Η πολυβραβευμένη σειρά του Βρετανού σεναριογράφου και συγγραφέα Τζέσι Άρμστρονγκ και του HBO –έχει κερδίσει κάθε τηλεοπτικό βραβείο, Emmy, Golden Globe και BAFTA– ξεκίνησε τη μεγαλειώδη της τηλεοπτική πορεία το 2018 και από τότε, τρεις και μία σεζόν αργότερα, η αγωνία χτυπάει "κόκκινο".
Η πλοκή βασίζεται στην οικογένεια Roy που της ανήκει η μεγαλύτερη εταιρεία μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στην Αμερική αλλά και στον κόσμο. Ωστόσο όλα αλλάζουν όταν ο πατέρας, Logan Roy που είναι ο αυτοδημιούργητος μεγιστάνας και ιδρυτής της εταιρείας, ετοιμάζεται να αποχωρίσει στα 80ά; του γενέθλια και να παραδώσει τα ηνία σε ένα από τα τέσσερα παιδιά του.
Η σκοτεινή και ταυτόχρονα κωμική αυτή σειρά αναφέρεται στον αγώνα για την εξουσία στην αυτοκρατορία των μέσων ενημέρωση, απεικονίζοντας με μια "κομψή" θλίψη τις παγίδες του κληρονομημένου πλούτου.
Succession: Η νέα στιλιστική προσέγγιση
Ανάμεσα στις σκληρές διαμάχες μεταξύ των αδελφών και των έντονων επενδυτών, αυτό που προσέχει κανείς παρακολουθώντας το Succession, είναι ότι αυτός ο πλούτος δεν είναι καθόλου φωναχτός -τουλάχιστον στην γκαρνταρόμπα της οικογένειας Roy.
Φυσικά, το ενδιαφέρον των θαυμαστών για την γκαρνταρόμπα της σειράς είναι αναμφισβήτητο, και αυτό το απδεικνύει ο σχετικός λογαριασμός στο Instagram ο οποίος ειναι αφιερωμένος στα ρούχα των χαρακτήρων και συγκεντρώνει ήδη 96,7 χιλ. ακόλουθους.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Roys είναι μανιακοί της μόδας -πόσα απλά μαύρα καπέλα του μπέιζμπολ χρειάζεται μια οικογένεια; Το μυστικό του στυλ της σειράς αφορά περισσότερο την ήσυχη πολυτέλεια που αποπνέει.
Όταν είσαι τόσο πλούσιος όσο οι Ρόις, το να ενθουσιάζεσαι με οτιδήποτε — πόσο μάλλον με τα ρούχα είναι μάλλον άχρηστο. Οι μεγιστάνες των μέσων ενημέρωσης δεν συνδέονται με τη φανταχτερή μόδα με λογότυπο, αλλά φορούν κυρίως διακριτικά πολυτελή κομμάτια.
Η τιμή μιας τσάντας με λογότυπο πολυτελούς οίκου μόδας, δεν ταιριάζει ούτε στην αισθητική ούτε στην φορολογική κατηγορία της οικογένειας Roy.
Οι στιλιστικές επιλογές των πρωταγωνιστών αποπνέουν class και απλότητα, δε θα δείτε πουθενά flashy γνωστούς οίκους ή πολύ έντονα χρώματα και συνδυασμούς. Η σειρά παρουσιάζει διακριτικά νεύματα στη high-end μόδα, από τα πολλά Ralph Lauren κομμάτια της Shiv μέχρι τα κασμιρένια jersey hats Loro Piana του Kendall.
Η όλη αυτή διακριτική προσέγγιση της μόδας που είναι πλέον trend ονομάζεται ‘Quiet Luxury’.
Η ιδέα είναι τόσο απλή όσο ακούγεται και στόχος είναι να επιτύχεις μια low-key luxury με τρόπο που αποπνέει πολυτέλεια χωρίς τα προφανή σημάδια, όπως υπερβολικά λογότυπα και τις basic επώνυμες μάρκες. Αντίθετα, η "ήσυχη" πολυτέλεια στηρίζεται σε κλασικές σιλουέτες συνήθως σε ουδέτερες αποχρώσεις όπως το μαύρο, το λευκό, το μπεζ, το γκρι και το μπλε σκούρο.
Αυτό σημαίνει ότι από το quiet luxury, τα χαμηλοκάβαλα φαρδιά τζιν και τα σέξι crop top είναι εντελώς απόντα, ενώ τα κομμάτια που παραπέμπουν σε καποιο high-end brand απαγορευτικά. Οι κλασικές ιταλικές μάρκες κασμίρ όπως οι Loro Piana και Brunello Cuchinelli και οι σχεδιαστές που είναι χρόνια πιστοί στο μινιμαλισμό όπως οι Jil Sander, The Row και Max Mara αναφέρονται ως go-to για την επίτευξη ενός "quiet luxury” look.
Με λίγα λόγια εκτός των έντονων συναισθημάτων που προκαλούνται, μπορούμε να πούμε πως το Succession ως σειρά είναι σίγουρα μια πηγή fashion inspo που σίγουρα έπαιξε το ρόλο της στην επαναφορά και το παγκόσμιο rebranding του μινιμαλισμού.