ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Σε μία ακατάπαυστη κινητήριο δύναμη για δημιουργία και καινοτομία ή σε μία συνεχή ανώφελη εναλλαγή ανακυκλωμένων πληροφοριών;

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Όταν η ανία χτυπάει τη πόρτα της καθημερινότητάς μου νιώθω σα να κατακλύζομαι από ενοχικά συναισθήματα επαγρύπνησης που σαν άλλα μαινόμενα πορφυρά alert αναβοσβήνουν μέσα στο μυαλό μου, σχηματίζοντας τη λέξη “δραστηριοποίηση”. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πως η παραπάνω διαδικασία σκέψης συγκλίνει με τον τρόπο που μία ολόκληρη βιομηχανία δισεκατομμυρίων όπως αυτή της μόδας, η οποία λίγο ή πολύ μας αφορά όλους, υποκινείται ή έστω επηρεάζεται από παρόμοιες διεργασίες του νου, όχι δικές μου αλλά των ιθυνόντων. Ποιοι είναι αυτοί που ορίζουν τους ρυθμούς της fashion δραστηριότητας; Οι δημιουργοί, οι καταναλωτές ή οι επιχειρηματίες; Το Φεβρουάριο -πριν καλά καλά τελειώσει ο χειμώνας- παρακολουθούμε παραδοσιακά κάθε χρόνο τις φθινοπωρινές συλλογές του επόμενου έτους ενώ το Σεπτέμβρη μετά από 4 μήνες κορεσμένων καλοκαιρινών τοπίων καλούμαστε να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι μέσα από τις εαρινές συλλογές των οίκων που ξεκινούν να γράφουν μίλια στις πασαρέλες ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη και καταλήγοντας στο Παρίσι (ανοίγει το εμπόριο και κλείνει η τέχνη) με ενδιάμεσους σταθμούς το Λονδίνο και το Μιλάνο. Και κάπως έτσι οι μητροπόλεις της μόδας συμμετέχουν ενεργά στο χορό του fast fashion, στον οποίο σαν γυναίκες και όχι σαν γυναίκες buyers ή editors προσπαθούμε να ακολουθήσουμε ανεξαρτήτως ιδιότητας την πληροφορία που διαχέεται με instant χαρακτήρα διαδικτυακά ακόμα και ζωντανά (live streaming) μέσα από τη πασαρέλα. Το ρόλο του προσωπικού μου υποσυνείδητου που οδηγεί στην κόκκινη ένδειξη της δραστηριοποίησης φαίνεται στην περίπτωση της μόδας να παίζουν οι ενορχηστρωτές της μεγάλης αυτής παραγωγής, δηλαδή οι ιδιοκτήτες τόσο των ομίλων (LVMH, Kering) στους οποίους ανήκουν οι σημαντικότεροι οίκοι πολυτελών ειδών (Louis Vuitton, Gucci, Bvlgari, Balenciaga, Stella McCartney, Alexander McQueen, Saint Laurent, Celine, Fendi, Dior, Givenchy κ.ά.) όσο και αυτοί των street fashion αλυσίδων (Inditex, H&M group).

Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους.

Πόσο δραστήρια ορίζεται από τους CEO η μόδα των 2010's και γιατί καλούμαστε να τρέξουμε σπριντ τόσο από τη πλευρά του καταναλωτή για να τη παρακολουθήσουμε όσο και από τη πλευρά των δημιουργών για να την παράξουν; Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους. Ένας από τους πολλούς κατά καιρούς σχεδιαστές που έχουν ταχθεί κατά του fast fashion, ο Raf Simons αποφάσισε προ δύο μηνών να αποχωρήσει οικειοθελώς από τον οίκο Dior από τη θέση του Creative Director, με σκοπό να διαφυλάξει σε πρώτο χρόνο τη δημιουργικότητά του και σε δεύτερο την ίδια του την ακεραιότητά του χαρακτήρα του. Μία θαρραλέα κίνηση που κατάφερε να ταράξει τα κατά τα άλλα λιμνάζοντα νερά πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, για το οποίο οι περισσότεροι σχεδιαστές τρέχουν να προλάβουν παρά να κατακτήσουν.

Ένα ακόμα φαινομενικά λαμπερό επάγγελμα με στραμμένα πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας 24/7 παρασύρεται στην ορμή της υπερπληροφόρισης και χαρακτηρίζεται περισσότερο στρεσογόνο παρά δημιουργικό. Από ότι φαίνεται κάποιοι τεστάρουν τα όριά του παράλληλα με το ατέρμονο παιχνίδι από μουσικές καρέκλες ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα των Creative Directors παγκοσμίως. Μήπως τελικά η αδιάκοπη αναζήτηση του νέου μας επιστρέφει όλους στην αφετηρία ή αλλιώς σύμφωνα με το λεξιλόγιο της μόδας στις αγαπημένες δεκαετίες του 20ου αιώνα ως μοναδική πηγή έμπνευσης; Ή μήπως δεν μπορεί να υπάρξει μόδα χωρίς τρέξιμο; Έστω και ετυμολογικά, Run-way!

Read Next

21 Οκτ 2025

Στη Massimo Dutti βρήκαμε τα leopard sneakers που θα φορέσουμε αυτή τη μεταβατική εποχή

Τα sneakers από τη Massimo Dutti που δεν θα βαρεθούμε να φοράμε.

21 Οκτ 2025

Βερμούδα στο γραφείο; Η Λένα Δροσάκη δημιούργησε το τέλειο office look

Η Λένα Δροσάκη δημιούργησε το ιδανικό office look για τον μεταβατικό καιρό.

Περισσότερα από

Μόδα

21 Οκτ 2025

Η Σμαράγδα Καρύδη με κόκκινο κοστούμι | Το colour blocking που δημιούργησε

Η εμφάνιση που έκανε η Σμαράγδα Καρύδη και μας ενθουσίασε.

21 Οκτ 2025
21 Οκτ 2025

Στην Oysho ανακαλύψαμε το ιδανικό καπιτονέ μπουφάν γι' αυτή την εποχή

Άνετο και στιλάτο, θα το φοράς καθημερινά το φθινόπωρο και τον χειμώνα.

21 Οκτ 2025

Οι πέντε σοφιστικέ αποχρώσεις που ταιριάζουν τέλεια με το καφέ

Με ποια χρώματα ταιριάζει τέλεια το καφέ.

21 Οκτ 2025

Πριν επιλέξεις το ιδανικό σακάκι για εσένα, χρειάζεται να γνωρίζεις αυτά τα tips

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για να επιλέξεις το ιδανικό σακάκι.

20 Οκτ 2025

Το off-white παλτό που θα αντικαταστήσει τα σκούρα το φετινό χειμώνα

Το υπόλευκο παλτό που έρχεται ως η τέλεια και εύκολη στο styling εναλλακτική στα σκούρα πανωφόρια.

20 Οκτ 2025

Tο blazer από την Zara που είναι ιδανικό για τις day to night εμφανίσεις σου το φθινόπωρο

Το πανωφόρι από τη Zara που θα φοράς ξανά και ξανά όλο το φθινόπωρο

20 Οκτ 2025

H Δανάη Παππά με το καφέ πουλόβερ που θα φοράς ξανά και ξανά

Η Δανάη Παππά λατρεύει τη Zara και φοράει αρκετά συχνά κομμάτια από το γνωστό brand.

20 Οκτ 2025

Το καφέ είναι το χρώμα της χρονιάς | Όλοι οι τρόποι για να το φορέσεις κομψά

Το καφέ είναι το χρώμα-"κλειδί" στο στιλ του 2025. Τα styling tips που θα σου φανούν χρήσιμα.