Χρησιμοποίησε αριστοτεχνικά το δέρμα, απογείωσε το χρώμα και καθιερώθηκε σε όλο τον πλανήτη για την υψηλή ραπτική του . Συνεργάστηκε με τον οίκο Lanvin για δύο χρόνια, από το 1990 έως το 1992. Λάτρευε να ανεβάζει στην πασαρέλα δημιουργίες από εκκεντρικά πατρόν, με τονισμένες σιλουέτες που του έδωσαν μάλιστα το παρατσούκλι, "King of the Shoulder Pad" -βασιλιάς της βάτας.
Ποιος ήταν ο "αληθινός" βασιλιάς της βάτας;
Γεννημένος στο Παρίσι στις 29 Ιουνίου 1947 από Ισπανό πατέρα και Γερμανίδα μητέρα, ο Montana ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας κοσμήματα από papier-mâché καλυμμένα με στρας. Αργότερα, ανακάλυψε το δέρμα και σχολήθηκε με τις τις περίπλοκες τεχνικές του. Η πρώτη του επίδειξη μόδας έγινε το 1976 και αμέσως τράβηξε την προσοχή για τα υπέροχα δερμάτινα παλτό του.
Όπως ο Thierry Mugler και ο Azzedine Alaïa, έτσι κι εκείνος λάτρεψε και αποθέωσε το στυλ της δεκαετίας του 1940 και του '50.
Ξεκίνησε το δικό του brand, The House of Montana, το 1979, και γρήγορα έγινε αγαπημένος της υψηλής μόδας της δεκαετίας του 1980 μαζί με τον Thierry Mugler, ο οποίος επίσης προτιμούσε τα επιθετικά σχήματα και τα έντονα χρώματα. Μέχρι το 1986, θα συνέχιζε να συνδέεται με τις υπερβολικές βάτες με αποκορύφωμα την συλλογή-δήλωσή του το 1985, "Shoulders forever".
Η τραγική συνέχεια
Έως το τέλος της δεκαετίας του ‘70 είχε εξελιχθεί σε σταρ και τα ρούχα του θα κυριαρχούσαν στη δεκαετία του ‘80. Οι κριτικοί έλεγαν ότι ήταν το μέλλον της παριζιάνικης μόδας. Από τη Cher και την Νταϊάνα Ρος, έως την Γκρέις Τζόουνς, τον Ντον Τζόνσον και τον Μπρους Γουίλις φορούσαν ρούχα του.
Αλλά, εθίστηκε στα ναρκωτικά και συχνά εξαφανιζόταν για ημέρες ή εβδομάδες. Το 1989 απέρριψε πρόταση του Dior. "Χρειάζομαι χώρο. Δεν θέλω να έχω όλα αυτά τα χρήματα και να πάω σε άσυλο", έλεγε την ίδια χρονιά στην Washington Post. Ένα χρόνο αργότερα αποδέχθηκε την πρόταση του Lanvin να σχεδιάσει τη σειρά υψηλής ραπτικής, κάτι που έκανε για πέντε σεζόν.
Ακολούθησε ο γάμος του με τη Γουόλις Φράνκεν, Αμερικανίδα μοντέλο, η οποία υπήρξε μούσα του και σταρ στις επιδείξεις του από τα πρώτα του βήματα.
Είχαν την ίδια αδυναμία στη νυχτερινή ζωή και την κοκαΐνη. Κάποιοι θεώρησαν ότι ο γάμος του το 1993 ήταν μια προσπάθειά του να αναβιώσει την επιχείρησή του.
Η σχέση τους ήταν θυελλώδεις και εκείνος είχε εξωσυζυγικές σχέσεις με άνδρες. Τρία χρόνια μετά τον γάμο τους, η Φράνκεν αυτοκτόνησε, πέφτοντας από παράθυρο του διαμερίσματός τους στο Παρίσι. Βασανισμένη από την εξάρτησή της στα ναρκωτικά και απεγνωσμένη με τον γάμο της, είχε πει σε φίλους ότι σκεφτόταν να αυτοκτονήσει.
Ο Κλοντ Μοντανά συνέχισε να σχεδιάζει, αλλά μετά το 2000 εξαφανίστηκε, έγινε σχεδόν ερημίτης. Ο Bruno Pavlovsky, πρόεδρος του γαλλικού οργανισμού μόδας δήλωσε στη Vogue: "Το έργο του Κλοντ Μοντανά ενσάρκωνε τη δεξιοτεχνία. Οι τολμηρές δημιουργίες του επηρέασαν μια ολόκληρη γενιά σχεδιαστών. Το ξεχωριστό του στυλ, που συνδυάζει την εκλέπτυνση και τον μοντερνισμό, παραμένει σταθερά ριζωμένο στη φαντασία της σύγχρονης μόδας, μαρτυρώντας τον ανεξίτηλο αντίκτυπό του στον κλάδο και στις επόμενες γενιές".