1. «Οι ζωντανοί αξίζουν σεβασμό. Οι νεκροί αξίζουν την αλήθεια», λέει στην αυτοβιογραφία της η αντισυμβατική βρετανίδα σχεδιάστρια, η οποία γεννήθηκε στις 8 Απριλίου του 1941 στο Ντέρμπισαϊρ της Βρετανίας. Από πολύ μικρή, ξεχώριζε για τον πληθωρικό της χαρακτήρα και ήταν ανήσυχο πνεύμα. Η οικογένειά της αποφάσισε να μετακομίσει στο Λονδίνο και εκεί η Βίβιαν έγινε δασκάλα. Τελικά όμως, μεταπήδησε στο λαμπερό κόσμο της μόδας. Στην αρχή κατασκεύαζε κοσμήματα και στη συνέχεια ασχολήθηκε με το σχεδιασμό ρούχων.

Ως δραστήρια ακτιβίστρια για το περιβάλλον, έχει αγωνιστεί εναντίον της βιομηχανίας κρέατος που μολύνει τα ύδατα και έχει πάρει μέρος σε πολλές καμπάνιες της Peta και άλλων γνωστών οργανώσεων.

2. Πηγή έμπνευσης για την ίδια ήταν οι μηχανόβιοι, οι φετιχιστές και οι πόρνες. Πάντα τη γοήτευε το πιο ακραίο στυλ. Αυτό την έκανε εξάλλου να ξεχωρίζει από τους συναδέλφους της. Το 1969 άνοιξε μαγαζί με την ονομασία 'Let it Rock' στο King's Road του Λονδίνου, το οποίο αντανακλούσε απόλυτα το κίνημα της πανκ. Οι διάφορες συλλογές που δημιούργησε κατά καιρούς, είχαν έντονες επιρροές όχι μόνο από το πανκ αλλά και από διάφορους αρχαίους πολιτισμούς όπως και ανεξήγητα φαινόμενα. Η συνεχής αναζήτηση για εκκεντρικές και προκλητικές εικόνες είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, όπως και ο παιδικός της ενθουσιασμός, ο οποίος συχνά φτάνει στα όρια του φανατισμού για φρέσκες ιδέες και κοινωνική δράση μέσα από τις δημιουργίες της.

«Οι ζωντανοί αξίζουν σεβασμό. Οι νεκροί αξίζουν την αλήθεια», λέει στην αυτοβιογραφία της η αντισυμβατική βρετανίδα σχεδιάστρια, η οποία γεννήθηκε στις 8 Απριλίου του 1941 στο Ντέρμπισαϊρ της Βρετανίας.

3. Ως δραστήρια ακτιβίστρια για το περιβάλλον, έχει αγωνιστεί εναντίον της βιομηχανίας κρέατος που μολύνει τα ύδατα και έχει πάρει μέρος σε πολλές καμπάνιες της Peta και άλλων γνωστών οργανώσεων.

4. «Αυτό που κάνω τώρα είναι ακόμα πανκ. Έχει να κάνει με το φωνάζεις δυνατά για την αδικία και να κάνεις τους ανθρώπους να σκεφτούν, ακόμα και αν τους ξεβολεύεις. Θα είμαι πάντα πανκ με αυτή την έννοια» τονίζει γεμάτη αυτοπεποίθηση η σχεδιάστρια, που έχει πλέον γίνει και γιαγιά.

Πάντα τη γοήτευε το πιο ακραίο στυλ. Αυτό την έκανε εξάλλου να ξεχωρίζει από τους συναδέλφους της.

5. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει κατηγορήσει τη νέα γενιά για έλλειψη γούστου, θεωρώντας τους εβδομηντάρηδες πιο στυλάτους. Σε συνέντευξή της, μετά το τέλος της επίδειξης Φθινόπωρο-Χειμώνας 2012, η ιέρεια της μόδας και της πανκ κουλτούρας εξέφρασε με το μοναδικό της δηκτικό τρόπο και χωρίς μισόλογα, την άποψή της για το στυλ, τη μόδα και την καταναλωτική συμπεριφορά. «Οι άνθρωποι δείχνουν πιο άσχημοι από ποτέ. Είναι τόσο κομφορμιστές. Κανένας δεν σκέφτεται, απλώς αγοράζει. Είμαι σχεδιάστρια μόδας και κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται: Ε, και τι παραπάνω ξέρει αυτή; Εγώ μιλάω απλώς για όλα αυτά τα σκουπίδια που έχουν κατακλύσει τον κόσμο της μόδας. Προτείνω να αγοράζετε λιγότερα και να επιλέγετε σωστά. Οι γρήγορες και εύκολες λύσεις έχουν κάνει τους νέους να μοιάζουν όλοι μεταξύ τους. Αυτοί που ξεχωρίζουν περισσότερο και έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι οι άνθρωποι στην ηλικία μου, κοντά στα 70».

Έχει τιμηθεί τέσσερις φορές με διεθνείς διακρίσεις για την προσφορά της στο χώρο της μόδας αλλά και για το μέγεθος των εξαγωγών των δημιουργιών της.

6. Το 2015 η αντισυμβατική σχεδιάστρια μόδας δε δίστασε να βγει στους δρόμους του Λονδίνου, έχοντας συμβολικά στην αγκαλιά της ένα «βρέφος του μέλλοντος», το οποίο γεννήθηκε έπειτα από τη περιβαλλοντική μόλυνση που προκάλεσε η μέθοδος της υδραυλικής ρωγμάτωσης. Για άλλη μία φορά, θέλησε με ακραίο τρόπο να εκφράσει την αντίθεσή της στην τεχνική εξόρυξης φυσικού αερίου.


7. Έχει τιμηθεί τέσσερις φορές με διεθνείς διακρίσεις για την προσφορά της στο χώρο της μόδας αλλά και για το μέγεθος των εξαγωγών των δημιουργιών της. Αρκετές εξέχουσες προσωπικότητες και επώνυμοι καλλιτέχνες έχουν φορέσει δημιουργίες και έχουν διαφημίσει αξεσουάρ της. Ανάμεσά τους η Δούκισσα της Κορνουάλης Καμίλα, η Πριγκίπισσα Ευγενία της Υόρκης, η Γαλλίδα ηθοποιός Μαριόν Κοτιγιάρ, η Γκουέν Στεφάνι και ο Φάρελ Γουίλιαμς.

Στιγμιότυπο από παλαιότερη κολεξιόν της
TAGS