0
SHARES

Υπάρχει άτυπα ο όρος «προσωπικά μίντια», στα οποία συγκαταλέγονται τα θαυμαστά και πλουμιστά «μονοκοτυλήδονα» της δημοσιογραφίας και της εν γένει επικοινωνίας στο ίντερνετ και στα σόσιαλ μίντια και αυτά τα «προσωπικά μίντια» έχουν έρθει να κάνουν «τη δουλειά» πλέον. Θέματα, φωτγραφήσεις, ειδήσεις, πελάτες. Η Ιφιγένεια Πλευράκη με το blog της momentsnstyle.gr και το momentsnstyle στο ίνσταγκραμ ενώνει την παλιά εποχή με τη νέα, με επιτυχία.  

«Προέρχομαι από τον χώρο της δημοσιογραφίας και κινούμαι στη σφαίρα του διαδικτυακού κόσμου. Πού πηγαίνω;  Όπου με οδηγήσουν οι εξελιξεις...  Πριν από 20 περίπου χρόνια δεν γνωρίζαμε τις έννοιες blog και vlog. Τα πρώτα blogs εμφανίστηκαν την περίοδο 1998 -1999. Τότε δεν υπήρχαν τα social media και φυσικά δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με άτομα από μακρινές γωνιές του κόσμου και να λαμβάνουμε μηνύματα από διαφορετικές κουλτούρες. Σήμερα όλα αυτά είναι μέρος της καθημερινότητας μας, οπότε η διαδρομή μας μεταβάλλεται - όπως και οι στόχοι μας - ανάλογα με τις εξελίξεις» λέει η Ιφιγένεια θέλοντας να συστηθεί με κάποιο τρόπο και να κάνει σαφές το τερέν στο οποίο σημειώνει επιδόσεις. 

«Προέρχομαι από τον χώρο της δημοσιογραφίας και κινούμαι στη σφαίρα του διαδικτυακού κόσμου. Πού πηγαίνω;  Όπου με οδηγήσουν οι εξελιξεις...  »
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

-Γνωρίζοντας την πορεία σου στη δημοσιογραφία θα ήθελα να κάνεις μια σύγκριση της μεταφοράς της πληροφορίας παλιότερα με σήμερα, την εποχή των σόσιαλ μίντια. 

«Θεωρώ ότι τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Παλιότερα έψαχνες την είδηση και την έγραφες, αφού είχες μιλήσει πρώτα με τους "πρωταγωνιστές" του θέματος. Εάν στο ρεπορτάζ σου εμπλέκονταν πέντε άτομα, θα έπρεπε να έχεις σοβαρές δηλώσεις κι από τους πέντε. Ειδικότερα οι συντάκτες του ελεύθερου ρεπορτάζ ήταν ήρωες του πεζοδρομίου, αφού όργωναν τους δρόμους για να βρουν την είδηση. Βεβαίως υπήρχαν και τότε τα δελτία Τύπου που ενημέρωναν για τις εξελίξεις στα Υπουργεία ή κάποια σημαντικά γεγονότα σε εταιρείες και οργανισμούς, αλλά τα αποκλειστικά ρεπορτάζ ήταν όντως αποκλειστικά και δεν υπήρχε διαρροή σε όλα τα μέσα. Σήμερα με την εξάπλωση των sites και την πίεση των συντακτών να "μεταφέρουν" 30 ειδήσεις μέσα σε μια ημέρα, η εξακρίβωση στοιχείων αποτελεί για πολλούς πολυτέλεια. Συνήθως γίνεται αντιγραφή των δελτίων Τύπου γι' αυτό και διαβάζουμε τις ίδιες παραγράφους μιας είδησης σε πολλά ηλεκτρονικά μέσα. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα εξαιρετικοί δημοσιογράφοι που βρίσκουν τον χρόνο να κάνουν το ρεπορτάζ τους με τον παλιό παραδοσιακό - και έγκυρο- τρόπο». 

-Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά της άμεσης πληροφόρησης του ίντερνετ;

«Θεωρώ ότι τα θετικά είναι πολύ περισσότερα από τα αρνητικά. Το Ίντερνετ είναι μια παγκόσμια πηγή ενημέρωσης, ένα καταπληκτικό εργαλείο διάχυσης πληροφοριών. Μπορεί ο καθένας ανά πάσα στιγμή να αναζητήσει και να ενημερωθεί για ό,τι νέο συμβαίνει στον κόσμο. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του μπορεί να μπει κατευθείαν στη διαδικτυακή σελίδα που τον αφορά και να διαβάσει τις τελευταίες ειδήσεις. Μπορεί επίσης, ως αναγνώστης, να σχολιάσει δημόσια την είδηση και να αναλύσει ένα θέμα. Το μόνο αρνητικό που βρίσκω στην άμεση πληροφόρηση είναι ότι κάποιες φορές στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάγκης για επιβίωση στο χώρο, δημοσιεύονται βιαστικά και απερίσκεπτα "ειδήσεις" που δεν είναι αληθινές». 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

«Παλιότερα έψαχνες την είδηση και την έγραφες, αφού είχες μιλήσει πρώτα με τους "πρωταγωνιστές" του θέματος».

-Μπορεί μια γυναίκα -και μάλιστα άνω των 45- να μεταμορφώνεται σε «μοντέλο» στην καθημερινότητά της; Πως;

«Μοντέλο μόδας με την κλασική έννοια του όρου σε καμμία περίπτωση. Στιλιστικά προσεγμένη όμως, φυσικά και μπορεί!  Ένα από τα πιο διάσημα Fashion Icon του κόσμου, με 1,3 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram, είναι η 97χρονη Νεοϋορκέζα Iris Apfel. Προσωπικά θαυμάζω τέτοιες γυναίκες γιατί το ενδιαφέρον τους για τη μόδα και για κάθε τι καινούριο, μαρτυρά μια αστείρευτη διάθεση για ζωή. Μια περιποιημένη γυναίκα σέβεται πάνω απ´ όλα την ύπαρξη της. Περιποιείται τον εαυτό της για τη δική της ψυχική ισορροπία, όχι για τους άλλους. Είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά ότι οι γυναΙκες που φροντίζουν την εμφάνιση τους είναι πετυχημένες σε διάφορους τομείς της ζωής τους και έχουν καλύτερη διάθεση σε σχέση με τις υπόλοιπες που αμελούν τον εαυτό τους. Εάν μπορεί μια γυναίκα να είναι καθημερινά περιποιημένη ή όχι, νομίζω ότι έχει να κάνει κυρίως με την οργάνωση του χρόνου της και με το καλό της αισθητικό κριτήριο». 

-Με ποιο τρόπο φωτογραφίζεις τον εαυτό σου; Ποιος είναι ο καλύτερος φωτογράφος που έχεις χρησιμοποιήσει;

«Επειδή δεν έχω την πολυτέλεια να αφιερώνω ώρες για φωτογράφιση, πολλές φωτογραφίες τραβιούνται με το κινητό μου, από δικούς μου ανθρώπους. Οι περισσότερες απ´ αυτές είναι και αγαπημένες, γιατί μου θυμίζουν όμορφες στιγμές με την οικογένεια μου ή με φίλες μου. Αν όμως θέλω να μιλήσω καθαρά επαγγελματικά, οι πιο σωστές φωτογραφίες σε ότι αφορά τις λήψεις, τα backgrounds και την ευκρίνεια, είναι τραβηγμένες από τη φωτογράφο μου, την Κρίστη Παπαδοπούλου». 

-Πόσο κουραστικό είναι να καταγράφεις στο ίνσταγκραμ την καθημερινότητά σου;

«Χρειάζεται οργάνωση και αφιέρωση χρόνου. Πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι τουλάχιστον μια ώρα θα την αφιερώσεις σε αυτό. Μετά από ένα διάστημα όμως μαθαίνεις να το κάνεις ανεπιτήδευτα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια». 

«Εάν μπορεί μια γυναίκα να είναι καθημερινά περιποιημένη ή όχι, νομίζω ότι έχει να κάνει κυρίως με την οργάνωση του χρόνου της και με το καλό της αισθητικό κριτήριο». 

-Είναι τόσο τέλεια η καθημερινότητά μας όσο αυτή που παρουσιάζεται στο ίνσταγκραμ;

«Σαφέστατα και δεν είναι! Όλοι έχουμε τα προβλήματα μας, μικρά ή μεγάλα που μας απασχολούν. Το θέμα είναι αν θέλεις να μεταφέρεις τις προσωπικές σου στεναχώριες και ανησυχίες στους ινσταγκραμικούς σου φίλους. Προσωπικά έχω επιλέξει να μην το κάνω, όπως έχω επιλέξει να μη δείχνω και μέλη της οικογένειας μου. Προβάλλω κάποιες στιγμές από τη ζωή μου, όχι όλες. Ο κόσμος είναι τόσο πολύ φορτισμένος με τις δικές του έγνοιες που πιστεύω ότι οι περισσότεροι μπαίνουν στο instagram για να χαλαρώσουν από την πίεση της ημέρας. Δεν είναι τυχαίο ότι η πλειοψηφία των χρηστών <επισκέπτεται> τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά τις 10 το βράδυ. Θέλω λοιπόν οι διαδικτυακοί μου φίλοι να μπαίνουν στο προφίλ μου και να μεταφέρονται, μέσω των εικόνων, σε όμορφες στιγμές και καταστάσεις. Οι ινσταγκραμικές μου φίλες να σκέφτονται ότι αρκεί ένα χαμόγελο για να σβήσει η κούραση της μέρας και μια αισιόδοξη διάθεση να ξεκινήσουμε την επομένη πιο δυνατές». 

«Αναλόγως με τις περιστάσεις κινούμαι μεταξύ του trendy και του casual chic. Ενημερώνομαι για τις τάσεις της μόδας, αλλά ακολουθώ αυτές που ταιριάζουν στη δική μου προσωπικότητα». 

-Πως θα όριζες τον όρο «στυλ»;

«Το στυλ είναι ένας τρόπος  για να εκφράζεις καθημερινά στοιχεία της προσωπικότητας και της διάθεσης σου. Δεν περιορίζεται στην πιστή μεταφορά των τάσεων της σεζόν, αλλά στο πως θα συνδυαστούν διαφορετικά κομμάτια για να δώσουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Μπορεί να είναι ένα απλό jean κι ένα λευκό πουκάμισο, αλλά μικρές πινελιές, όπως το κόσμημα, το φουλάρι, η τσάντα ή το παπούτσι που θα συνδυάσεις να κάνουν τη διαφορά. Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα χαρακτήρα, βιωμάτων και επιρροών. Όπως πολύ σωστά έχει πει και η διάσημη σχεδιάστρια Diane von Fürstenberg, όλοι έχουμε στυλ, αρκεί να το βρούμε!».

-Πώς θα όριζες το δικό σου, προσωπικό στυλ;

«Αναλόγως με τις περιστάσεις κινούμαι μεταξύ του trendy και του casual chic. Ενημερώνομαι για τις τάσεις της μόδας, αλλά ακολουθώ αυτές που ταιριάζουν στη δική μου προσωπικότητα». 

-Τι είναι αυτό που σου προσφέρει και τι εκείνο που σου αφαιρεί το momentsnstyle;

«Το momentsnstyle.gr μου προσφέρει τη χαρά της δημιουργίας και την προσωπική ανάγκη να εκφράζομαι γραπτώς πάνω σε γυναικεία θέματα. Το momentsnstyle στο ίνσταγκραμ είναι ένας τρόπος να μοιράζομαι με τις διαδικτυακές μου φίλες, στυλιστικές επιλογές, καλλυντικά που έχω ξεχωρίσει, ταξιδιωτικούς προορισμούς και φυσικά ευχάριστες προσωπικές στιγμές. Αν είχα μια νοητή ζυγαριά θα είχε γείρει τώρα από την πλευρά της θετικότητας γιατί το μόνο αρνητικό που έχω να πω είναι το κλέψιμο του προσωπικού μου χρόνου. Όμως όπως χρειάζεται διάθεση χρόνου σε κάθε είδους σχέση (οικογενειακή, φιλική, ερωτική) για να αναπτυχθεί, έτσι και στο διαδίκτυο υπάρχει ένας δεσμός με τα άτομα που επικοινωνείς και σε υποστηρίζουν για να συνεχίσεις. Το λιγότερο που οφείλεις να κάνεις σε όλους όσοι σου κάνουν σχόλια και λαικς είναι να σεβαστείς κι εσύ το δικό τους χρόνο και να τους απαντήσεις».  

«Το momentsnstyle.gr μου προσφέρει τη χαρά της δημιουργίας και την προσωπική ανάγκη να εκφράζομαι γραπτώς πάνω σε γυναικεία θέματα. Το momentsnstyle στο Instagram είναι ένας τρόπος να μοιράζομαι με τις διαδικτυακές μου φίλες, στυλιστικές επιλογές, καλλυντικά που έχω ξεχωρίσει, ταξιδιωτικούς προορισμούς και φυσικά ευχάριστες προσωπικές στιγμές».

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

TAGS