Χαζεύεις κι εσύ στα κρυφά ή τα φανερά εκείνα τα ασπρόμαυρα αθλητικά παπούτσια που μοιάζουν με κάλτσα; Όσοι ασχολούνται επαρκώς με τα πράγματα στη μόδα γνωρίζουν πως στοιχίζουν περίπου 800 δολάρια, δηλαδή πάνω-κάτω 750 ευρώ. Σίγουρα όχι μία τιμή που μπορεί να αγγίξει ο μέσος άνθρωπος με ευκολία. Αν ωστόσο ξετρελαίνεσαι με το σχέδιο και είσαι διατεθειμένη να το φορέσεις, ακόμα κι αν όλοι θα ξέρουν βλέποντας το πάνω σου πως δεν είναι το αυθεντικό, μπορείς να βρεις κάτι αρκετά όμοιο στα Ζara με μόλις 50 ευρώ. Κι αυτός σίγουρα είναι ένας καλός λόγος να κοιτάς τακτικά στο website της εταιρίας για νέες κυκλοφορίες. Ωστόσο δεν είναι η μοναδική αιτία για την οποία θέλουμε να ψωνίζουμε όλο και πιο συχνά τα προϊόντα των μεγάλων αλυσίδων ένδυσης.
Στο παρακάτω βίντεο θα δεις αρκετούς από τους θεμιτούς και τους αθέτιμους τρόπους με τους οποίους η συνεχώς αυξανόμενη βιομηχανία της λεγόμενης «γρήγορης μόδας», η οποία αξίζει στο σύνολο της 105 δισεκατομμύρια δολάρια, μας πείθει ότι έχουμε πραγματικά μεγάλη ανάγκη τα ρούχα της. Ή αλλιώς, όπως λένε οι ειδικοί, «η απάντηση στο τι κάνει αυτά τα ρούχα ακαταμάχητα στα μάτια μας κρύβεται στη χημεία του εγκεφάλου μας».
Η ιδέα πίσω από την φιλοσοφία της γρήγορης μόδας που άρχισε να γιγαντώνεται τη δεκαετία του ’80 είναι απλή. Δημιούργησε καλή, φθηνή μόδα για όλο τον κόσμο, όσο πιο γρήγορα μπορείς. Στα βιβλία μάρκετινγκ μάλιστα ο όρος «γρήγορη μόδα» αναφέρεται ως το «εργαλείο με το οποίο οι κατασκευαστές τροφοδοτούν τους πελάτες τους με ολοκαίνουργια προϊόντα σε πολύ μεγάλη και σταθερή συχνότητα». Φυσικά η έμπνευση ξεκινάει από τα σχέδια των μεγαλύτερων και πολύ πιο ακριβών κορυφαίων οίκων μόδας, από εκεί τα σχέδια υλοποιούνται και τέλος βρίσκουν τον δρόμο τους για τις κρεμάστρες καταστημάτων όπως τα Zara ή τα H&M και από εκεί καταλήγουν στη ντουλάπα μας. Μία διαδικασία που όπως λένε οι ειδικοί δεν παίρνει περισσότερο από μία μόλις εβδομάδα. Ακούγεται τρελό είναι όμως ρεαλιστικό στατιστικό.
Ο Daniel, που εργάζεται εδώ και χρόνια στη βιομηχανία της «γρήγορης μόδας» αποκαλύπτει στο βίντεο που ακολουθεί όλα τα μέσα με τα οποία οι καταναλωτές οδηγούνται στο τριπάκι που να αγοράζουν όλο και πιο συχνά ρούχα από τις μεγάλες αλυσίδες ρούχων του πλανήτη.
Δες το βίντεο.