Η δημοτικότητα του όρου "βιωσιμότητα" έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, και όχι άδικα. Με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής να γίνονται ήδη αισθητές, η ανθρωπότητα σε κάθε της επίπεδο έχει κάνει μία στροφή προς ένα πιο sustainable μοντέλο ζωής, που σεβεται το περιβάλλον και αποσκοπεί στη μείωση του αντίκτυπου της σε αυτό. Η Lidl Ελλάς, με τη σειρά της, αποτελεί ενεργό μέλος του παγκόσμιου βιώσιμου κινήματος, μέσα από την πρωτοβουλία της που ακούει στο όνομα "Sustainability Hackathon".
Ο Μαραθώνιος καινοτομίας "Sustainability Hackathon"
Πρόκειται για μια δράση ανοιχτής καινοτομίας, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας "Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης" και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η δράση ενθαρρύνει ομάδες από όλη την Ελλάδα να συνδράμουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητας, ενώ προωθεί την τεχνολογία ως μέσο για να επιτευχθεί μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα.
Το φετινό "Sustainability Hackathon" συγκέντρωσε το ενδιαφέρον ομάδων και startups από όλη τη χώρα.Οι συμμετέχοντες έπρεπε να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να παρουσιάσουν την ιδέα τους αναπτύσσοντας μια ολοκληρωμένη εφαρμογή σε θέματα που σχετίζονται με τους στόχους βιωσιμότητας, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα. Συνολικά το ενδιαφέρον τους στον μαραθώνιο καινοτομίας εκδήλωσαν περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες.
Στον μεγάλο τελικό του "Sustainability Hackathon", που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις 5 ομάδες που διακρίθηκαν, τα επιτεύγματά τους, καθώς και να παρακολουθήσουν τη βράβευση της νικήτριας ομάδας -Dataphoria-, η οποία ακολούθησε μετά από αξιολόγηση κριτικής επιτροπής.

Η διάκριση στο Sustainability Hackathon και τα επόμενα βήματα της Dataphoria
Από τότε και για 6 μήνες, η ομάδα της Dataphoria εισήχθησαν στον επιταχυντή του Sustainability Innovation Lab, όπου είχαν ουσιαστική βοήθεια από την Crowdpolicy για την περαιτέρω στρατηγική τους ανάπτυξη. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως ό,τι έμαθαν στο Innovation Lab είχε άμεση σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής. Είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους που τους βοήθησαν να εξετάσουν την ιδέα τους από διαφορετικές οπτικές, να δομήσουμε οργανωμένα και σωστά το προϊόν μας, και να βελτιώσουν τη στρατηγική τους για την επόμενη ημέρα της Dataphoria.
Τι ακριβώς κάνει η Dataphoria;
Η ιδρυτική ομάδα αποτελείται από δύο νέους μηχανικούς, τη Φένια και τον Αναστάση. Η εξειδίκευση του Αναστάση ήταν τα δεδομένα και της Φένιας το περιβάλλον. Θέλοντας και οι δύο να συνδράμουν στην αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής, σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα concept στο οποίο θα μπορούσαν να συνδυάσουν τα αντικείμενά τους, τα δεδομένα με την αειφορία, και έτσι γεννήθηκε η Dataphoria.
Η Dataphoria είναι ουσιαστικά μία εφαρμογή που παρέχει υπηρεσίες ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων εξειδικευμένες γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη. Απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις και δήμους που θέλουν να μετρήσουν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, είτε λόγω των επιταγών της αγοράς είτε, ακόμα πιο συχνά, λόγω των πολλών ρυθμιστικών διατάξεων που έρχονται να τους υποχρεώσουν να το κάνουν.

Η συγκέντρωση και δημοσίευση αυτών των στοιχείων, όμως, δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστη ή εύκολη διαδικασία, αφού απαιτεί χρόνο και εξειδικευμένες γνώσεις.
Και εδώ έρχεται η Dataphoria: Μια πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που επιλέγει να παρακολουθεί κάθε εταιρεία. Αυτό που την ξεχωρίζει είναι η απλή και κατανοητική λειτουργία της, που διευκολύνει τη χρήση της και εκσυγχρονίζει τον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρηση ή ο οργανισμός.

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, και έχοντας ολοκληρώσει projects με μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι πλέον σε προχωρημένες συζητήσεις για το πρώτο τους Proof of concept σε μια μεγαλύτερη επιχείρηση, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας πιο περίπλοκες πηγές δεδομένων και προσφέροντας εξειδικευμένα KPIs.

Ταυτόχρονα, προχωρούν στην αναζήτηση επενδυτών ώστε να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους και να μεγαλώσουμε γρήγορα τον αντίκτυπό τους.
Η φιλόδοξη ομάδα της Dataphoria έχει βάλει ως στόχο την ενσωμάτωση της αειφορίας στο DNA των επιχειρήσεων και των οργανισμών. Με βαθιά πίστη στη διαφάνεια, την αξιοπιστία και τη δύναμη των δεδομένων ελπίζει να βάλει το δικό της ληθαράκι για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το "Sustainability Hackathon" εδώ.
Μάθετε περισσότερα για τη Dataphoria στο www.dataphoria.gr