Η Κίνα ξεκίνησε μεγάλο μποϊκοτάζ στα προϊόντα του Dolce & Gabbana, μετά την προβολή νέου σποτ του οίκου που θεωρήθηκε ρατσιστικό από τους Κινέζους. Το βίντεο δείχνει μια Κινέζα να προσπαθεί, χωρίς μεγάλη επιτυχία, να φάει σπαγγέτι με τσόπστικς.
Οι σχέσεις μεταξύ του brand και της Κίνας επιδεινώθηκαν όταν κυκλοφόρησαν screenshots μιας ιδιωτικής συζήτησης στο Instagram, όπου ο Στέφανο Γκαμπάνα φέρεται να γράφει για τη «βρωμερή μαφία της Κίνας», προσθέτοντας ένα poo emoji για να περιγράψει τη χώρα.
Παρόλο που το brand δήλωσε ότι ο λογαριασμός του σχεδιαστή έπεσε θύμα hacking, ο οίκος αναγκάστηκε να ακυρώσει το σόου του στη Σανγκάη. Επιπλέον τα κινεζικά e-shops άρχισαν να αποσύρουν το ένα μετά το άλλο τα προϊόντα Dolce & Gabbana, όπως η πολυτελής πλατφόρμα Secoo, το κινεζικό e-shop Kaola, αλλά και οι κινεζικές πλατφόρμες των Yoox και Net-a-Porter.
Ακόμα και Κινέζοι επώνυμοι τάχθηκαν εναντίον του brand, όπως η σταρ του κινηματογράφου Zhang Ziyi και ο τραγουδιστής Wang Junkai, ο οποίος μάλιστα ανακοίνωσε ότι ακύρωσε τη συμφωνία να είναι πρεσβευτής του οίκου.
Η δημόσια απολογία των Dolce & Gabbana -«Δεν αισθανόμαστε τίποτα άλλο πέρα από σεβασμό για την Κίνα και τους ανθρώπους της»- δεν βελτίωσε ιδιαίτερα την κατάσταση. Και δεδομένου ότι οι Κινέζοι αποτελούν το ένα τρίτο της πελατείας παγκοσμίως σε προϊόντα πολυτελείας, είναι ένα μεγάλο πλήγμα για το brand.
Δείτε το επίμαχο βίντεο.