
Το όνομα του Ισπανού σκηνοθέτη Μιγκέλ Φάους είναι εύλογο να μη σας λέει (ακόμη) τίποτα. Εκτός του ότι μόλις κυκλοφόρησε το ντεμπούτο του με τίτλο "Η Σιωπηλή Καμαριέρα", δεν έχει προξενήσει το σούσουρο έτερων συναδέλφων του. Στα 32 του, ο δημιουργός έχει να επιδείξει δύο μικρού μήκους με συμπαθητική φεστιβαλική πορεία και βραβεία σε σημαντικούς θεσμούς, όπως το καταλανικό Sitges – η μία εξ αυτών, μάλιστα, αποτελεί τη βάση της πρώτης μεγάλου μήκους του. Το ενδιαφέρον με τον Φάους, όμως, δεν είναι τόσο η ταινία που έφτιαξε, αλλά το πώς.
Από τον Κόπολα…
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα ιδρύει τη δική του εταιρεία παραγωγής, την American Zoetrope. Βασική ιδέα πίσω από το εγχείρημα ήταν να δημιουργηθεί ένας νέος πόλος απέναντι στην κυριαρχία των χολιγουντιανών στούντιο, ώστε σκηνοθέτες με όραμα όπως ο ίδιος να μην εξαρτώνται από τους μεγαλοπαραγωγούς για την έγκριση των έργων τους. Η μετέπειτα ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή. Μετά το δικό του "Rain People", η American Zoetrope κάνει την παραγωγή στο "THX 1138", το cult sci-fi του του Τζορτζ Λούκας, και αμέσως μετά στον "Νονό" που αλλάζει το ρου του αμερικάνικου σινεμά. Ακολούθησαν δεκάδες δουλειές και συνεργασίες με σπουδαίους σκηνοθέτες, όπως ο Ακίρα Κουροσάβα ("Καγκεμούσα, ο Ίσκιος του Πολεμιστή") και ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ ("Ο Σώζων Εαυτόν Σωθήτο", "Πάθος"), προτού τα παιδιά του Κόπολα αναλάβουν τα ηνία. Ένα εξ αυτών, ο Ρόμαν, εμπνευσμένος από όσα κατόρθωσε η American Zoetrope στο παρελθόν, αποφάσισε το 2022 να φτιάξει μια νέα κινηματογραφική εταιρεία που θα εκμεταλλευτεί τις οικονομικές ευκαιρίες, που προσφέρει η κουλτούρα του ψηφιακού χρήματος, ώστε να αναδείξει τους auteurs του μέλλοντος.
Διάβασε περισσότερα στο athinorama.gr