ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

T-shirt αξίας 500 ευρώ και προβοκατόρικο marketing- Το brand που κατέρρευσε χωρίς κανείς να εκπλαγεί

Εξωπραγματικές τιμές, προβοκατόρικο marketing και διάσημοι fans ήταν η συνταγή της επιτυχίας του brand Vetements... ή της αποτυχίας όπως αποδείχτηκε.

T-shirt αξίας 500 ευρώ και προβοκατόρικο marketing- Το brand που κατέρρευσε χωρίς κανείς να εκπλαγεί

Στο παραμύθι του Hans Christian Andersen «Τα καινούργια Ρούχα του Βασιλιά» ο ματαιόδοξος και ανασφαλής αυτοκράτορας καταδέχεται να παρελάσει γυμνός μπροστά στους υπηκόους του, μη έχοντας τη δύναμη να παραδεχτεί ότι εξαπατήθηκε από επιτήδειους ράφτες. Στην εποχή μας ο γυμνός βασιλιάς φοράει ένα κίτρινο Τ shirt από τον οίκο Vetements με το logo της εταιρείας courier DHL που κοστίζει 540 ευρώ.

Το brand Vetements (που σημαίνει ρούχα στα γαλλικά) ξεπήδησε σχεδόν αυθόρμητα από την underground fashion σκηνή του Παρισιού στις αρχές του 2015. Τα αδέρφια Demna και Guram Gvasalia έχοντας σαν όπλα του τις oversized σιλουέτες, τα edgy σχέδια και πολλή ειρωνεία έφεραν ένα φρέσκο και αρκούντως προβοκατόρικο αέρα στη βιομηχανία της μόδας.

Δεν πέρασε πολύς καιρός πριν το κοινό να αρχίσει να τρελαίνεται με το Vetements. Οι εξωπραγματικές τιμές του brand δεν φάνηκαν να πτοούν τους πιστούς fashionistas που δεν δίσταζαν να δώσουν σχεδόν 1750 ευρώ για ένα μεταποιημένο jean Levi’s. Σε αυτό βοήθησε η απόλυτα υπολογισμένη στρατηγική του marketing, της προώθησης και φυσικά της πρόκλησης. Αρχικά οι αδερφοί Gvasalia κατάφεραν να φέρουν στο front row αμφιλεγόμενες-δημοφιλείς προσωπικότητες όπως Kanye West και Travis Scott, ενώ celebrities του βεληνεκούς της Rihanna, της Selena Gomez αλλά και της (μη αναμενόμενης) Celine Dion εθεάθησαν να φορούν τα υπερμεγέθη φούτερ Vetements.

Ωστόσο, ο πιο βασικός λόγος για την επιτυχία του Vetements ήταν το γεγονός πως ήταν αδιανόητα ακριβά. Αυτό έδωσε στο brand αυτόματα μια θέση ισχύος, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει η ιδέα της παλιάς σχολής ότι η πολυτέλεια είναι εγγενώς συνδεδεμένη με την τιμή (όσο ακριβότερο τόσο το καλύτερο).

Ετσι εξασφάλισε πολλά πρωτοσέλιδα ειδικά όταν το 2016 το brand έγινε viral λανσάροντας τα περιβόητα μπλουζάκια με το logo της εταιρείας courier DHL …αξίας 540 ευρώ. Προκάλεσε φρενίτιδα στους fashionistas και οργή στον υπόλοιπο κόσμο που υποστήριζε πως μπορεί κάποιος να αγοράσει το ίδιο T-shirt από το site της εταιρείας courier για 20 ευρώ. Για την ιστορία ο διευθύνων σύμβουλος της DHL, Ken Allen εμφανίστηκε με την προβοκατόρικη εκδοχή του Vetements.

Μπορεί οι εξωφρενικές τιμές των κομματιών να τα εντάσσουν στην κατηγορία «ρούχο-επένδυση» αλλά άραγε πρόκειται για μια διαχρονική επένδυση ή για ένα τέχνασμα της «influencing» εποχής; Σε μια συνέντευξη του το 2016 στο The Telegraph, ο Gvasalia παραδέχτηκε ότι δεν ήταν «τόσο τρελός για τη μόδα ώστε να αγοράσει τα κομμάτια Vetements και μάλλον, αντ’ αυτού θα προτιμούσε να πήγαινε διακοπές.» Yπέροχη ειρωνεία για ένα brand που πουλάει την ειρωνεία!

Το 2018, η ιστοσελίδα για την street κουλτούρα Highsnobiety δημοσίευσε ένα κομμάτι με πολλές ανώνυμες πηγές, υποστηρίζοντας ότι το brand τα τελευταία χρόνια χάνει όλο και περισσότερους καταναλωτές. Επίσης παρουσίασε παραδείγματα από e-shops με δημοφιλή κομμάτια Vetements να καταλήγουν σε πολύ μειωμένη τιμή από την αρχική. Ο πόλεμος ανάμεσα σε Highsnobiety και Vetements συνεχίστηκε με εκατέρωθεν δηλώσεις στο instagram με τον Guram Gvasalia να δηλώνει πως πρόκειται για ψέματα και πως το Vetements βρίσκεται στην ισχυρότερη δημιουργική και οικονομική κατάσταση που υπήρξε ποτέ.

Η αντεπίθεση ήρθε με την συνεργασία Vetements x Reebok sock runner την ίδια χρονιά, που έκανε μια σημαντική εμπορική επιτυχία. Από την άλλη το brand αποφάσισε να αντικαταστήσει το Spring/Summer 2018 fashion show με ένα lookbook δημιουργώντας εντυπώσεις για την αρχή της πτώσης (ή της αλλαγής).

Σε αυτό συνέβαλε και η δήλωση του Demna Gvasalia «Θα κάνουμε κάτι όταν υπάρχει ο χρόνος και η ανάγκη για αυτό. Θα είναι περισσότερο σαν μια έκπληξη. Είναι σαν να τοποθετούμε το Vetements σε ένα τεχνητό κώμα. Αυτά τα πέντε χρόνια, έχουν περάσει τόσο γρήγορα. Και πλέον το brand άρχισε να γίνεται κάτι άλλο. Θέλω να το επαναφέρω από εκεί που ξεκινήσαμε. Όχι άλλα υπερμεγέθη hoodies!».

Ωστόσο ένα χρόνο μετά, τον Σεπτέμβριο του 2019, ο Demna Gvasalia αποχώρησε από το τιμόνι του brand, αποφασίζοντας να αφοσιωθεί μόνο στον οίκο Balenciaga, που είναι καλλιτεχνικός διευθυντής. O αδελφός του και ο συνιδρυτής, Guram, που παραμένει διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και παρουσιάσε την συλλογή FW20 του brand Vetements στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, περνώντας όμως απαρατήρητη απο το ραντάρ της βιομηχανίας της μόδας. Κάτι που φάνηκε και στις ανύπαρκτες πωλήσεις.

Και κάπως έτσι ο βασιλιάς μένει για την ώρα κυριολεκτικά γυμνός, ούτε καν φορώντας ένα φούτερ των 1000 ευρώ.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Σεπ 2025

Τα 5 μίντι φορέματα που θα φορέσουμε περισσότερο αυτό το φθινόπωρο

Τα μίντι φορέματα είναι η κομψή επιλογή του καθημερινού στιλ.

11 Σεπ 2025

Τα πέντε must have πανωφόρια του φθινοπώρου μέσα από τη νέα συλλογή της Zara

Τα πανωφόρια που χρειάζεσαι σίγουρα για την περίοδο του φθινοπώρου.

Περισσότερα από

Μόδα

11 Σεπ 2025

Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε τη μίντι φούστα

Ο πιο εύκολος τρόπος που συνδύασε η Τόνια Σωτηροπούλου τη φούστα της

11 Σεπ 2025

Ποια κομμάτια φορούν όλες οι ενημερωμένες fashionistas φέτος το φθινόπωρο

Οι έξυπνες προσθήκες που αξίζει να κάνεις στη γκαρνταρόμπα σου το φθινόπωρο.

10 Σεπ 2025

Easy & Chic | Τα ψηλόμεσα jeans από τα Marks & Spencer που θα φοράς non-stop το φθινόπωρο

Τα ψηλόμεσα jeans από τα Marks & Spencer που θα ορίσουν τα καθημερινά σου looks το φθινόπωρο του 2025.

10 Σεπ 2025

Η Αντιγόνη Κουλουκάκου με λευκή δαντελένια φούστα και leopard παπούτσια στο Ηρώδειο

Η Αντιγόνη Κουλουκάκου ακολούθησε το ιδανικό styling trick για τη μεταβατική περίοδο.

10 Σεπ 2025

Εριέττα Κούρκουλου Λάτση | Τα vegan παπούτσια που σου προτείνει για το φθινόπωρο

Οι επιλογές που κάνει η Εριέττα Κούρκουλου Λάτση και τα items που σου προτείνουμε εμείς.

10 Σεπ 2025

Fall Colors | 10 κομμάτια στα χρώματα του φθινοπώρου που υπόσχονται σοφιστικέ στιλ

Τα must-have κομμάτια της φθινοπωρινής γκαρνταρόμπας υιοθετούν τις πλούσιες και ζεστές αποχρώσεις της εποχής.

10 Σεπ 2025

Η Ολυμπία Χοψονίδου στη Ρίγα | Με τα δύο items που παίρνουμε πάντα στη βαλίτσα μας

Στη Ρίγα στο πλευρό του συζύγου της και της Εθνικής ομάδας βρίσκεται η Ολυμπία Χοψονίδου

10 Σεπ 2025

Power Moves | Η μόδα επιστρέφει στο glamour

Η αλλαγή γίνεται ο νέος κανόνας, καθώς η βιομηχανία της πολυτέλειας πλοηγείται σε παγκόσμιες αναταραχές και συνεχιζόμενες οικονομικές πιέσεις.

10 Σεπ 2025

Με το βραχιόλι - γούρι σε σχέδιο Μαριάννας Γουλανδρή που μοιράζεται με την κόρη της Amalia, η Μaxima της Ολλανδίας

Η βασίλισσα της Ολλανδίας ξεκίνησε την εβδομάδα με διάφορες εκδηλώσεις που επικεντρώνονται στην προώθηση ενός πιο βιώσιμου τρόπου ζωής.