"Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι ο πρώτος ανθρώπινος νόμος. Η ελευθερία ο δεύτερος" έλεγε ο Μιχαήλ Αλεξάντροβιτς Μπακούνι μία από τις πλέον διάσημες επαναστατικές μορφές του 19ου αιώνα.
Τα casual σεξιστικά σχόλια των μέσων ενημέρωσης για τη γυναίκα που συνόδευε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης την Κυριακή στο Προεδρικό Μέγαρο για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις.
Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποφάσισε να απαντήσει δημοσιεύοντας το παρακάτω κείμενο στο λογαριασμό του στο Instagram:
"Η Eύη Καλογηροπούλου είναι μια εξαιρετική σκηνοθέτις, η οποία συμμετείχε τρεις φορές στο Φεστιβάλ των Καννών: με τις μικρού μήκους ταινίες "Μotorway 65" (2020), και "Στον θρόνο του Ξέρξη" (2022, φωτό 2) και το σενάριο της μεγάλου μήκους ταινίας "Cora" (2021). Οι δύο τελευταίες δουλειές της βραβεύτηκαν στις Κάννες με τα βραβεία του Canal+ και του L’Atelier της Cinefondation αντίστοιχα. Eίναι ωστόσο και ταλαντούχα εικαστικός, απόφοιτη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και με αρκετές εκθέσεις στο ενεργητικό της (φωτό 3). Είναι επίσης πτυχιούχος της ΑΣΟΕΕ και του Royal college of Art του Λονδίνου".
"Για τους λόγους αυτούς εξάλλου, ήταν καλεσμένη στη δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας μαζί με άλλους καλλιτέχνες που τιμούν την Ελλάδα με το έργο τους. Καλεσμένος κι εγώ στη δεξίωση κατέβηκα με την Εύη Καλογηροπούλου τα σκαλιά του Προεδρικού Μεγάρου ως καλός φίλος και συνεργάτης της. Εκτιμώ το ταλέντο και την προσωπικότητά της, τιμώ τη φιλία μας και θλίβομαι με τις σεξιστικές νύξεις που εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο", συμπλήρωσε στη συνέχεια.
Μέσα από το προσωπικό της προφίλ στο Instagram, η Εύη Καλογηροπούλου αναδημοσίευσε την ανάρτηση που έκανε, νωρίτερα σήμερα, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, προσθέτοντας στο τέλος όσα είχε η ίδια να πει σχετικά με τη σωρεία επικριτικών σχολίων που τη στοχοποίησαν.
"Στην αρχή γέλαγα μου φαινόταν γελοίο και ματσίλα και φυσικά σεξιστικό, τώρα που συνεχίζεται όχι. Και για την ιστορία κανένα μέσο και κανέναν δημοσιογράφο δεν τον πείραξε που εκεί ήταν ο Πλεύρης στην γιορτή της Αποκατάστασης της Δημοκρατίας (με κουστούμι όμως όχι σορτσάκι η σορτς)", έγραψε η σκηνοθέτης.
Τελικά η γυναικεία ανεξαρτησία και χειραφέτηση είναι (ή δεν είναι) το μοναδικό αυτονόητο;