ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Σε μία ακατάπαυστη κινητήριο δύναμη για δημιουργία και καινοτομία ή σε μία συνεχή ανώφελη εναλλαγή ανακυκλωμένων πληροφοριών;

Πού οδηγεί η πλήξη στη μόδα και πώς οδηγηθήκαμε καταναλωτές και δημιουργοί στη fast fashion εποχή;

Όταν η ανία χτυπάει τη πόρτα της καθημερινότητάς μου νιώθω σα να κατακλύζομαι από ενοχικά συναισθήματα επαγρύπνησης που σαν άλλα μαινόμενα πορφυρά alert αναβοσβήνουν μέσα στο μυαλό μου, σχηματίζοντας τη λέξη “δραστηριοποίηση”. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πως η παραπάνω διαδικασία σκέψης συγκλίνει με τον τρόπο που μία ολόκληρη βιομηχανία δισεκατομμυρίων όπως αυτή της μόδας, η οποία λίγο ή πολύ μας αφορά όλους, υποκινείται ή έστω επηρεάζεται από παρόμοιες διεργασίες του νου, όχι δικές μου αλλά των ιθυνόντων. Ποιοι είναι αυτοί που ορίζουν τους ρυθμούς της fashion δραστηριότητας; Οι δημιουργοί, οι καταναλωτές ή οι επιχειρηματίες; Το Φεβρουάριο -πριν καλά καλά τελειώσει ο χειμώνας- παρακολουθούμε παραδοσιακά κάθε χρόνο τις φθινοπωρινές συλλογές του επόμενου έτους ενώ το Σεπτέμβρη μετά από 4 μήνες κορεσμένων καλοκαιρινών τοπίων καλούμαστε να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι μέσα από τις εαρινές συλλογές των οίκων που ξεκινούν να γράφουν μίλια στις πασαρέλες ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη και καταλήγοντας στο Παρίσι (ανοίγει το εμπόριο και κλείνει η τέχνη) με ενδιάμεσους σταθμούς το Λονδίνο και το Μιλάνο. Και κάπως έτσι οι μητροπόλεις της μόδας συμμετέχουν ενεργά στο χορό του fast fashion, στον οποίο σαν γυναίκες και όχι σαν γυναίκες buyers ή editors προσπαθούμε να ακολουθήσουμε ανεξαρτήτως ιδιότητας την πληροφορία που διαχέεται με instant χαρακτήρα διαδικτυακά ακόμα και ζωντανά (live streaming) μέσα από τη πασαρέλα. Το ρόλο του προσωπικού μου υποσυνείδητου που οδηγεί στην κόκκινη ένδειξη της δραστηριοποίησης φαίνεται στην περίπτωση της μόδας να παίζουν οι ενορχηστρωτές της μεγάλης αυτής παραγωγής, δηλαδή οι ιδιοκτήτες τόσο των ομίλων (LVMH, Kering) στους οποίους ανήκουν οι σημαντικότεροι οίκοι πολυτελών ειδών (Louis Vuitton, Gucci, Bvlgari, Balenciaga, Stella McCartney, Alexander McQueen, Saint Laurent, Celine, Fendi, Dior, Givenchy κ.ά.) όσο και αυτοί των street fashion αλυσίδων (Inditex, H&M group).

Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους.

Πόσο δραστήρια ορίζεται από τους CEO η μόδα των 2010's και γιατί καλούμαστε να τρέξουμε σπριντ τόσο από τη πλευρά του καταναλωτή για να τη παρακολουθήσουμε όσο και από τη πλευρά των δημιουργών για να την παράξουν; Η φρενίτιδα των 4 και πλέον συλλογών ετησίως (Spring/Summer, Fall/Winter, PreFall και Resort) βρίσκει τους δημιουργούς της μόδας στην αντίπερα όχθη από αυτή των ενορχηστρωτών της και εμένα μέρος της παράταξής τους. Ένας από τους πολλούς κατά καιρούς σχεδιαστές που έχουν ταχθεί κατά του fast fashion, ο Raf Simons αποφάσισε προ δύο μηνών να αποχωρήσει οικειοθελώς από τον οίκο Dior από τη θέση του Creative Director, με σκοπό να διαφυλάξει σε πρώτο χρόνο τη δημιουργικότητά του και σε δεύτερο την ίδια του την ακεραιότητά του χαρακτήρα του. Μία θαρραλέα κίνηση που κατάφερε να ταράξει τα κατά τα άλλα λιμνάζοντα νερά πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, για το οποίο οι περισσότεροι σχεδιαστές τρέχουν να προλάβουν παρά να κατακτήσουν.

Ένα ακόμα φαινομενικά λαμπερό επάγγελμα με στραμμένα πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας 24/7 παρασύρεται στην ορμή της υπερπληροφόρισης και χαρακτηρίζεται περισσότερο στρεσογόνο παρά δημιουργικό. Από ότι φαίνεται κάποιοι τεστάρουν τα όριά του παράλληλα με το ατέρμονο παιχνίδι από μουσικές καρέκλες ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα των Creative Directors παγκοσμίως. Μήπως τελικά η αδιάκοπη αναζήτηση του νέου μας επιστρέφει όλους στην αφετηρία ή αλλιώς σύμφωνα με το λεξιλόγιο της μόδας στις αγαπημένες δεκαετίες του 20ου αιώνα ως μοναδική πηγή έμπνευσης; Ή μήπως δεν μπορεί να υπάρξει μόδα χωρίς τρέξιμο; Έστω και ετυμολογικά, Run-way!

Read Next

05 Δεκ 2025

Αυτό το pinstripe κοστούμι γραφείου είναι στη γλυκιά απόχρωση που ταιριάζει σε όλες τις γυναίκες

Το pinstripe κοστούμι που θα λατρέψετε για τις εμφανίσεις σας στο γραφείο είναι στο πιο wearable και κολακευτικό χρώμα για κάθε γυναίκα.

05 Δεκ 2025

Το σατέν φόρεμα από τη Zara που θα αγοράσεις φέτος και θα φοράς για χρόνια

Το φόρεμα από τη Zara που θα ευχαριστηθείς να φοράς.

Περισσότερα από

Μόδα

05 Δεκ 2025

So Sparkly | Το φόρεμα με παγιέτες από τη Zara που θα φορέσεις στο επόμενο Χριστουγεννιάτικο κάλεσμά σου

Ανακάλυψε το κόκκινο φόρεμα με παγιέτες της Zara και μάθε πώς να το συνδυάσεις σωστά.

05 Δεκ 2025

Κόκκινο καλσόν | Πώς να το φορέσεις και να απογειώσεις το κάθε look

Πώς να φορέσεις το κόκκινο καλσόν στην καθημερινότητά σου;

05 Δεκ 2025

Τα 4 luxe πανωφόρια για να φορέσετε τις γιορτές

Κομψά, επίκαιρα και ιδανικά για κάθε γιορτινή εμφάνιση.

05 Δεκ 2025

Τι φορούν οι Σκανδιναβές fashionistas όταν έχει πολύ κρύο;

Τα looks που φορούν οι Σκανδιναβές fashionistas και θα σε εμπνεύσουν.

04 Δεκ 2025

Trend Talk powered by Answear | Ντύσε τη ζωή σου με πολύτιμες στιγμές και γιορτινό glam!

Tις πιο φωτεινές ημέρες του χρόνου, ντύσε τη ζωή σου με πολύτιμες στιγμές με τη Χρυσιάννα Ανδριοπούλου aka Shoprano και items από τα premium brands της Answear.

04 Δεκ 2025

Οι σατέν γόβες από τη Mango που θα φορέσουμε σίγουρα στις γιορτές

Οι γόβες που θα φορέσουμε και τις βρήκαμε στη Mango.

04 Δεκ 2025

Η Έλλη Στάη με glittery μπορντό top και μαύρο δερμάτινο παντελόνι σε fashion event

Πώς φόρεσε το δερμάτινο παντελόνι η Έλλη Στάη;

04 Δεκ 2025

Letizia της Ισπανίας | Με statement δερμάτινο jacket που αναβαθμίζει το στιλ κάθε γυναίκας

Το δερμάτινο jacket που επέλεξε η Letizia της Ισπανίας είναι στη statement απόχρωση που απογειώνει ακόμα και μια casual εμφάνιση.

04 Δεκ 2025

Το μπουφάν από την Oysho που θα σε κρατήσει ζεστή όσο κρύο κι αν έχει

Το μπουφάν που θα φοράς συνέχεια τους επόμενους μήνες.