Τι είναι η αληθινή μόδα, αν όχι ένα παραμύθι για μεγάλα κορίτσια; Ένα παραμύθι όπου όλες μπορούμε να γίνουμε ηρωίδες του και, οι πιο προνομιούχες, βασίλισσές του; Αυτή τη διάσταση ανέδειξε το νέο σόου του Moschino, όπου η παρουσίαση της ready-to-wear συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020-21 δεν έγινε από αληθινά μοντέλα αλλά από μαριονέτες, οι οποίες αντικατέστησαν ακόμα και το κοινό αναπαριστώντας εμβληματικά πρόσωπα όπως η Άννα Γουίντορ.

Κάπως έτσι, ο σχεδιαστής Τζέρεμι Σκοτ επιβεβαίωσε ένα από τα μεγαλύτερα χαρίσματα των πιο δημιουργικών ανθρώπων: την ικανότητά τους να μετατρέπουν τις αντιξοότητες -εν προκειμένω, τα υγειονομικά μέτρα της πανδημίας που καθιστούν τις πολυπληθείς εκδηλώσεις απαγορευτικές- σε πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες. Αν και οι εικόνες του σόου δεν έχουν μόνο παραμυθένια ατμόσφαιρα αλλά, σε δεύτερη ανάγνωση, και μια σκοτεινή πτυχή: Παρουσιάζουν έναν κόσμο σχεδόν δυστοπικό, όπου άψυχες φιγούρες έχουν αναλάβει παραδοσιακά ανθρώπινους ρόλους. Έναν κόσμο όπως εκείνον του «Westworld», με τη διαφορά ότι οι μαριονέτες, σε αντίθεση με μια τεχνητή νοημοσύνη, δεν πρόκειται ποτέ να επαναστατήσουν εναντίον του δημιουργού και υποκινητή τους.

Η παρουσίαση της ready-to-wear συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020-21 δεν έγινε από αληθινά μοντέλα αλλά από μαριονέτες, οι οποίες αντικατέστησαν ακόμα και το κοινό 

Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε την ιδιοφυία του Σκοτ, που αποφάσισε να κινήσει τα νήματα στην προσπάθεια να προσφέρει «σε όλους όσοι ανησυχούν για τις εκλογές, την πανδημία, την κοινωνική αναταραχή και το μέλλον, τα δώρα της φαντασίας και της απόδρασης από όλα αυτά, για λίγα λεπτά. Να απολαύσουμε αυτόν το μικρό μας κόσμο της μόδας» όπως είπε στη βρετανική Vogue.

Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που το θέατρο μαριονέτας σώζει, τρόπον τινά, τη μόδα. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε έναν ρημαγμένο συναισθηματικά και οικονομικά κόσμο, οι σχεδιαστές του Παρισιού έντυσαν ένα θίασο από μαριονέτες (Théâtre de la Mode) και τον έστειλαν σε παγκόσμια περιοδεία, θέλοντας να συγκεντρώσουν πόρους ώστε να υποστηρίξουν οικονομικά και τη βιομηχανία της μόδας αλλά και τους επιζήσαντες του πολέμου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στήσιμο του νέου σόου. Ο Σκοτ απευθύνθηκε στο εργαστήριο Jim Henson’s Creature Shop για να κατασκευαστούν σαράντα κούκλες, πάνω στις οποίες ράφτηκαν ισάριθμα λουκ, αρχικά σχεδιασμένα σε ανθρώπινο μέγεθος. Το συνολικό κόστος της επίδειξης ξεπέρασε εκείνο ενός συμβατικού σόου, αλλά όπως μπορείτε στο παρακάτω βίντεο, άξιζε μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Δείτε το βίντεο του σόου με μαριονέτες του Moschino:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS