Είναι η πιο γνωστή εταιρία επίπλων στον κόσμο. Πραγματικά πλέον δύσκολα θα βρεις ένα σπίτι σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο που να μην έχει τουλάχιστον ένα αντικείμενο από το σουηδικό ΙΚΕΑ σε κάποιο από τα δωμάτια του. Παρόλα αυτά, εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού, η γνωστή εταιρία πήρε την απόφαση να κάνει μία πολύ διαφορετική στροφή, εισάγωντας στα ράφια της ένα τελείως απρόσμενο προϊόν. Ρούχα και αξεσουάρ ένδυσης.
Η αρχή έγινε από τα ΙΚΕΑ Ιαπωνίας, πιθανόν γιατί πρόκειται για μία ρούχα που είναι πάντα πιο δεκτική σε εναλλακτικές προσεγγίσης όσο αναφορά το στυλ και την εμφάνιση. Έτσι 10 διαφορετικά ρούχα και αξεσουάρ με το λογότυπο της εταιρίας βρήκαν τον δρόμο για τα ράφια των καταστημάτων. Πιο χαρακτηριστικό το λευκό T-Shirt με το barcode της γνωστής σειράς ραφιών Billy.
Η σειρά ρούχων και αξεσουάρ του ΙΚΕΑ έχει το απόλυτα σύνθετο όνομα Efterträda (άντε να το πεις τώρα αυτό) και περιλαμβάνει μπλουζάκια, φούτερ, μπουκάλια, ομπρέλες, πετσέτες και σακούλες και πρόκειται να επεκταθεί περαιτέρω στο μέλλον.
Για την ιστορία να πούμε ότι ενδύματα και αξεσουάρ που έχουν πάρει έμπνευση από το λογότυπο και την αισθητική της ΙΚΕΑ κυκλοφορούν στο ιντερνετ εδώ και χρόνια, με αποκορύφωμα την τσάντα που "σχεδίασε" η Demna Gvasalia για τον οίκο Balenciaga το 2017 αντιγράφοντας της διάσημη μπλε Frakta τσάντα των IKEA.
Όμως, εκτός από ένα καπέλο που κυκλοφόρησε πέρυσι, αυτή είναι πρώτη φορά που η εταιρεία δημιουργεί μια δική της σειρά από ρούχα και αξεσουάρ.
Σύμφωνα με την ΙΚΕΑ, η συλλογή Efterträda μιμείται την προσέγγιση που έχει η εταιρεία και για τη διακόσμηση «με απλές, καθημερινές απόψεις για την ένδυση και τα αξεσουάρ». Όλα τα κομμάτια βγαίνουν σε λευκό χρώμα, με την πετσέτα και το επαναχρησιμοποιήσιμο μπουκάλι νερού να είναι επίσης διαθέσιμα στη διακριτική κίτρινη απόχρωση της εταιρείας.
Οι μπλούζες και οι πετσέτες είναι κατασκευασμένες από 100% βαμβάκι, ενώ η ομπρέλα είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Το υπερβολικά μεγάλο barcode που υπάρχει σαν σχέδιο σε όλα τα είδη θυμίζει ένα χαλί που δημιουργήθηκε για την εταιρεία από τον Virgil Abloh πέρυσι, το οποίο σχεδιάστηκε για να μοιάζει με απόδειξη της ΙΚΕΑ.
Αν και η συλλογή δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με την ΙΚΕΑ της Σουηδίας, η συλλογή διατίθεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και «εμπνέεται από τους ανθρώπους του Τόκιο».