ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η γυναίκα που «γέννησε» τον εαυτό της σε μία έκθεση που δεν πρέπει να χάσεις

Η εικαστικός, Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, έμεινε έναν ολόκληρο χρόνο στο δάσος του Μέλανα Δρυμού μόνη της, για χάρη της τέχνης.

Η γυναίκα που «γέννησε» τον εαυτό της σε μία έκθεση που δεν πρέπει να χάσεις

Η Ειρήνη Καραγιαννοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, πήγε στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, από 'δω κι απο ΄κει, πάντα κοιτώντας τη ζωή μέσα από τα μάτια της αναζήτησης και της έκφρασης. Της επικοινωνίας με κάθε τρόπο. Από το πρωινό της ντύσιμο μέχρι την αποτύπωση των ανησυχιών της, των συμπερασμάτων της και των ερωτηματικών της στα έργα της. Από τη βόλτα της στα βουλεβάρτα των μεγάλων πόλεων μέχρι την απομόνωσή της στη «σπηλιά» της για να βρει το νήμα της σύνδεσής της με το νόημα.

Μιλήσαμε μαζί της με αφορμή τη νέα της έκθεση, The Woman Who gave birth to herself, και καταλάβαμε κάποια πράγματα για την πολύπλοκη φωτεινότητα που κυριαρχεί στο μυαλό της.

-Είσαι η γυναίκα που γέννησε τον εαυτό της;

Η αλήθεια είναι πως κυκλοφορεί αυτή η φήμη και κάνω ο,τι μπορώ για να την ενισχύσω. Ασφαλώς και η γέννα στην οποία αναφέρεται ο τίτλος της νέας μου έκθεσης, είναι μεταφορική και σχετίζεται με έννοιες όπως η αναγέννηση, η μεταμόρφωση και η χειραφέτηση.

Η γυναίκα που «γέννησε» τον εαυτό της σε μία έκθεση που δεν πρέπει να χάσεις
Πρόκειται για μια εγκατάσταση έργων σε χαρτί όπου editorials μόδας παρελθόντων χρόνων αλλάζουν διαστάσεις και διασκευάζονται αποκτώντας τελείως νέα δυναμική.

-Μίλησέ μου για αυτή σου την έκθεση, The Woman Who gave birth to herself.

Πρόκειται για μια εγκατάσταση έργων σε χαρτί όπου editorials μόδας παρελθόντων χρόνων αλλάζουν διαστάσεις και διασκευάζονται αποκτώντας τελείως νέα δυναμική. Ζωγραφίζω απευθείας στις εικόνες αυτές και μ' ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα πρόσωπα των μοντέλων. Η κάλυψη μιας τόσο μικρής επιφάνειας όπως το πρόσωπο, μπορεί να δράσει με τρόπο αλχημικό, αλλάζοντας την ίδια την ουσία της εικόνας. Οι απεικονιζόμενες καλλονές αποκτούν νέα πρόσωπα και κατά συνέπεια νέες ταυτότητες καθώς ταξιδεύουν μέσα στον χώρο και τον χρόνο, διεκδικώντας μια νέα ζωή, σε μια άλλη διάσταση. Η προοπτική της τελειότητας ματαιώνεται και επικρατεί μια αίσθηση τελετουργικής αρμονίας. Η έκθεση είναι επιμέλειας της Delia Gonzalez και θα διαρκέσει μέχρι 25 Οκτωβρίου.

-Πες μου για το βιβλίο σου και για την ιδέα των δημιουργικών επεμβάσεων σου σε εικόνες και διαφημίσεις μόδας.

Το νέο μου βιβλίο έχει τίτλο Les Poetiques Anonymes και μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Τέχνης Κύβος. Πρόκειται για ένα πειραματικό, ιδιοσυγκρασιακό artist book χωρίς λέξεις, περιγραφές ή κείμενο, μια δική μου, πειρατική σύνθεση από διασκευασμένες εικόνες. Σε σύμπνοια με το πνεύμα της έκθεσης, απενεργοποιώ διαφημίσεις, εξαφανίζω λογότυπα, και ζωγραφίζω προσωπεία πάνω σε πρόσωπα μοντέλων, σχεδιαστών και αβανγκάρντ μουσών. Στις σελίδες του βιβλίου κρύβονται προσωπικότητες όπως ο Margiela, η Cindy Sherman, ο Magritte, ο YSL, ιέρειες του Andy Warhol και άλλοι. Πρόκειται για ένα βιβλίο που έχει τυπωθεί σε 500 μόλις αντίτυπα και διατίθεται αποκλειστικά σε μουσεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Θεωρώ πως η τέχνη είναι (και) μόδα και η μόδα είναι (και) τέχνη. Αυτό να το διαβάσουν όλοι πέντε φορές συνεχόμενα, δυνατά.

-Πως συνδέεται η τέχνη με τη μόδα;

Θεωρώ πως η τέχνη είναι (και) μόδα και η μόδα είναι (και) τέχνη. Αυτό να το διαβάσουν όλοι πέντε φορές συνεχόμενα, δυνατά.

-Ποια είναι η δική σου η σχέση με τη μόδα;

Έχω καθημερινή επαφή με τη μόδα μιας και κάθε μέρα που ξημερώνει καθήκον μου είναι να ντυθώ. Είναι μια σχέση που περιλαμβάνει φλερτ, επιθυμία, πάθος, βία, δημιουργικότητα, βιασύνη, ωριμότητα, ενδοσκόπηση, αυταπάτες, τρυφερότητα, αισθησιασμό, απόλαυση, εφευρετικότητα και ενίοτε απογοήτευση, υστερία και θυμό.

-Πες μου λίγα πράγματα για σένα. Από που έρχεσαι και που πηγαίνεις;

Περνάω πραγματικά πολλές ώρες στο στούντιο. Πάντοτε ήξερα οτι η ζωή μου δεν νοείται μακρυά από την τέχνη και πραγματικά αναρωτιέμαι πως γίνεται να υπάρχουν τα υπόλοιπα επαγγέλματα. Ξεκίνησα από τη Θεσσαλονίκη και με ενδιάμεσες στάσεις στη Γαλλία και τη Νέα Υόρκη, κατάφερα μέχρι στιγμής να φτάσω στην Αθήνα, κάτι που μου δίνει μια παράξενη ευχαρίστηση. Δεν ξέρω πού θα με βρει το αύριο κι αυτό είναι ανακουφιστικό.

Περνάω πραγματικά πολλές ώρες στο στούντιο. Πάντοτε ήξερα οτι η ζωή μου δεν νοείται μακρυά από την τέχνη και πραγματικά αναρωτιέμαι πως γίνεται να υπάρχουν τα υπόλοιπα επαγγέλματα.

-Ποιο είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχεις κάνει για την τέχνη;

Έχω ζήσει μόνη μέσα στο δάσος για έναν χρόνο, στο πλαίσιο ενός residency στη Γερμανία και για την ακρίβεια στο Μέλανα Δρυμό. Όταν δε ζωγράφιζα, έπαιζα γκολφ, παρατηρούσα με τα κυάλια αγριογούρουνα και μάζευα μανιτάρια. Ωραία, ουσιαστική αλλά σκληρή εμπειρία.

karayannopoulou.com

*Η έκθεση της Ειρήνης Καραγιαννοπούλου, The Woman Who gave Birth to Herself, θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Οκτωβρίου, στην γκαλερί Aetopoulos, Περικλέους 24, Αθήνα

*Επίσης, η Ειρήνη θα συμμετάσχει στην έκθεση, Playing Ground, στην γκαλερί Automatic Trasmission, στη Μεγάλου Αλεξάνδρου 5, στον Κεραμικό, τα εγκαίνια της οποίας γίνονται στις 10/10.

Έχω ζήσει μόνη μέσα στο δάσος για έναν χρόνο, στο πλαίσιο ενός residency στη Γερμανία και για την ακρίβεια στο Μέλανα Δρυμό. Όταν δε ζωγράφιζα, έπαιζα γκολφ, παρατηρούσα με τα κυάλια αγριογούρουνα και μάζευα μανιτάρια. Ωραία, ουσιαστική αλλά σκληρή εμπειρία.
Το νέο μου βιβλίο έχει τίτλο Les Poetiques Anonymes και μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Τέχνης Κύβος. Πρόκειται για ένα πειραματικό, ιδιοσυγκρασιακό artist book χωρίς λέξεις, περιγραφές ή κείμενο, μια δική μου, πειρατική σύνθεση από διασκευασμένες εικόνες.



Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.