπη. Υπάρχει εκείνο το κομμάτι του εαυτού μου που σκέφτεται ότι αν είχαμε παντρευτεί, μπορεί να ήμασταν ακόμα παντρεμένοι. Ήταν μια από τις φαντασιώσεις μας, ότι θα γεράσουμε μαζί. Πίστευε ότι θα ήμασταν σαν τον Spencer Tracy και την Katharine Hepburn, ένας έρωτας που θα κρατιόταν μυστικός για μια ζωή. Ιδιωτική και να ανήκει μόνο στους δυο μας..."
Μολονότι οι περισσότεροι ρίχνουν το βάρος σε εκείνον, η Φέι θα πει στο ντοκιμαντέρ πως ίσως ο χωρισμός τους είχε και ως αιτία το γεγονός πως δεν άφηνε τον εαυτό της να δένεται με τους ανθρώπους. Τη δουλειά εμπιστευόταν πραγματικά, αυτή ήταν η μοναδική σταθερή παράμετρος στη ζωή της και η πεποίθηση πως αν δουλέψεις όπως πρέπει, θα πετύχεις. Πεποίθηση με την οποία την είχε μεγαλώσει η μητέρα της, Γκρέις, την οποία υπεραγαπούσε. Βέβαια, η σταρ κατόρθωσε να σπάσει τους τοίχους της με την υιοθεσία του γιού της, Λίαμ. Είναι άλλωστε ο μόνος για τον οποίο δακρύζει στο ντοκιμαντέρ και λέει πως αυτός και το εγγόνι της είναι το παν στη ζωή της.
Βέβαια ίσως η καλύτερη ατάκα του ντοκιμαντέρ έρχεται από τον Jerry Schatzberg, τον οποίο η Φέι άφησε για τον Μαρτσέλλο. Εκείνος μιλώντας on camera, με τον χρόνο να έχει κάνει βέβαια τη δουλειά του, είπε με χιούμορ: "αν είναι να σε αφήσουν για κάποιον, ας είναι ο Μαστρογιάννι".
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram