ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Σε μία ακατάπαυστη κινητήριο δύναμη για δημιουργία και καινοτομία ή σε μία συνεχή ανώφελη εναλλαγή ανακυκλωμένων πληροφοριών;

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Όταν η ανία χτυπάει τη πόρτα της καθημερινότητάς μου νιώθω σα να κατακλύζομαι από ενοχικά συναισθήματα επαγρύπνησης που σαν άλλα μαινόμενα πορφυρά alert αναβοσβήνουν μέσα στο μυαλό μου, σχηματίζοντας τη λέξη “δραστηριοποίηση”. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πως η παραπάνω διαδικασία σκέψης συγκλίνει με τον τρόπο που μία ολόκληρη βιομηχανία δισεκατομμυρίων όπως αυτή της μόδας, η οποία λίγο ή πολύ μας αφορά όλους, υποκινείται ή έστω επηρεάζεται από παρόμοιες διεργασίες του νου, όχι δικές μου αλλά των ιθυνόντων. Ποιοι είναι αυτοί που ορίζουν τους ρυθμούς της fashion δραστηριότητας; Οι δημιουργοί, οι καταναλωτές ή οι επιχειρηματίες; Το Φεβρουάριο -πριν καλά καλά τελειώσει ο χειμώνας- παρακολουθούμε παραδοσιακά κάθε χρόνο τις φθινοπωρινές συλλογές του επόμενου έτους ενώ το Σεπτέμβρη μετά από 4 μήνες κορεσμένων καλοκαιρινών τοπίων καλούμαστε να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι μέσα από τις εαρινές συλλογές των οίκων που ξεκινούν να γράφουν μίλια στις πασαρέλες ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη και καταλήγοντας στο Παρίσι (ανοίγει το εμπόριο και κλείνει η τέχνη) με ενδιάμεσους σταθμούς το Λονδίνο και το Μιλάνο. Και κάπως έτσι οι μητροπόλεις της μόδας συμμετέχουν ενεργά στο χορό του fast fashion, στον οποίο σαν γυναίκες και όχι σαν γυναίκες buyers ή editors προσπαθούμε να ακολουθήσουμε ανεξαρτήτως ιδιότητας την πληροφορία που διαχέεται με instant χαρακτήρα διαδικτυακά ακόμα και ζωντανά (live streaming) μέσα από τη πασαρέλα. Το ρόλο του προσωπικού μου υποσυνείδητου που οδηγεί στην κόκκινη ένδειξη της δραστηριοποίησης φαίνεται στην περίπτωση της μόδας να παίζουν οι ενορχηστρωτές της μεγάλης αυτής παραγωγής, δηλαδή οι ιδιοκτήτες τόσο των ομίλων (LVMH, Kering) στους οποίους ανήκουν οι σημαντικότεροι οίκοι πολυτελών ειδών (Louis Vuitton, Gucci, Bvlgari, Balenciaga, Stella McCartney, Alexander McQueen, Saint Laurent, Celine, Fendi, Dior, Givenchy κ.ά.) όσο και αυτοί των street fashion αλυσίδων (Inditex, H&M group).

Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους.

Πόσο δραστήρια ορίζεται από τους CEO η μόδα των 2010's και γιατί καλούμαστε να τρέξουμε σπριντ τόσο από τη πλευρά του καταναλωτή για να τη παρακολουθήσουμε όσο και από τη πλευρά των δημιουργών για να την παράξουν; Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους. Ένας από τους πολλούς κατά καιρούς σχεδιαστές που έχουν ταχθεί κατά του fast fashion, ο Raf Simons αποφάσισε προ δύο μηνών να αποχωρήσει οικειοθελώς από τον οίκο Dior από τη θέση του Creative Director, με σκοπό να διαφυλάξει σε πρώτο χρόνο τη δημιουργικότητά του και σε δεύτερο την ίδια του την ακεραιότητά του χαρακτήρα του. Μία θαρραλέα κίνηση που κατάφερε να ταράξει τα κατά τα άλλα λιμνάζοντα νερά πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, για το οποίο οι περισσότεροι σχεδιαστές τρέχουν να προλάβουν παρά να κατακτήσουν.

Ένα ακόμα φαινομενικά λαμπερό επάγγελμα με στραμμένα πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας 24/7 παρασύρεται στην ορμή της υπερπληροφόρισης και χαρακτηρίζεται περισσότερο στρεσογόνο παρά δημιουργικό. Από ότι φαίνεται κάποιοι τεστάρουν τα όριά του παράλληλα με το ατέρμονο παιχνίδι από μουσικές καρέκλες ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα των Creative Directors παγκοσμίως. Μήπως τελικά η αδιάκοπη αναζήτηση του νέου μας επιστρέφει όλους στην αφετηρία ή αλλιώς σύμφωνα με το λεξιλόγιο της μόδας στις αγαπημένες δεκαετίες του 20ου αιώνα ως μοναδική πηγή έμπνευσης; Ή μήπως δεν μπορεί να υπάρξει μόδα χωρίς τρέξιμο; Έστω και ετυμολογικά, Run-way!

Read Next

05 Σεπ 2025

Η Αμαλία Κωστοπούλου προτείνει τα ιδανικά sneakers για το φθινόπωρο | Τα φορούν όλα τα it-girls

Τα sneakers που έχει επιλέξει η Αμαλία Κωστοπούλου είναι ιδανικά για αυτή την περίοδο.

04 Σεπ 2025

Αυτό το denim blazer shirt από τη Zara είναι το μεταβατικό piece που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι

Το denim ρούχο που μπορεί να φορεθεί είτε ως σακάκι είτε ως πουκάμισο έρχεται για να ορίσει τα σύνολά σου αυτό το φθινόπωρο.

Περισσότερα από

Μόδα

04 Σεπ 2025

Αντιγόνη Κουλουκάκου | Με τις αγαπημένες της crystal mesh μπαλαρίνες σε νέα εμφάνιση στο Ηρώδειο

Η ηθοποιός σε μια ακόμη κομψή εμφάνιση σε βραδινή της έξοδο.

04 Σεπ 2025

Πώς θα φορέσεις το λευκό παντελόνι τη μεταβατική περίοδο σύμφωνα με τη Βίκυ Καγιά

Η Βίκυ Καγιά υιοθέτησε μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της σεζόν.

04 Σεπ 2025

Η Melia Kreiling στο Ηρώδειο με καφέ Zara φόρεμα

Μία άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Melia Kreiling στο Ηρώδειο.

04 Σεπ 2025

Η Paul & Shark αποκλειστικά στον Όμιλο LH Group – Παπαϊωάννου για Ελλάδα και Κύπρο.

Ο όμιλος LH Group - Παπαϊωάννου είναι πλέον ο αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο.

04 Σεπ 2025

Ήβη Αδάμου | Το gingham φόρεμά της είναι η τέλεια επιλογή για τον Σεπτέμβριο

Η Ήβη Αδάμου με την καλοκαιρινή τάση που θα δούμε και το φθινόπωρο.

03 Σεπ 2025

Το viral φόρεμα που θα φορέσεις στο επόμενο cocktail party

Το φόρεμα από τη Mango που είναι viral στο TikTok και όχι άδικα.

03 Σεπ 2025

Βασίλισσα Maxima της Ολλανδίας | Με πολυτελές βραχιόλι-μάτι σε design της Μαριάννας Γουλανδρή

Το εντυπωσιακό κόσμημα που διάλεξε η Maxima της Ολλανδίας αποτελεί signature design της συλλογής κοσμημάτων της Μαριάννας Γουλανδρή

03 Σεπ 2025

Φεστιβάλ Βενετίας | Η Τόνια Σωτηροπούλου με μαύρο κοστούμι και δαντελένιο bra top

Η κομψή και θηλυκή εμφάνιση της Τόνιας Σωτηροπούλου.

03 Σεπ 2025

Η Τζένη Μελιτά με τη double denim τάση που όλοι αγαπάμε

Η Τζένη Μελιτά φόρεσε τα δύο denim κομμάτια που είναι must have για το φθινόπωρο