ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

T-shirt αξίας 500 ευρώ και προβοκατόρικο marketing- Το brand που κατέρρευσε χωρίς κανείς να εκπλαγεί

Εξωπραγματικές τιμές, προβοκατόρικο marketing και διάσημοι fans ήταν η συνταγή της επιτυχίας του brand Vetements... ή της αποτυχίας όπως αποδείχτηκε.

T-shirt αξίας 500 ευρώ και προβοκατόρικο marketing- Το brand που κατέρρευσε χωρίς κανείς να εκπλαγεί

Στο παραμύθι του Hans Christian Andersen «Τα καινούργια Ρούχα του Βασιλιά» ο ματαιόδοξος και ανασφαλής αυτοκράτορας καταδέχεται να παρελάσει γυμνός μπροστά στους υπηκόους του, μη έχοντας τη δύναμη να παραδεχτεί ότι εξαπατήθηκε από επιτήδειους ράφτες. Στην εποχή μας ο γυμνός βασιλιάς φοράει ένα κίτρινο Τ shirt από τον οίκο Vetements με το logo της εταιρείας courier DHL που κοστίζει 540 ευρώ.

Το brand Vetements (που σημαίνει ρούχα στα γαλλικά) ξεπήδησε σχεδόν αυθόρμητα από την underground fashion σκηνή του Παρισιού στις αρχές του 2015. Τα αδέρφια Demna και Guram Gvasalia έχοντας σαν όπλα του τις oversized σιλουέτες, τα edgy σχέδια και πολλή ειρωνεία έφεραν ένα φρέσκο και αρκούντως προβοκατόρικο αέρα στη βιομηχανία της μόδας.

Δεν πέρασε πολύς καιρός πριν το κοινό να αρχίσει να τρελαίνεται με το Vetements. Οι εξωπραγματικές τιμές του brand δεν φάνηκαν να πτοούν τους πιστούς fashionistas που δεν δίσταζαν να δώσουν σχεδόν 1750 ευρώ για ένα μεταποιημένο jean Levi’s. Σε αυτό βοήθησε η απόλυτα υπολογισμένη στρατηγική του marketing, της προώθησης και φυσικά της πρόκλησης. Αρχικά οι αδερφοί Gvasalia κατάφεραν να φέρουν στο front row αμφιλεγόμενες-δημοφιλείς προσωπικότητες όπως Kanye West και Travis Scott, ενώ celebrities του βεληνεκούς της Rihanna, της Selena Gomez αλλά και της (μη αναμενόμενης) Celine Dion εθεάθησαν να φορούν τα υπερμεγέθη φούτερ Vetements.

Ωστόσο, ο πιο βασικός λόγος για την επιτυχία του Vetements ήταν το γεγονός πως ήταν αδιανόητα ακριβά. Αυτό έδωσε στο brand αυτόματα μια θέση ισχύος, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει η ιδέα της παλιάς σχολής ότι η πολυτέλεια είναι εγγενώς συνδεδεμένη με την τιμή (όσο ακριβότερο τόσο το καλύτερο).

Ετσι εξασφάλισε πολλά πρωτοσέλιδα ειδικά όταν το 2016 το brand έγινε viral λανσάροντας τα περιβόητα μπλουζάκια με το logo της εταιρείας courier DHL …αξίας 540 ευρώ. Προκάλεσε φρενίτιδα στους fashionistas και οργή στον υπόλοιπο κόσμο που υποστήριζε πως μπορεί κάποιος να αγοράσει το ίδιο T-shirt από το site της εταιρείας courier για 20 ευρώ. Για την ιστορία ο διευθύνων σύμβουλος της DHL, Ken Allen εμφανίστηκε με την προβοκατόρικη εκδοχή του Vetements.

Μπορεί οι εξωφρενικές τιμές των κομματιών να τα εντάσσουν στην κατηγορία «ρούχο-επένδυση» αλλά άραγε πρόκειται για μια διαχρονική επένδυση ή για ένα τέχνασμα της «influencing» εποχής; Σε μια συνέντευξη του το 2016 στο The Telegraph, ο Gvasalia παραδέχτηκε ότι δεν ήταν «τόσο τρελός για τη μόδα ώστε να αγοράσει τα κομμάτια Vetements και μάλλον, αντ’ αυτού θα προτιμούσε να πήγαινε διακοπές.» Yπέροχη ειρωνεία για ένα brand που πουλάει την ειρωνεία!

Το 2018, η ιστοσελίδα για την street κουλτούρα Highsnobiety δημοσίευσε ένα κομμάτι με πολλές ανώνυμες πηγές, υποστηρίζοντας ότι το brand τα τελευταία χρόνια χάνει όλο και περισσότερους καταναλωτές. Επίσης παρουσίασε παραδείγματα από e-shops με δημοφιλή κομμάτια Vetements να καταλήγουν σε πολύ μειωμένη τιμή από την αρχική. Ο πόλεμος ανάμεσα σε Highsnobiety και Vetements συνεχίστηκε με εκατέρωθεν δηλώσεις στο instagram με τον Guram Gvasalia να δηλώνει πως πρόκειται για ψέματα και πως το Vetements βρίσκεται στην ισχυρότερη δημιουργική και οικονομική κατάσταση που υπήρξε ποτέ.

Η αντεπίθεση ήρθε με την συνεργασία Vetements x Reebok sock runner την ίδια χρονιά, που έκανε μια σημαντική εμπορική επιτυχία. Από την άλλη το brand αποφάσισε να αντικαταστήσει το Spring/Summer 2018 fashion show με ένα lookbook δημιουργώντας εντυπώσεις για την αρχή της πτώσης (ή της αλλαγής).

Σε αυτό συνέβαλε και η δήλωση του Demna Gvasalia «Θα κάνουμε κάτι όταν υπάρχει ο χρόνος και η ανάγκη για αυτό. Θα είναι περισσότερο σαν μια έκπληξη. Είναι σαν να τοποθετούμε το Vetements σε ένα τεχνητό κώμα. Αυτά τα πέντε χρόνια, έχουν περάσει τόσο γρήγορα. Και πλέον το brand άρχισε να γίνεται κάτι άλλο. Θέλω να το επαναφέρω από εκεί που ξεκινήσαμε. Όχι άλλα υπερμεγέθη hoodies!».

Ωστόσο ένα χρόνο μετά, τον Σεπτέμβριο του 2019, ο Demna Gvasalia αποχώρησε από το τιμόνι του brand, αποφασίζοντας να αφοσιωθεί μόνο στον οίκο Balenciaga, που είναι καλλιτεχνικός διευθυντής. O αδελφός του και ο συνιδρυτής, Guram, που παραμένει διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και παρουσιάσε την συλλογή FW20 του brand Vetements στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, περνώντας όμως απαρατήρητη απο το ραντάρ της βιομηχανίας της μόδας. Κάτι που φάνηκε και στις ανύπαρκτες πωλήσεις.

Και κάπως έτσι ο βασιλιάς μένει για την ώρα κυριολεκτικά γυμνός, ούτε καν φορώντας ένα φούτερ των 1000 ευρώ.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

05 Σεπ 2025

Η Αμαλία Κωστοπούλου προτείνει τα ιδανικά sneakers για το φθινόπωρο | Τα φορούν όλα τα it-girls

Τα sneakers που έχει επιλέξει η Αμαλία Κωστοπούλου είναι ιδανικά για αυτή την περίοδο.

04 Σεπ 2025

Αυτό το denim blazer shirt από τη Zara είναι το μεταβατικό piece που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι

Το denim ρούχο που μπορεί να φορεθεί είτε ως σακάκι είτε ως πουκάμισο έρχεται για να ορίσει τα σύνολά σου αυτό το φθινόπωρο.

Περισσότερα από

Μόδα

04 Σεπ 2025

Αντιγόνη Κουλουκάκου | Με τις αγαπημένες της crystal mesh μπαλαρίνες σε νέα εμφάνιση στο Ηρώδειο

Η ηθοποιός σε μια ακόμη κομψή εμφάνιση σε βραδινή της έξοδο.

04 Σεπ 2025

Πώς θα φορέσεις το λευκό παντελόνι τη μεταβατική περίοδο σύμφωνα με τη Βίκυ Καγιά

Η Βίκυ Καγιά υιοθέτησε μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της σεζόν.

04 Σεπ 2025

Η Melia Kreiling στο Ηρώδειο με καφέ Zara φόρεμα

Μία άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Melia Kreiling στο Ηρώδειο.

04 Σεπ 2025

Η Paul & Shark αποκλειστικά στον Όμιλο LH Group – Παπαϊωάννου για Ελλάδα και Κύπρο.

Ο όμιλος LH Group - Παπαϊωάννου είναι πλέον ο αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο.

04 Σεπ 2025

Ήβη Αδάμου | Το gingham φόρεμά της είναι η τέλεια επιλογή για τον Σεπτέμβριο

Η Ήβη Αδάμου με την καλοκαιρινή τάση που θα δούμε και το φθινόπωρο.

03 Σεπ 2025

Το viral φόρεμα που θα φορέσεις στο επόμενο cocktail party

Το φόρεμα από τη Mango που είναι viral στο TikTok και όχι άδικα.

03 Σεπ 2025

Βασίλισσα Maxima της Ολλανδίας | Με πολυτελές βραχιόλι-μάτι σε design της Μαριάννας Γουλανδρή

Το εντυπωσιακό κόσμημα που διάλεξε η Maxima της Ολλανδίας αποτελεί signature design της συλλογής κοσμημάτων της Μαριάννας Γουλανδρή

03 Σεπ 2025

Φεστιβάλ Βενετίας | Η Τόνια Σωτηροπούλου με μαύρο κοστούμι και δαντελένιο bra top

Η κομψή και θηλυκή εμφάνιση της Τόνιας Σωτηροπούλου.

03 Σεπ 2025

Η Τζένη Μελιτά με τη double denim τάση που όλοι αγαπάμε

Η Τζένη Μελιτά φόρεσε τα δύο denim κομμάτια που είναι must have για το φθινόπωρο