Θα σκεφτόσασταν, αν περνούσατε τη ζωή σας δημιουργώντας πολυτελή, υπέροχα ρούχα, ότι θα θέλατε να τα φοράτε εσείς οι ίδιοι- ότι αν ήσασταν σχεδιάστρια, θα φορούσατε κάθε μέρα ένα ουράνιο τόξο από παγιέτες, Lycra, τζιν και δαντέλα και θα κρύβατε επιδείξεις μόδας στη ντουλάπα σας; Μάλλον όχι.
Αλλά η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι σχεδιαστές, άνδρες ή γυναίκες, δεν βλέπουν τους εαυτούς τους ως ζωντανή διαφήμιση της δουλειάς τους - τουλάχιστον στην επαγγελματική τους ζωή (όταν βγαίνουν όμως έξω, επίσημα έχουν την τάση να ντύνονται για να αντιπροσωπεύουν.
Αν και ο κωδικός είναι μάλλον ένας: το μαύρο χρώμα.
Τόσο η Maria Grazia Chiuri, η καλλιτεχνική διευθύντρια της γυναικείας ενδυμασίας του Dior, όσο και η Virginie Viard, η δημιουργική διευθύντρια του οίκου Chanel, έκαναν τους φιόγκους τους με απλά μαύρα κοστούμια των οίκων τους. Το μαύρο ήταν επίσης το χρώμα της επιλογής του Pierpaolo Piccioli του Valentino, του Haider Ackermann του Jean Paul Gaultier και του Daniel Roseberry του Schiaparelli.
Όχι τόσο πολύ, όπως αποδείχθηκε, επειδή στους σχεδιαστές αρέσει πραγματικά, πραγματικά η μονοχρωμία. Οι ίδιοι πιστεύουν πως θέλουν να εστιάζουν την προσοχή σε αυτό που κάνουν, όχι σε αυτό που φορούν. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως οι μεγάλοι αρωματοποιοί δεν φοράνε ποτέ αρώματα!
Ο κύριος Ackermann δήλωσε στους New York Times φοράει πάντα μαύρο ή άσπρο ή μπλε και αφήνει τις κολεξιόν του να μιλήσουν για εκείνον. Το ίδιο και ο κ. Piccioli που επιλέγει να φοράει μαύρα παντελόνια του οίκου του είτε με ένα μαύρο t-shirt όταν κάνει ζέστη ή μ' ένα μαύρο πουλόβερ όταν κάνει κρύο, πάνω κάτω δηλαδή τα ίδια κάθε μέρα. Κάτι που τού επιτρέπει να "παίρνει απόσταση από τη δουλειά του".
Ως εξοικονόμηση χρόνου και ενέργειας από το τι θα φοράει κάθε μέρα ο Steve Jobs είχε αναθέσει στον Issey Miyake να τού σχεδιάσει ένα ζιβάγκο που έμελλε βέβαια να γίνει iconic. Είναι άλλωστε γνωστό πως όλοι οι προγραμματιστές και οι εργαζόμενοι στον τομέα της τεχνολογίας φοράνε ένα τζιν και μια μπλούζα. Έτσι και ο Jobs φορούσε το τζιν, το ζιβάγκο του και τα New Balance αθλητικά του παπούτσια. Εξάλλου πάνω κάτω το ίδιο δεν έκανε και η Άντζελα Μέρκελ που είχε φτιάξει τα ίδια ρούχα (παντελόνι- σακάκι) σε άπειρα χρώματα. Το να φτιάξεις μια "στολή" όχι μόνο είναι πρακτικό, αλλά σε χαρακτηρίζει, είναι το δικό σου στιλ.
Κοινώς οι ίδιοι οι σχεδιαστές δεν ψωνίζουν και πολύ. Είναι πρακτικοί και κάπως... μονόχρωμοι.
Πηγή: The New York Times
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram