Θηλυκότητα δε σημαίνει άλογη έκθεση δέρματος και "προσόντων". Θηλυκότητα δε σημαίνει μόνο σφρίγος, ούτε μακιγιάζ, ούτε μαλλιά, ούτε καλοσχηματισμένους κοιλιακούς και τετρακέφαλους. Θηλυκότητα σημαίνει κυρίως γοητεία, σαγήνη, κομψότητα και στιλ που πηγάζει κυρίως από την καρδιά, το μυαλό και το βλέμμα. Κι ένα φόρεμα που θα ξέρει να παίξει σωστά το παιχνίδι.
Όλα αυτά φαίνεται να συνοψίζει τώρα το λουκ της ηθοποιού Σαρλότ Ράμπλινγκ που έφτασε στο Φεστιβάλ Βενετίας για να απονείμει ένα τιμητικό Χρυσό Λέοντα στην εξαιτερική Ιταλίδα σκηνοθέτρια και σεναριογράφο Λιλιάνα Καβάνι. Η Καβάνι έγινε διεθνώς γνωστή μετά την επιτυχία της ταινίας της Il portiere di notte (Ο θυρωρός της νύχτας, 1974). Οι ταινίες της έχουν συνήθως ιστορικό υπόβαθρο.
Στον Θυρωρό της Νύχτας πρωταγωνιστούσε η Ράμπλινγκ. Η υπόθεσή του διαδραματίζεται στη Βιέννη το 1957 και ακολουθεί έναν φρουρό ναζιστικού στρατοπέδου συγκεντρώσεως και μια επιζήσασα πρώην κρατούμενη στο στρατόπεδο, με τους δυο τους να εμπλέκονται σε μια σαδομαζοχιστική σχέση αφότου συναντώνται τυχαία μεταπολεμικά.
To look της Ράμπλινγκ
Το φόρεμα και τα συγκλονιστικά παπούτσια της είναι όλα από τον οίκο Courrèges. To μαύρο φόρεμα που έπεφτε χαλαρά πάνω στο σώμα της είχε ένα μικρό μόλις άνοιγμα στο τελείωμα όπου άφηνε ελάχιστο δέρμα ακάλυπτο. Με μια σχεδόν "αρχιτεκτονική διάθεση" το φόρεμα είχε ένα συμμετρικό άνοιγμα πάνω από τον λαιμό, απ' όπου έλαμπε το κολιέ της Ράμπλινγκ (χαρακτηριστικό της φετινής κολεξιόν του οίκου).
Σήμερα ο κόσμος της μόδας συζητά για τα εντυπωσιακά παπούτσια που φόρεσε η σταρ και έδωσαν μια φουτουριστική, σύγχρονη νότα στο λουκ. Αντί για τακούνι είχαν έναν μικρό κύλινδρο, ένα μεταλλικο στοιχείο που έδενε αρμονικά και με το κολιέ της.
Κυρίως όμως ήταν το γοητευτικό βλέμμα, το χαμογέλο και η μεγάλη της χαρά να απονείμει το σπουδαίο βραβείο της βραδιάς σε μια γυναίκα που πραγματοποίησε το όραμα της στον κινηματογράφο, ιδίως σε μια εποχή που δεν ήταν καθόλου δεδομένο- και εξακολουθεί να μην είναι.
To Λιοντάρι είναι "ήσυχο" φέτος
Το Φεστιβάλ της Βενετίας αποτελεί προπομπό των Όσκαρ, και ανέκαθεν οι σκηνοθέτες αγωνιζόντουσαν να προβάλλουν τις ταινίες τους στο Φεστιβάλ. Ενώ παράλληλα στο red carpet της διοργάνωσης οι σταρ διαγωνίζονταν στη λάμψη και τα λουκ. Φέτος, όλοι κρατάνε χαμηλά τους τόνους λόγω της μεγάλης απεργίας των σεναριογράφων διαμαρτύρονται για την εκμετάλλευση των μεγάλων στούντιο από τα υπερκέρδη που εισπράττουν από τις πλατφόρμες, αλλά και την απειλή του AI που απειλεί το επάγγελμα τους.
Για το λόγο αυτό οι περισσότεροι σταρ δεν θα παρευρεθούν στο Φεστιβάλ, ούτε σε άλλες εκδηλώσεις και πρεμιέρες συμπαραστεκόμενοι στους συναδέλφους τους. Για το λόγο αυτό αρνήθηκε να παρευρεθεί και ο Μπράντλεϊ Κούπερ, ο οποίος βρίσκεται στην Ιταλία για να κάνει τον τελευταίο τεχνικό έλεγχο πριν την προβολή της ταινίας Maestro, την πρώτη του σκηνοθετική δουλειά.
Στο 80ο Φεστιβάλ της Βενετίας θα προβληθούν όμως και οι νέες ταινίες των Ρομάν Πολάνσκι, Γούντι Άλεν, και του "δικού" μας Γιώργου Λάνθιμου.
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram