ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Έλληνες e-shoppers: πόσα ξοδεύουν για ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ;

Τα στοιχεία σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας GLAMI.

Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e-shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion (Re)search της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τις απαντήσεις 4.246 Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο, σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Αναλυτικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50 ευρώ έως 100 ευρώ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65,9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειονότητα (45,5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ.

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα (Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία).

Αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45,5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ -μόνο το 9,2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο- με το 34,8% των Ελλήνων e-shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.

Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε 50 ευρώ-100 ευρώ μηνιαίως, το 19,3% μεταξύ 100-200 ευρώ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300 ευρώ τον μήνα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ένα ποσοστό της τάξης του 18,7% διέθεσε λιγότερα από 50 ευρώ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI, με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30,3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI, απάντησε πως διέθεσε 100-200 ευρώ τον μήνα για αγορές μόδας.

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα "απαραίτητα" (56,5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41,1%). Ένα μικρότερο ποσοστό 20,7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και secondhand προϊόντα (4,6%).

Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e-shops αποτελούν βασικό παράγοντας επιλογής διαδικτυακών αγορών για το 69,8% των Ελλήνων καταναλωτών. Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60,7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53,3%). H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45,2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promocodes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e-shops (30,6%). Τέλος, οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο το 5,9% των Ελλήνων e-shoppers.

Πηγή: ΑΠΕ

Read Next

26 Ιουλ 2024

Αρετή Κετιμέ: Πώς είναι σήμερα το κορίτσι-θαύμα που πριν από 20 χρόνια μάγεψε τον κόσμο στην "Αθήνα 2004";

Πριν από 20 χρόνια μία 15χρονη και το σαντούρι της μεσουρανούσαν στην ελληνική μουσική σκηνή.

26 Ιουλ 2024

Κόλαφος η απάντηση της ΕΣΗΕΑ στην Ακρίτα για την επίθεση στην Παναγοπούλου: "Οι δημοσιογράφοι έχουμε μεγάλη ευθύνη για τον δημόσιο λόγο που εκφέρουμε"

"Σε μια εποχή που ο κακοποιητικός λόγος ισοπεδώνει τη γυναικεία προσωπικότητα, οι δημοσιογράφοι έχουμε μεγάλη ευθύνη για τον δημόσιο λόγο που εκφέρουμε και στον χώρο των social media" αναφέρει η ανακοίνωση.

Περισσότερα από

News

26 Ιουλ 2024

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Φρενίτιδα με τη Σελίν Ντιόν- Ποιο τραγούδι θα ερμηνεύσει και πώς την αποθεώνει ο κόσμος

Η μεγάλη ντίβα ανταποδίδει την αγάπη που της δείχνει ο κόσμος και εκθειάζει το Παρίσι στο Instagram της.

26 Ιουλ 2024

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: To λαμπερό πάρτι της Louis Vuitton- Όλοι οι διάσημοι καλεσμένοι

Πλήθος αστέρων παρευρέθηκαν στο πάρτυ που παρέθεσε ο γαλλικός οίκος λίγο πριν την τελετή έναρξης των Αγώνων στο Παρίσι.

26 Ιουλ 2024

"Μη στρίβετε τη μούρη σας κυρία μου. Σε σας το λέω, έχετε ένα μόνιμο στρίψιμο του στόματος. Είναι εκνευριστικό να το βλέπω"

Ο Παύλος Πολάκης για άλλη μια φορά "παραδίδει μαθήματα ευγένειας", τα οποία προφανώς και διδάχτηκε από τον Ντόναλντ Τραμπ. Και αποχώρησε αμετανόητος και προφανώς ατιμώρητος.

26 Ιουλ 2024

Μαρία Μενούνος: Χειροκροτεί την κόρη της, Αθηνά, την ώρα που κάνει τα πρώτα της βήματα

Η Μαρία Μενούνος φαίνεται ενθουσιασμένη καθώς η Αθηνά μεγαλώνει.

26 Ιουλ 2024

Παρίσι 2024: Κυριάκος Μητσοτάκης και Μαρέβα Γκραμπόφσκι στο δείπνο Μακρόν στο Λούβρο

Καλεσμένοι ήταν αρχηγοί κρατών, βασιλείς, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και αθλητικών φορέων και φυσικά ο πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

26 Ιουλ 2024

Δώρα Τσαμπάζη προς Αντετοκούνμπο και Ντρισμπιώτη: "Απόψε θα ζήσετε ίσως την κορυφαία στιγμή της καριέρα σας"

Η Δώρα Τσαμπάζη θυμάται σε ανάρτηση της τη στιγμή που ο Αλέξανδρος Νικολαΐδης κράτησε ψηλά την ελληνική σημαία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.

26 Ιουλ 2024

Η Βασιλική Τρουφάκου στο χωριό με τον δύο μηνών γιο της

Βιώνει την απόλυτη ευτυχία η Βασιλική Τρουφάκου.

26 Ιουλ 2024

Lady Gaga: Διέρρευσαν τα πρώτα πλάνα με τις πρόβες της στον Σηκουάνα

Πυρετώδεις προετοιμασίες για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024.

26 Ιουλ 2024

20 χρόνια πριν- Η Ναόμι Κάμπελ αναπολεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας

Η ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram.