Αν κάποιος μπει σήμερα στο site της Tate Modern θα δει ότι δεν μπορεί να βρει εισιτήριο ούτε για δείγμα, θα πρέπει να τα κλείσει πολύ καιρό νωρίτερα και οι ουρές για τα περίφημα "Infinity Mirrored Rooms" είναι ατελείωτες.
Η 93χρονη σήμερα Κουσάμα κατέχει τον τίτλο όχι μόνο της καλλιτέχνιδας με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο, αλλά και αυτής που με αυτό το συγκεκριμένο έργο (υπάρχουν πολλά, τουλάχιστον είκοσι "Infinity Mirrored Rooms" που παρουσιάζονται σε διάφορα μουσεία στον κόσμου),διεκδικεί τον τίτλο της πιο "ινσταγκραμικής" καλλιτέχνιδας με εκατομμύρια likes και δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις παγκοσμίως.
Το έργο "Infinity Mirrored Rooms" της Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας κινείται αβίαστα στο δικό της γοητευτικό, ψυχεδελικό και χαοτικό σύμπαν.
Τα χαρακτηριστικά πουά και οι ευμεγέθεις κολοκύθες της μικροσκοπικής Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας, είναι οι κύριες πηγές έμπνευσής της. Τα πουά όλων των μεγεθών ακολουθούν την Κουσάμα από τότε που ήταν μικρό κορίτσι και άρχισε η ύπαρξή της να συνοδεύεται από παραισθήσεις.
Μια αυθεντική ψυχεδελική καλλιτέχνις
Σήμερα, στα 93 της χρόνια, η καλλιτέχνις ζει σε ψυχιατρική κλινική στο Τόκιο, "το σπίτι της εδώ και 45 χρόνια" όπως λέει ενώ η θεραπεία και η φροντίδα στο ίδρυμα την έχουν βοηθήσει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην τέχνη της. Κάτι που της δημιουργεί τεράστια ασφάλεια.
Ο εκρηκτικός της κόσμος
Το διαδραστικό δωμάτιο της Yayoi Kusama ( Yayoi Kusama's Obliteration Room) , ξεκινά ως ένας λευκός χώρος τον οποίο οι επισκέπτες καλούνται να καλύψουν με αυτοκόλλητα. Κατά τη διάρκεια λίγων εβδομάδων το δωμάτιο μετατρέπεται από έναν κενό καμβά σε μια έκρηξη χρωμάτων, με χιλιάδες σημεία κολλημένα σε κάθε διαθέσιμη επιφάνεια.
Στην ουσία οι επισκέπτες μπαίνουν μέσα σε μια παραίσθηση, που θυμίζει τις παραισθήσεις από τις οποίες υπέφερε η ίδια η Κουσάμα όταν ήταν παιδί ή τη γοητεία που της ασκούσαν πάντα οι οπτικές παραισθήσεις και οι οφθαλμαπάτες που επαναλαμβάνει διαρκώς στο έργο της –ακόμα και σε πιο φωτεινούς χώρους– και καλούνται να κατοικήσουν έστω και για λίγο σε ένα απεριόριστο, ψυχεδελικό πεδίο. Το να το φωτογραφήσουν και να φωτογραφηθούν μέσα σε αυτό είναι μια σχεδόν αυτόματη αντίδραση, σχεδόν ενστικτώδης, η στιγμή που χάνεται ο εαυτός μέσα σε ένα αόριστο σύμπαν χωρίς διακριτά όρια.
Η έκθεση της Γιαγιόι Κουσάμα που έγινε sold out τους προηγούμενες μήνες στην Tate Modern του Λονδίνου και θα διαρκούσε μέχρι τις 12 Ιουνίου 2022 ανακοινώθηκε ότι παρατείνεται ως τον Ιούνιο του 2023.