Ήταν το 2010, όταν αθόρυβα, όπως έζησε όλη του τη ζωή, όση δόξα και χρήματα και αν απέκτησε, εγκατέλειψε τα εγκόσμια η ψυχή του γαλλικού οίκου Hermès, ο Ζαν Λουί Ντιμά.

Ο πρόεδρος του κορυφαίου οίκου μόδας, ο οποίος είχε παντρευτεί την Ελληνίδα αρχιτέκτονα, Ρένα Γρηγοριάδη, η οποία έφυγε τον Απρίλιο του 2009 από τη ζωή, λάτρευε την Ελλάδα. Η τελευταία επιθυμία του ήταν να θαφτεί στην Αίγινα, το νησί όπου βρίσκεται η εξοχική κατοικία της οικογένειας. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Το 2012 ο οίκος επιλέγει τον αρχαίο ελαιώνα της Παχιάς Ράχης, στην Αίγινα, για την προώθηση του καταλόγου άνοιξη/ καλοκαίρι;.

Η επιλογή του τόπου ασφαλώς δεν ήταν τυχαία. Η οικογένεια Ντιμά (Dumas), που κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό του οίκου έχει «ιερούς» δεσμούς με την Αίγινα, αλλά και ο χώρος από μόνος του αποπνέει μια απαράμιλλη ιερότητα.

Οι τεράστιες ελιές που υπάρχουν εδώ και τέσσερις εκατονταετίες σε συνδυασμό με το φως του ήλιου, αποτέλεσαν το καταλληλότερο φόντο για τη διαφημιστική καμπάνια των γάλλων. Σε αυτές τις ελιές που απλώνονται σαν γλυπτά και στον ήλιο που έδυε πίσω από τα βοσκοτόπια εστίασε και η κόρη της οικογένειας, Σαντρίν Ντιμά, αδερφή του Πιερ-Αλέξις, την κάμερά της γυρνώντας κινηματογραφικό ταινιάκι με το ελληνικό όνομα «Νόστος» και κάνοντας την Αίγινα γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο

«Γεννήθηκα από πατέρα Γάλλο και μητέρα Ελληνίδα. Ζω στο Παρίσι» θα πει η ίδια. «Για πολύ καιρό η Ελλάδα δεν ήταν για μένα κάτι άλλο πέρα από προορισμός διακοπών. Πριν από κάποια χρόνια η Ρένα, η μητέρα μου, απέκτησε έναν πίνακα της δεκαετίας του ’20 που αναπαριστούσε μια γυναίκα με ένα κόκκινο φόρεμα κάτω από μια ομπρέλα. Μου είπε ότι η ζωγράφος, η Θάλεια Φλωρά-Καραβία, ήταν μάλλον συγγενής της. Για πρώτη φορά, μιλώντας μου γι’ αυτή τη ζωγράφο, μου φανέρωνε αναμνήσεις από τα παιδικά της χρόνια.

»Με τον θάνατο της μητέρας μου, η αναζήτησή μου έγινε διπλή: η ανάγκη μου να μάθω περισσότερα για τη Θάλεια συνδεόταν με αυτή του να καλύψω τη σιωπή που υπήρχε γύρω από το ελληνικό οικογενειακό παρελθόν. Ο “Νόστος” είναι μια έρευνα γύρω από τη δουλειά και τη ζωή της Θάλειας Φλωρά-Καραβία και ταυτόχρονα ένα έργο που μιλά για τη χαμένη ιστορία της οικογένειάς μου. Πλέκοντας αυτά τα δύο νήματα προσπαθώ να ανασυγκροτήσω τον οικογενειακό μου ιστό και να καταλάβω τι σημαίνει για μένα να είμαι σήμερα Ελληνίδα». 

Οι τεράστιες ελιές που υπάρχουν εδώ και τέσσερις εκατονταετίες σε συνδυασμό με το φως του ήλιου, αποτέλεσαν το καταλληλότερο φόντο για τη διαφημιστική καμπάνια των γάλλων.
Τα διάσημα φουλάρια Hermès, σχεδιασμένα από την Ελληνίδα Ιουλία Αμπατιέ και εμπνευσμένα από κρητικές τοιχογραφίες.

Η σχέση της οικογένειας Dumas με την Αίγινα ξεκινά όταν οι δυο διευθυντές της, Πιερ-Αλέξις και Αξέλ Ντιμά, οι οποίοι είναι πρώτα ξαδέλφια, διατηρούσαν σπίτια στο νησί και τα επισκέπτονται πολύ συχνά. Οι στυλοβάτες της γαλλικής φίρμας απολάμβαναν στην Αίγινα τον ελεύθερο χρόνο τους, εμπνέοντας την αγάπη για το νησί στα παιδιά τους και στους φίλους που φιλοξενούσαν πολύ συχνά.

Ο οίκος Hermès ιδρύθηκε το 1837 και σήμερα ειδικεύεται στα δερμάτινα είδη πολυτελείας, αξεσουάρ και αρώματα. Ιδρυτές ήταν Γερμανοί που εγκαταστάθηκαν στη Γαλλία και άρχισαν να κατασκευάζουν σέλες για άλογα. Γρήγορα άνοιξαν καταστήματα, είχαν 80 υπαλλήλους, έγιναν διάσημοι και άρχισαν τις εξαγωγές σε όλο τον κόσμο. Το 1900, η εταιρεία έφτιαξε τις πρώτες τσάντες ειδικά σχεδιασμένες για να μεταφέρουν οι αναβάτες στις σέλες τους. Το 1914 τους χορηγήθηκε το αποκλειστικό δικαίωμα να χρησιμοποιούν το φερμουάρ για δερμάτινα σακάκια του γκολφ. Οκτώ χρόνια μετά λάνσαραν την πρώτη γυναικεία δερμάτινη τσάντα και ακολούθησαν τα υπόλοιπα προϊόντα που πωλούνται μέχρι και σήμερα. Η κυριαρχία του ομίλου ήρθε με την ανάληψη της προεδρίας από τον Jean-Louis και την σύζυγο του Ρένα Γρηγοριάδη.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Από το 2010 ο όμιλος Loui Vuitton, του Μπερνάρ Αρνό, ελέγχει το 20% της εταιρίας ενώ τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου Hermes το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε 2.488 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα -24% ενώ τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε 335 εκατομμύρια ευρώ (13,5% των πωλήσεων).

Όσον αφορά την αισθητική του οίκου, απαράμιλλη είναι η σφραγίδα της Ελληνίδας μητέρας Ρένας Γρηγοριάδη-Ντιμά, συζύγου του Ζαν-Λουί, που μεγάλωσε στην Ελλάδα και γνώρισε τον κροίσο σύζυγό της σε ένα πάρτυ στη φοιτητική εστία του Παρισιού, όπου σπούδαζε Αρχιτεκτονική στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Είναι η ίδια που χάραζε τις καμπάνιες του οίκου, έφτιαξε εκ νέου την εικόνα των κεντρικών γραφείων του στη Rue Faubourg, αναμόρφωσε όλα τα κεντρικά καταστήματά του και συνέβαλε -άγνωστο στους πολλούς- στην κατασκευή του δικού μας «Χίλτον». Ο θάνατός της συγκλόνισε την οικογένεια Ντιμά, η οποία παραμένει πολύ δεμένη, επιμένοντας ότι, αν η Hermès έχει ένα χαρακτηριστικό, αυτό είναι το οικογενειακό στοιχείο και η μεσογειακή σφραγίδα. Ο γιος Ντιμά σε πολλές συνεντεύξεις του λέει ότι αν κάτι του έμαθε ο πατέρας, αυτό είναι να ξεχωρίζει τα υλικά και τις αξίες που διαμόρφωσαν τον πολιτισμό μας, να σέβεται τα αγαθά που βγάζει η γη, να κλείνει τα μάτια και να απολαμβάνει τις μυρωδιές της Μεσογείου.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ HERMES

 

*με στοιχεία από diasimesistories.blogspot.com

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram 

 

TAGS