ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Μυτιλήνη: Οι ανθισμένες άγριες ορχιδέες στο Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους

Η περιήγηση στη λεσβιακή ύπαιθρο προσφέρει σε όλους τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε την απίστευτη ομορφιά των ανθισμένων λιβαδιών στην πατρίδα του Θεόφραστου, τον πατέρα της επιστήμης της οικολογίας!

Ηφαιστειακά τοπία και γεωμορφές που δημιούργησαν οι εκρήξεις των ηφαιστείων στο μακρινό παρελθόν, αποτυπώνουν την ένταση των γεωλογικών διεργασιών που τα δημιούργησαν και σήμερα συγκροτούν ένα μοναδικό δίκτυο γεωλογικών μνημείων διεθνούς ενδιαφέροντος που οδήγησαν στην αναγνώριση της Λέσβου ως Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO. Τα ηφαιστειογενή τοπία της Δυτικής Λέσβου την άνοιξη συναρπάζουν το βλέμμα του επισκέπτη καθώς την περίοδο της ανθοφορίας φιλοξενούν ένα τεράστιο αριθμό ανθοφόρων φυτών που δημιουργούν πολύχρωμα χαλιά με ποικιλία χρωμάτων και αρωμάτων!

Τα λιβάδια της Δυτικής Λέσβου, ανθίζουν και πιστοποιούν την αναγέννηση που φέρνει η άνοιξη! Τα τοπία μετατρέπονται σε πραγματικά θεαματικά σκηνικά, που προσελκύουν μικρούς και μεγάλους για μια απολαυστική βόλτα τα σαββατοκύριακα!

"Η Λέσβος αποτελεί ένα μοναδικό στο είδος του βοτανικό κήπο, άγνωστο στους πολλούς, που μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες για να τον γνωρίσουν! Το τοπίο που αναδεικνύεται από την άνθιση των αγριολούλουδων δημιουργεί εκ των πραγμάτων μια μαγευτική διαίσθηση και αποτελεί έμπνευση για καλλιτέχνες και ποιητές!" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Μουσείου Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου Λέσβου Νίκος Ζούρος.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου καλεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου να ανακαλύψουν και να απολαύσουν τη φυσική ομορφιά κατά την περίοδο της ανθοφορίας. Ένας περίπατος στη Δυτική Λέσβο, διασχίζοντας ανθισμένα τοπία με αμυγδαλιές και αγριολούλουδα αποτελεί ευκαιρία απόλαυσης της φυσικής ομορφιάς μέσω δραστηριοτήτων στη φύση.

"Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου ξεκινά την νέα αυτή πρωτοβουλία με τίτλο "Άνοιξη στη Λέσβο" για την ανάδειξη της Λεσβιακής Φύσης και την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την προστασία των στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος, με την πεποίθηση ότι η ανάδειξη του φυσικού πλούτου του νησιού μας, θα ενδυναμώσει και την τοπική οικονομία μέσω της ανάπτυξης εναλλακτικών τουριστικών δραστηριοτήτων. Το Μουσείο υλοποιεί διαδρομές περιήγησης στο Γεωπάρκο Λέσβου για ειδικές ομάδες επισκεπτών. Κατά την περιήγησης στελέχη του Μουσείου ενημερώνουν τους συμμετέχοντες για τους γεωτόπους, τα είδη των άγριων ορχιδεών και πλήθους αγριολούλουδων που ανθοφορούν στο Πάρκο!" λέει ο κ. Ζούρος.

Το Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους στην θέση "Κύρια Απολιθωμένη", πέρα από τα μοναδικής αξίας απολιθωμένα δένδρα που φιλοξενεί, μας αναδεικνύει την μοναδικότητα του με την ανθοφορία "άγριων ορχιδεών".

"Το Πάρκο εκτός από τις 100 και πλέον θέσεις γιγάντιων ιστάμενων απολιθωμένων κορμών σεκόιας και πευκίδων ηλικίας 18 εκατομμυρίων ετών, που συγκροτούν ένα ανεπανάληπτο μνημείο παγκοσμίου ενδιαφέροντος, αποτελεί έναν βοτανικό κήπο σημαντικής βιοποικιλότητας, με φυσικό πλούτο σπάνιων ειδών, αξιοθαύμαστης ποικιλότητας κατά την περίοδο της ανθοφορίας, μια ιδανική θέση για την παρατήρηση και αναγνώριση της άγριας χλωρίδας στη Δυτική Λέσβο" σημειώνει ο κ. Ζούρος ξεναγώντας μας σε πλαγιές κατάφυτες από άγριες ορχιδέες.

Και συνεχίζει: "Το Πάρκο ενδείκνυται για δραστηριότητες παρατήρησης φύσης, χλωρίδας και ορνιθοπανίδας, γιατί συνδυάζει πολλά πλεονεκτήματα που επιτρέπουν την ασφαλή πρόσβαση και παρατήρηση των ειδών της άγριας χλωρίδας από τους επισκέπτες του Πάρκου με την εφαρμογή μέτρων αποτροπής της βόσκησης και της καταπάτησης των ενδημικών και σπάνιων φυτών, με την ταυτόχρονη διεξαγωγή μέτρων προστασίας κατά την διάρκεια παρακολούθησης των πληθυσμών των φυτών ώστε να διασφαλισθεί η προστασία και η βιωσιμότητα του σπάνιου αυτού οικοτόπου.

Διαπιστώθηκε από ειδική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Μουσείο ότι το Πάρκου Απολιθωμένου Δάσους, αποτελεί και εξαιρετικό οικότοπο για πολλά είδη χλωρίδας και πανίδας, με παραπάνω από 400 διαφορετικά είδη φυτών".

Η περίφραξη του Πάρκου που τοποθετήθηκε πριν από 27 χρόνια και αντικαταστάθηκε πρόσφατα, διαχωρίζοντας την προστατευόμενη περιοχή από τους γύρω βοσκότοπους, προστατεύει την άγρια χλωρίδα και ειδικότερα τον μεγαλύτερο και σημαντικότερο οικότοπο της ορχιδέας Ophrys lesbis, που αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα είδη ορχεοειδών της Ελλάδας.

Οι ορχιδέες του Πάρκου

Στο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους φύονται αρκετά είδη ορχιδέας όπως η Ophrys tenthredinifera και το υποείδος της Ophrys tenthredinifera ssp. vilosa, η Ophrys umbilicata, η πολυλυάριθμη Ophrys papilionaceae ssp. heroica, καθώς και το είδος Ophrys mammosa.

Η Anacamptis collina, είναι μια ορχιδέα με συχνή παρουσία στο Πάρκο, μαζί με την παραλλαγή λευκού χρώματος του χείλους της Anacamptis collina var. leucoglossa. Στο Πάρκο, μπορεί κανείς να παρατηρήσει όλη την ποικιλομορφία του είδους ταυτόχρονα, βέβαια σε μικρότερους πληθυσμούς σε σχέση με την ξεχωριστή Ophrys lesbis.

Επιπλέον, παρατηρούνται η Serapias orientalis ssp. carica με μεγαλύτερο αριθμό ατόμων από την Serapias orientalis ssp. orientalis. H Serapias orientalis ssp. carica, είναι μια ιδιαίτερα ορχιδέα με πολυπληθή κόκκινα άνθη.

Ο μεγαλύτερος αριθμός των ορχιδεών βρίσκεται στο ανώτερο τμήμα του Πάρκου και γύρω στα μονοπάτια στις μη φρυγανικές περιοχές, όπου μπορούν και ευδοκιμούν τα ποώδη είδη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και στο νότιο τμήμα του δεν φύονται ορχιδέες. Η ανθοφορία τους αρχίζει το Φεβρουάριο στη Λέσβο και συνεχίζεται μέχρι το Μάιο - Ιούνιο. Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η ανθοφορία περισσότερων ορχεοειδών στο Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους.

Πηγή: ΑΠΕ

ANA-MPA Copyright © 2004-2005 All rights reserved.

Read Next

Μαρίνα Σάττι: Κοκκινομάλλα και αγνώριστη 16 χρόνια πριν

Όταν η Μαρίνα Σάττι τραγουδούσε στα 22 της, με Παπακωνσταντίνου, Μπουλά και Ζουγανέλη.

Περισσότερα από

News

H Τζένιφερ Άνιστον μεταμορφώνεται σε Μπάρμπρα Στρέιζαντ- Η απίστευτη ομοιότητα

H μεταμόρφωση της Τζένιφερ Άνιστον σε Μπάρμπρα Στρέιζαντ, ήταν αυτό που πάντα ήθελε!

27 Απρ 2024

Καλλιμάρμαρο: Η Αθήνα παρέδωσε την Ολυμπιακή Φλόγα στο "Παρίσι 2024"

Σε ενα κατάμεστο Παναθηναϊκό Στάδιο αντήχησαν οι Εθνικοί Ύμνοι της Ελλάδας και της Γαλλίας.

Ντάνι Ντε Βίτο και Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ ξανά μαζί

Μετά από τη διάσημη ταινία "Οι δίδυμοι", το δίδυμο επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη.

Άννα Βίσση: Με την αδερφή της στην Κύπρο

Η Ελληνίδα σταρ ποτέ δεν ξεχνά την ιδιαίτερη πατρίδα της

27 Απρ 2024

Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες το φετινό Πάσχα - Οι top προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού

Οι αναχωρήσεις για προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού ξεκινούν από το Σάββατο και κορυφώνονται στα μέσα της Μ.Εβδομάδας.

27 Απρ 2024

"Ήταν αηδιαστικό": Η Αν Χάθαγουεϊ περιγράφει τη χειρότερη - ίσως - στιγμή που έχει βιώσει σε audition

Το αίτημα του παραγωγού απέναντι στη νεαρή τότε ηθοποιό απαιτούσε, μεταξύ άλλων, με φιληθεί με άλλους δέκα άντρες.

27 Απρ 2024

Σέρρες: Τα "Λαζαράκια" και οι περίτεχνοι σταυροί από φοινικόφυλλα στην Αγία Παρασκευή Σιδηροκάστρου

Τα "Λαζαράκια" ή "Λαζάρηδες" ή "Λαζαρούδια" είναι μικρά νηστίσιμα ψωμάκια, τα οποία πρόσφεραν οι νοικοκυρές το Λαζαροσάββατο (το Σάββατο του Λαζάρου) στα παιδιά που έλεγαν τα κάλαντα.

27 Απρ 2024

Netflix: Έρχεται το αριστούργημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες "Εκατό χρόνια μοναξιά"

Το βιβλίο που κατέκτησε την καρδιά μας γίνεται τώρα τηλεοπτική σειρά που περιμένουμε εναγωνίως.

26 Απρ 2024

Lifestory: Ο χαρισματικός Γκάρι Όλντμαν και οι σκοτεινοί δαίμονες της ζωής του

Φρικτές αναμνήσεις, κακοποίηση και πολύ αλκοόλ καταδυναστεύσαν για χρόνια τον Γκάρι Όλντμαν.