Τι και αν οι υπηρεσίες υγείας έχουν στα χέρια τους ένα πολύ ισχυρό όπλο, την απόδειξη ότι χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα από το κάπνισμα; Στον ''πόλεμο του καπνού'' φαίνεται να κερδίζουν ακόμα οι καπνοβιομηχανίες. Οι υπηρεσίες υγείας δεν έχουν εκμεταλλευτεί σωστά την παραπάνω πληροφορία, παρά τα στατιστικά ότι η χρηματοδότηση παρεμβάσεων για τη διακοπή του καπνίσματος, αποτελεί ένα εξαιρετικά αποδοτικό μέσο σε σχέση με το κόστος.
Αν σκεφτεί όμως κανείς τις ερασιτεχνικές μεθόδους των υπηρεσιών υγείας για να περάσουν αυτό το μήνυμα, σε σχέση με το κέρδος και τους άριστους επαγγελματίες marketing που διαθέτουν οι καπνοβιομηχανίες, αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα την αιτία αυτού του άνισου πολέμου.
Ακόμα και αν το κάπνισμα έγινε για τα τελευταία χρόνια ξαφνικά πασέ και αηδιαστικό και μία ολόκληρη γενιά μεγάλωσε με τη νηφαλιότητα και με την απαγόρευση του τσιγάρου στους εσωτερικούς χώρους και τον περιορισμό καπνίσματος στις ταινίες, το 2020 οι πωλήσεις τσιγάρων ξανά αυξήθηκαν παγκοσμίως. Τι είναι αυτό όμως που έφερε το τσιγάρο ξανά στο προσκήνιο τόσο δυναμικά;
Όπως φαίνεται, η μετα-πανδημική και η μοιρολατρική συμπεριφορά, φάνηκε να διεισδύουν στη συλλογική συνείδηση, καθώς σε δυσάρεστες συνθήκες, οι άνθρωποι τείνουν να επιστρέφουν σε επιβλαβείς και ''εύκολες'' απολαύσεις. Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό, αφού το τσιγάρο συνδυάζεται χαρακτηριστικά και με τη μόδα.
Η θέση του τσιγάρου στην μικρή οθόνη
Το 2000 η ποπ κουλτούρα της εποχής πρόβαλε ότι το τσιγάρο ήταν απίστευτο κουλ. Η Κέιτ Μος κάπνιζε. Οι δίδυμες αδελφές Όλσεν επίσης. Η Κάρι Μπράντσοου από το Sex and the City ήταν η βασίλισσα του είδους, το ίδιο και η Μπρίτζετ Τζόουνς, η Ρέιτσελ από τα Φιλαράκια και σχεδόν όλοι όσοι έπαιζαν σε ριάλιτι σόου, ακόμα και μέχρι το 2018. Κρατούσαν το τσιγάρο ανάμεσα στα δάχτυλα τους, τόσο επιδεικτικά και με στυλ, που ήταν σαν να φορούσαν κάποιο ακριβό κόσμημα.
Το ίδιο είδαμε και από την Λίλι Ρόουζ Ντεπ στον νέο πρωταγωνιστικό της ρόλο, στην σειρά ''The Idol'', όπου στα πρώτα πέντε λεπτά, ο χαρακτήρας της, Τζόσλιν, καπνίζει τρία τσιγάρα στη σειρά ντυμένη με ένα κόκκινο σατέν φόρεμα. Στις σειρές του Netflix, ''Stranger Things'', ''Umbrella Academy'' και ''The Queen's Gambit'' σε κάθε επεισόδιο υπήρξε χρήση τσιγάρου.
Επιπλέον, η 20χρονη Τζένα Ορτέγκα (άλλη μια ηθοποιός της Gen Z), απαθανατίστηκε πρόσφατα να καπνίζει ένα τσιγάρο, ενώ είδαμε και τη Νατάσα Λιόν, να καπνίζει αρειμανίως καθ' όλη τη διάρκεια της σειράς Russian Doll του Netflix.
Οι σειρές και οι ταινίες αποδεικνύεται ότι είναι από τα πιο δυνατά διαφημιστικά μέσα, συνεπώς το τσιγάρο, αλλά και ο τρόπος που παρουσιάζεται σε αυτές είναι διαφήμιση και προώθηση της συνήθειας του καπνίσματος, κάποιες φορές πολύ πιο δυνατή και από την διαφήμιση των slim τσιγάρων σε κάποια κεντρική λεωφόρο της Αθήνας.