
Τι απέγινε το χρυσό κορίτσι των '80's; Η Μόλι Ρίνγκγουολντ; Η Μόλι μας; Η αλήθεια είναι ότι δεν έλειψε ποτέ από το κινηματογραφικό και τηλεοπτικό γίγνεσθαι, καθώς έπαιχε για χρόνια στο Riverdale και τώρα πρόκειται να πρωταγωνιστήσει στoν δεύτερο κύκλο του Feud, μαζί με την Ντέμι Μουρ, την Καλίστα Φλόκχαρτ και την Κλοέ Σεβινί. Σειρά που έχει ως πυρήνα το σκάνδαλο που ξέσπασε στην ελίτ της Νέας Υόρκης όταν ο Τρούμαν Καπότε προδημοσίευσε απόσπασμα από το βιβλίο του Unanswered Prayers, στο οποίο αποκάλυπτε μυστικά των διάσημων φίλων του.
Όσοι ήσασταν στην εφηβεία τη δεκαετία του '80 δεν μπορεί να μην τη θυμάστε. Γιατί η Μόλι Ρίνγκγουολντ είχε παίξει σε εκρηκτικές επιτυχίες της εποχή, όπως στα 16 κεράκια, το "Η κουκλίτσα με τα ροζ" και βέβαια το The Breakfast Club, που λάτρεψε το νεανικό κοινό.
Τα κόκκινα της μαλλιά, το εγκάρδιο χαμόγελο της και τα φωτεινά της μάτια έγιναν σήμα-κατατεθέν της εποχής. Κι όπως είχαν γράψει οι κριτικοί της εποχής η Μόλι είχε αυτή τη "χαρισματική κανονικότητα", ήταν ένα κορίτσι ανάμεσα μας, αλλά λίγο πιο λαμπερό.

"Αν ήσουν λευκό κορίτσι των προαστίων με ανασφάλειες, απλώς έβλεπες τον εαυτό σου στην οθόνη" είχε πει χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος Μάικλ Άγκερ για εκείνη. Ιδίως με το The Breakfast Club τόσο η Μόλι όσο και οι συμπρωταγωνιστές της έγιναν σούπερ σταρ. Μαζί με την Ντέμι Μουρ, τον Τσάρλι Σιν, τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, τον Ρομπ Λόου, τον Τζον Κιούζακ κ.ά έγιναν γνωστοί ως Brat Pack. Μια συμμορία νέων, όμορφων, ταλαντούχων ηθοποιών που άρχισαν να αναδύονται τη δεκαετία του '80 για να συνεχίσουν στα '90's -και κάποιοι από αυτούς να φτάσουν ως το σήμερα.
Μάλιστα η Μόλι έχει και fashion icon της εποχής. Με μπάγκι ρούχα, καπέλα, βραχιόλια, κολιέ, παλιές μπότες και κόκκινα χείλη τα κορίτσια της εποχής έκαναν τη δική τους "επανάσταση" στο σχολείο. Αυτό το ολίγον vintage ερχόταν για πρώτη φορά στο προσκήνιο μιας εποχής δε που χαρακτηριζόταν για την ευμάρεια της. Λέγεται όμως πως εκείνη "εφήυρε" το στιλ της, γιατί απλώς οι γονείς της δεν της έδιναν μεγάλο χαρτζιλίκι. Ο μπαμπάς της ήταν πιανίστας και η μαμά της σεφ, ενώ έχει δύο ακόμη αδερφές και έναν αδερφό που πέθανε.

H χρυσή εποχή των επιτυχιών
Η Μόλι άρχισε να παίζει από τα πέντε της χρόνια κάνοντας το ντεμπούτο της σε θεατρική μεταφορά της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Έτσι όταν ήρθαν όλοι οι μαγικοί ρόλοι του που έγραψε τότε ο Τζον Χιούζ εκείνη ήταν έτοιμη.
Η πρώτη της μεγάλη επιτυχία ήρθε το 1984 με το 16 κεράκια, όπου υποδυόταν τη Σαμάνθα Μπέικερ, μια 16χρονη της οποίας η οικογένεια ξέχασε τα γεννέθλιά της. Η ερμηνεία της κέρδισε τις εντυπώσεις. Το 1985 ήρθε το The Breakfast Club με την κακομαθημένη ηρωίδα της Κλερ που το έσκαγε από το σχολείο για να πηγαίνει στο εμπορικό κέντρο της εποχής. Ξέρετε μεγάλα προβλήματα της δεκαετίας του ΄80.
Την επόμενη χρονιά κι όσο εκείνη εξακολουθούσε να πηγαίνει σχολείο, πήρε τον διάσημο πλέον ρόλο της Άντι Γουόλς, της "Κουκλίτσας με τα ροζ" που αρχικά ήθελε να αφήσει. Όμως πείστηκε να συνεχίσει επειδή η παραγωγή δυσκολευόταν τόσο πολύ να βρει αντικαταστάτρια. Αυτός ήταν ο ρόλος που εξοβέλισε τη φήμη της στα ύψη. Μια όμορφη, αλλά παράξενη κάπως μαθήτρια που δεν είναι διόλου δημοφιλής μέχρι που την ερωτεύεται ένα πλουσιόπαιδο, όταν όμως είναι ερωτευμένος μαζί της και ο καλύτερος της φίλος. Μετά από αυτή την επιτυχία της ξαναπρότειναν έναν παρεμφερή ρόλο, όμως εκείνη αρνήθηκε καθώς πλέον ήθελε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό.
Ένα μεγάλο μυστικό πίσω από την αναχώρησή της
Συνέχιζε να παίζει διαρκώς σε ταινίες τη δεκαετία του '80, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του '90 απέρριψε λένε το Pretty Woman και το Ghost! Kι αποφάσισε να μετακομίσει στη Γαλλία. Γιατί όμως. Γιατί;
Η ίδια απάντησε την ερώτηση σχεδόν 20 χρόνια μετά στο περιοδικό The New Yorker. Το 2017 με το άρθρο της "All the Other Harvey Weinsteins” ("Όλοι οι άλλοι Χάρβεϊ Γουαϊνστάινς"). Σε αυτό η ηθοποιός αποκάλυψε πως και η ίδια είχε πέσει πολλάκις θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης. "Ήμουν 13 χρονών, όταν ένας 50χρονος, μέλος της τεχνικής ομάδας, μού είπε ότι θα μου μάθει να χορεύω και με πίεσε πάνω του όσο ήταν ερεθισμένος. Όταν ήμουν 14 ετών, ένας παντρεμένος σκηνοθέτης έσπρωξε τη γλώσσα του μες στο στόμα μου, όσο ήμασταν στα γυρίσματα" έγραφε η ηθοποιός για μια εποχή που το Metoo δεν είχε ακόμα ανατείλλει.
Και συνέχισε. Μετά τις πρώτες μεγάλες της επιτυχίες, στα 20 της χρόνια, την είχαν αναγκάσει σε κάποια οντισιόν να φορέσει κολλάρο σκύλου. Τότε ένιωσε σαν να είχε βγει από το σώμα της, όπως ακριβώς έχουν περιγράψει τόσες γυναίκες. Όταν τελείωσε η οντισιόν, κάθισε στο αυτοκίνητό της και άρχισε να κλαίει. Πήρε τηλέφωνο τον αντζέντη της να του το πει και εκείνος άρχισε να γελάει, λέγοντας πως βρήκε υλικό για τα απομνημονεύματά της. "Τον απέλυσα και μετακόμισα στο Παρίσι λίγο μετά" συνέχισε στο κείμενο της.
Το 2018 δημοσίευσε ένα ακόμη άρθρο με τον τίτλο "What About ‘The Breakfast Club’; Aφορούσε τη δική της οπτική για το τι σήμαινε πραγματικά να δουλεύει κανείς με τον Τζον Χιουζ σε όλες αυτές τις ταινίες που σημείωσαν τόση επιτυχία.

Οι δυο τους δούλεψαν στενά επί χρόνια. Στο άρθρο της αναφέρει πως ο σεναριογράφος έγραψε τα 16 κεράκια μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο όταν είδε τη φωτογραφία της Μόλι, στον αντζέντη της. Πήρε μαζί του τη φωτογραφία, την κόλλησε στον τοίχο και έγραψε το σενάριο.
Η ταινία έγινε μεγάλη επιτυχία κι εκείνος συνέχισε να γράφει έχοντας πάντα εκείνη στο μυαλό του. Όταν όμως το 1987, και μετά από τις άλλες δυο μεγάλες επιτυχίες που έκαναν μαζί, εκείνη αρνήθηκε να συμμετάσχει στην επόμενη, εκείνος δεν το πήρε καλά. Κι έκοψε κάθε επαφή μαζί της, μέχρι τον θάνατό του, το 2009, σε ηλικία 59 ετών.
Η ίδια αν και αναγνωρίζει το πόσο σημαντική ήταν η επιτυχία εκείνων των ταινιών, δεν είναι περήφανη για αυτές και δεν τις έχει δει με τα παιδιά της. "Θα μπορούσαν να θεωρηθούν ρατσιστικές, με μίσος για τις γυναίκες και ομοφοβικές" είχε γράψει στο New Yorker. Kαι λέει πως ο Χιούζ ήξερε πώς να συγκινεί τις γυναίκες, όμως κορόιδευε στην ουσία τα προβλήματά τους. Μάλιστα ο ίδιος είχε γράψει σάτιρες για το περιοδικό National Lampoon κοροϊδεύοντας γράφοντας για θέματα όπως η σεξουαλική παρενόχληση και η βία κατά των γυναικών.
Η Μόλι ξέρει πόσο δύσκολο είναι όταν ένα έργο Τέχνης το αγαπούμε και το μισούμε ταυτόχρονα. "Τι συμβαίνει όμως όταν βρισκόμαστε στην αμήχανη θέση να έχουμε συμμετάσχει στη δημιουργία του; Το να διαγράφει κανείς την ιστορία είναι ένας επικίνδυνος δρόμος όσον αφορά στην τέχνη- αυτό που χρειάζεται είναι αλλάγη, αλλά και να θυμόμαστε το παρελθόν, όσο βάρβαρο κι αν ήταν, για να βλέπουμε πόσο έχουμε προχωρήσει και πόσο ακόμα θα πρέπει να προχωρήσουμε" σημείωσε.
Προσωπική ευτυχία
Η Μόλι παντρεύτηκε το 1999 τον συγγραφέα Βαλερί Λαμενιέρ στη Γαλλία με τον οποίο χώρισαν το 2002. Έπειτα γνώρισε τον Πάνιο Γιαννόπουλο, Ελληνο-αμερικανό συγγραφέα με τον οποίο παντρεύτηκαν το 2007 και απέκτησαν την πρώτη τους κόρη, τη Ματίλντα το 2003 κι έπειτα τα δίδυμα τους, τον Ρομάν και την Αντέλ.
"Στη φετινή τους επέτειο εκείνη έγραψε: Τρία παιδιά, τρεις σκύλοι, μία γάτα. Η καλύτερη απόφαση που πήρα ποτέ μου. Και στα επόμενα 22 χρόνια" έγραψε για εκείνον.
Σε μια πρεμιέρα το 2016 εκείνος είχε αστειευτεί για τη διαφορά της ηλικία τους (7 χρόνια): "Είμαι επτά χρόνια νεότερος, και βέβαια την ήξερα και ήμουν ψιλοερωτευμένος μαζί της. Αλλά ξέρετε, ήμουν και 10 χρόνων. Σήμερα είμαι όμως φουλ ερωτευμένος".
Kι εδώ μαζί στον Ναό του Ποσειδώνα:
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram