ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου και όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media κάνουμε αυτοκριτική. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε.

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Με το γνώριμο χιούμορ του αλλά και με σκωπτική διάθεση να εκθέσει τα προβλήματα της σύγχρονης δημοσιογραφίας ή και «δημοσιογραφίας», ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος διέψευσε τη σχέση που του απέδιδαν δημοσιεύματα με μία εκτενή ανάρτηση στο Instagram. Ο δημοφιλής σεφ χωρίς να κουνάει το δάχτυλο -αν και θα έπρεπε- και με υπέροχη γλώσσα εξέφρασε τους προβληματισμούς αναφορικά με την «υπογραφή» του κάθε ρεπορτάζ και του ειδικού βάρους που αυτό φέρει.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το πως ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου, μιλώντας για την «εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου». Αυτή η ψύχραιμη και γεμάτη επιχειρήματα απάντηση είναι ένα μάθημα δεοντολογίας προς του απανταχού δημοσιογράφους που δεν προέρχεται καν από κάποιο έμπειρο άνθρωπο του χώρου, αλλά από έναν σεφ.

Προφανώς δεν είναι δουλειά κανενός ανθρώπου να εξηγεί τα αυτονόητα που αφορούν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Όπως ένα χειρούργος γνωρίζει ότι μια από τις βασικές αρχές και ευθύνες του είναι πχ ότι πρέπει να αποστειρώσει τα εργαλεία του πριν ξεκινήσει μια επέμβαση, αντίστοιχα από έναν δημοσιογράφο απαιτείται να διασταυρώνει τις πληροφορίες του όσο και αν οι glossy ελκυστικοί τίτλοι και οι γρήγοροι χρόνοι του ίντερνετ το θεωρούν αυτό πολυτέλεια.

Σίγουρα, εξαιτίας των fake news δεν θα χάσει κάποιος τη ζωή του όπως στην περίπτωση του χειρουργικού λάθους. Ωστόσο, από τους διθυράμβους των επιτευγμάτων μιας νεαρής «ερευνήτριας» της NASA μέχρι την συστηματική πρόκληση πανικού και ζημιάς στη δημόσια υγεία με εξώφυλλα τύπου «Kικίλιας θάνατος, "σκότωσε" 32 αθώους» η κακή-τοξική δημοσιογραφία μπορεί να είναι περισσότερο επιδραστική από ότι νομίζουμε. Κυρίως γιατί δεν είναι πάντα εύκολο να διακρίνουμε τα συμπτώματά της- για να μιλήσουμε και με την γλώσσα της εποχής.

Αν κυκλοφορεί μια είδηση ότι ο Κουτσόπουλος έχει σχέση με μια γυναίκα και ΦΥΣΙΚΑ αναπαράγεται από όλα τα υπόλοιπα Μέσα, ο αναγνώστης είναι «ανήμπορος» να επιβεβαιώσει αν είναι αλήθεια ή όχι. Δεν είναι και η δουλειά του άλλωστε. Επομένως δεν υπάρχει κανένα αποτελεσματικό αντισηπτικό κόντρα στον ιό της δημοσιογραφίας «προς εύκολη και γρήγορη κατανάλωση». Αν θέλουμε να δούμε μια αλλαγή ως προς τα fake news αλλά και ως προς τις ευρύτερες αρχές δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος -που έχουν γίνει ψιλά γράμματα - πέραν της απαραίτητης αυτοκριτικής όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media θα χρειαστεί να σκεφτόμαστε δύο και τρεις φορές πριν υπογράψουμε ένα άρθρο. Ακόμη και αν αυτό διαβαστεί και ξεχαστεί σε τέσσερα λεπτά. Όπως το συγκριμένο.


Ακολουθεί η ανάρτηση του Λεωνίδα Κουτσόπουλου στο Instagram (όπου σε έναν ιδανικό κόσμο θα είχε τυπωθεί και μοιραστεί σε όλα τα Μέσα ως έναν gentle reminder του τι ακριβώς είναι αυτό το επάγγελμα που ξεκίνησε ως λειτούργημα.)

Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη "φαρέτρα" και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την "κανονικότητα" ενός κατ ' επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου.Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα "δημοσιογράφος" Ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει,(κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ... Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμος δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγαρισε ολόκληρο το σπιτι και σιδερωσε όλα τα πουκάμισα.,ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα. Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό.Είναι η εποχή που η "υπογραφή" έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ? Εγώ ως χρονιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπελα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό... Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσον σε όλο αυτό είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασίας είναι αυτή η απαξίωση ως προς το "γράφω και υπογράφω" . Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό σε έξαρση, η εξάπλωση κι ενός δημοσιογραφικου ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακώσταντινου... "Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γαμημενα, Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνωνουν στον αυχένα" Υγ.Μανα... Υπομονή.. Προς το παρόν θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι.

A post shared by Κουτσόπουλος Λεωνίδας (@chef_koutsopoulosleonidas) on

«Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη «φαρέτρα» και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την «κανονικότητα» ενός κατ’ επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου. Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα «δημοσιογράφος» ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει, (κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ… Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμός δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ. Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε, ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγάρισε ολόκληρο το σπίτι και σιδέρωσε όλα τα πουκάμισα, ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα.

Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό. Είναι η εποχή που η «υπογραφή» έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ; Εγώ ως χρόνιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπέλα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό… Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσων σε όλο αυτό δεν είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασία είναι αυτή η απαξίωση ως προς το «γράφω και υπογράφω». Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό η εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακωνσταντίνου… «Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γ….. Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνώνουν στον αυχένα»


Υγ.Μανα… Υπομονή.. Προς το παρών θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι».


Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025