Η αυξανόμενη αγάπη του κόσμου για προϊόντα πολυτελείας έχουν οδηγήσει στην δημιουργία πολλών παραποιημένων προϊόντων. Οι υπέροχες τσάντες πολλών οίκων όπως η Gucci αποτελούν αντικείμενο πόθου των fashionistas παγκοσμίως.
Και καθώς οι δημιουργοί απομιμήσεων γίνονται όλο και καλύτεροι στη δουλειά τους, είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς εάν μια τσάντα είναι αυθεντική ή ψεύτικη, και μερικές φορές, μπορεί ακόμη και να ξεγελάσουν τους επαγγελματίες της βιομηχανίας της μόδας. Επιπλέον, η ζήτηση για παραποιημένα είδη πολυτελείας αυξάνετα
Ο οίκος μόδας Gucci America Inc. έχει ανοίξει μια νέα σελίδα στον αγώνα κατά της παραποίησης, καταθέτοντας τρεις αγωγές εναντίον τριών μεγάλων εταιριών λιανικής στην Αμερική. Η αιτία; Η υποψία ότι πωλούν προϊόντα αμφίβολης ποιότητας ή ακόμα και μαϊμού προέλευσης.
Συγκεκριμένα, η Gucci έχει κάνει αγωγή κατά της Lord & Taylor, της εταιρείας λιανικού εμπορίου που κύρηξε πτώχευση το 2020 και έκλεισε όλα της τα καταστήματα, αλλά ακόμα και σήμερα διατηρεί το διαδικτυακό κατάστημά της. Η Gucci επίσης κάνει αγωγή για την παραβίαση του εμπορικού της σήματος στη Sam’s Club. Επιδιώκει να βγάλουν από την αγορά τα παραποιημένα προϊόντα που μοιάζουν αλλά δεν είναι Gucci. Τέλος, στην τρίτη αγωγή, αυτή κατά της Century 21, η Gucci υπογραμμίζει την ποικιλομορφία της σειράς προϊόντων της και την ανάγκη για προστασία από παραποίηση.
H Gucci έχει χιούμορ
H Gucci αποτελεί ένας από του λίγους οίκους μόδας που γνωρίζουν καλύτερα τη σημασία που έχει η αντιγραφή και η απομίμηση στη διάδοση της φήμης ενός brand.
Tο γνωστό λογότυπο και μοτίβο της εταιρείας έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές φορές κατ’ αυτό τον τρόπο, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Το 2020 μάλιστα αντλώντας έμπνευση από τις απομιμήσεις της ιταλικής μάρκας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Alessandro Michele, ανάτρεψε τα δεδομένα με τη δημιουργία μιας νέας κολεξιόν Gucci Fake Not για την σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020.
Τότε ο Michele είχε ακολουθήσει μια ειρωνική προσέγγιση στη νέα σειρά, όπου παρουσιάζεται ένα ψεύτικο λογότυπο του οίκου σε συνδυασμό με τη διάσημη δίχρωμη γραμμή που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του ’80, δίνοντας έτσι μια ρετρό αίσθηση στη συλλογή. Το μοτίβο εμφανίζεται σε μια σειρά από αντρικά, γυναικεία και unisex προιόντα, συμπεριλαμβανομένων κάποιων από τα πιο διάσημα κομμάτια του οίκου, όπως τα Ace sneakers και η τσάντα East/West top-handle.
Η δικαστική διαμάχη το 2023
Η Gucci τελικά κατόρθωσε να κερδίσει τη μάχη χρησιμοποιώντας ως τακτική τις αγορές παραποιημένων προϊόντων από τους ιστότοπους των κατηγορούμενων. Αυτές οι αγορές επιβεβαίωσαν την παραποίηση και ενίσχυσαν την αγωγή της.
Με αυτόν τον τρόπο, δηλώνει ότι παραμένει αφοσιωμένη στη μάχη κατά της παραποίησης, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι η προστασία του καταναλωτή είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την προσπάθειά της.Κι αυτό από μόνο του είναι πειστήριο για την υπεροχή της στον κόσμο των πολυτελών ειδών.