ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η άνοδος και η πτώση του κραυγαλέου brand των 00's Juicy Couture

Μέσα σε μια μόνο πρόταση θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα Juicy Couture πέτυχαν γιατί έπιασαν από τα μαλλιά το κλίμα και την διάθεση της εποχής τους.

Η άνοδος και η πτώση του κραυγαλέου brand των 00's Juicy Couture

Ήταν ένα από τα επιβλητικότερα brand των αρχών της δεκαετίας των 00's, επιβάλλοντας την πληθωρική αισθητική τους στα πάντα και τους πάντες. Οι βελούδινες, προκλητικά κολλητές, στο πίσω μέρος του σώματος, φόρμες της εταιρίας με τα χρυσά γράμματα στα οπίσθια και τα έντονα στρασάκια στα T-Shirt ήρθαν και κούμπωσαν με μία εποχή που τα ήθελε όλα λαμπέρα, υπερβλικά και θορυβώδη. Ήταν τα χρόνια που η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνιση της, η πενταετία κατά την οποία ακούσαμε μπόλικη R'n'B, χορέψαμε με αμέτρητα κομμάτια ηλεκτρόνικα μέσα σε κατάμεστα κλαμπ και φορέσαμε πολλά-υπεροβλικά πολλά-εφαρμοστά ή χαμηλοκάβαλα ρούχα.

Κάπως έτσι τα Juicy Couture βρήκαν μία εξέχουσα θέση στη ντουλάπα των περισσότερων γυναικών στον δυτικό κόσμο, παρά το εξωφρενικό τους κόστος και παρά το γεγονός ότι η ποιότητα των ρούχων είχε τεθεί γρήγορα υπό αμφισβήτηση. Το 2008 η εταιρία έκανε συνολικό τζίρο 650 εκατομμύρια δολάρια, αλλά τελικά κατέληξε να πουληθεί μόλις 5 χρόνια αργότερα μόλις για το 1/3 του παραπάνω ποσού. Το επιχειρηματικό περιοδικό Business Insider έψαξε τις λεπτομέρειες πίσω από αυτή την σαρωτική κάθοδο, παραθέτοντας στοιχεία σε ένα ενδιαφέρον βίντεο-ντοκιμαντέρ.

Το βασικό συστατικό πίσω από την εντυπωσιακή άνοδο των Juicy Couture ήταν το γεγονός ότι τo brand ξεκίνησε από μία δυνατή ιδέα. Τον σχεδιασμό ένος T-Shirt με V λαιμόκοψη το οποίο, όμως, θα ταίριαζε ιδανικά σε όλους τους τύπους σώματος, δίνοντας μία γροθιά στα πολυτελή ρούχα κορυφαίων οίκων μόδας, τα οποία απεθύνονταν αποκλειστικά και μόνο σε γυναίκες που φορούν νούμερο ΧS. Με την Αμερική να αναρρώνει από την οικονομική κρίση που σάρωσε πολλές εταιρίες την διετία 1990-1991 τα Juicy Couture ήρθαν το 1997 για να καλύψουν τις ανάγκες μίας κοινωνίας που διψούσε εκ νέου για πολυτέλεια και υπερβολή και αυτός ήταν, άλλωστε, και ο αρχικός στόχος των δύο δημιουργών του brand, της Gela Nash και της Pamela Skaist.

Η άνοδος και η πτώση του κραυγαλέου brand των 00's Juicy Couture
Το 2008 η εταιρία έκανε συνολικό τζίρο 650 εκατομμύρια δολάρια αλλά τελικά κατέληξε να πουληθεί μόλις 5 χρόνια αργότερα μόλις για το 1/3 του παραπάνω ποσού.

Οι διάσημες φόρμες της εταιρίας έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους το 2001, 4 χρόνια αργότερα, έχοντας σαν όραμα την δημιουργία άνετων ρούχων που θα κολακεύουν όλους τους σωματότυπους, κάνοντας ακόμα και τις γυναίκες με πιο ζουμερό σώμα και παραπάνω κιλά να δείχνουν κομψές και σέξι. Οι τσέπες στα πλαϊνά του φούτερ είχαν ως στόχο να καλύπτουν κάθε υποψία κοιλιάς, ενώ το ελαστικό τελείωμα στη μέση του παντελονιού αγκάλιαζε ιδανικά κάθε περιφέρεια. Επιπλέον, το φερμουάρ με το χρυσό J έγινε γρήγορα σήμα κατατεθέν του brand το οποίο συνέδεσε το όνομα του με την πιο ακριβή εκδοχή του casual ντυσίματος. Η επιτύχια της εταιρίας ήταν ένα αληθινό φαινόμενο.

Αν και οι δύο ιδρύτριες της εταιρίας δεν είχαν το κατάλληλο κεφάλαιο για μία μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, τα Juicy Couture κατάφεραν να κερδίσουν τις καρδιές των διασημότερων γυναικών στον κόσμο. Πώς; Με μία φανταστική marketing ιδέα που απογείωσε την εταιρία, καθιερώντας την ως «την αγαπημένη των celebrities». Οι Nash και Skaist έστελναν από μία φόρμα σε κάποιες πολύ ισχυρές και επιδραστικές προσωπικότητες του Χόλιγουντ, κάνοντας τα ρούχα τους must στους κύκλους της παγκόσμιας σόουμπιζ. Παρόλο που αυτή η διαδικασία πλέον είναι κάτι το συνηθισμένο οι ιδρύτιες του Juicy Couture ήταν από τις πρώτες επιχειρηματίες που το τόλμησαν και βγήκαν κερδισμένες.

Μέσα σε μια μόνο πρόταση θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα Juicy Couture πέτυχαν γιατί έπιασαν από τα μαλλιά το κλίμα και την διάθεση της εποχής τους. Ή ότι τα ρούχα τους ήρθαν από καθαρή σύμπτωση και ταίριαξαν με την διάθεση μίας αμερικανικής κοινωνίας που δεν χόρταινε να επιδεικνύει τον πλούτο της και τα λογότυπα των εταιριών που φορούσε. Τι πήγε, λοιπόν, τόσο στραβά; Η νέα παγκόσμια οικονομική κρίση ήρθε σαν κεραυνός μετατοπίζοντας τις επιθυμίες, τα γούστα και τις προτιμήσεις μας. Η αισθητική των Juicy Couture δεν είχε καμία πλέον θέση σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι έχαναν καθημερινά τις δουλειές τους, εταιρίες-κολοσσοί έκλειναν η μία μετά την άλλη, επενδύσεις χάθηκαν στον άνεμο και χιλιάδες πανίσχυροι επιχειρηματίες είδαν τις περιουσίες τους να καταρρέουν.

Δες το βίντεο.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

05 Σεπ 2025

Η Αμαλία Κωστοπούλου προτείνει τα ιδανικά sneakers για το φθινόπωρο | Τα φορούν όλα τα it-girls

Τα sneakers που έχει επιλέξει η Αμαλία Κωστοπούλου είναι ιδανικά για αυτή την περίοδο.

04 Σεπ 2025

Αυτό το denim blazer shirt από τη Zara είναι το μεταβατικό piece που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι

Το denim ρούχο που μπορεί να φορεθεί είτε ως σακάκι είτε ως πουκάμισο έρχεται για να ορίσει τα σύνολά σου αυτό το φθινόπωρο.

Περισσότερα από

Μόδα

04 Σεπ 2025

Αντιγόνη Κουλουκάκου | Με τις αγαπημένες της crystal mesh μπαλαρίνες σε νέα εμφάνιση στο Ηρώδειο

Η ηθοποιός σε μια ακόμη κομψή εμφάνιση σε βραδινή της έξοδο.

04 Σεπ 2025

Πώς θα φορέσεις το λευκό παντελόνι τη μεταβατική περίοδο σύμφωνα με τη Βίκυ Καγιά

Η Βίκυ Καγιά υιοθέτησε μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της σεζόν.

04 Σεπ 2025

Η Melia Kreiling στο Ηρώδειο με καφέ Zara φόρεμα

Μία άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση έκανε η Melia Kreiling στο Ηρώδειο.

04 Σεπ 2025

Η Paul & Shark αποκλειστικά στον Όμιλο LH Group – Παπαϊωάννου για Ελλάδα και Κύπρο.

Ο όμιλος LH Group - Παπαϊωάννου είναι πλέον ο αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο.

04 Σεπ 2025

Ήβη Αδάμου | Το gingham φόρεμά της είναι η τέλεια επιλογή για τον Σεπτέμβριο

Η Ήβη Αδάμου με την καλοκαιρινή τάση που θα δούμε και το φθινόπωρο.

03 Σεπ 2025

Το viral φόρεμα που θα φορέσεις στο επόμενο cocktail party

Το φόρεμα από τη Mango που είναι viral στο TikTok και όχι άδικα.

03 Σεπ 2025

Βασίλισσα Maxima της Ολλανδίας | Με πολυτελές βραχιόλι-μάτι σε design της Μαριάννας Γουλανδρή

Το εντυπωσιακό κόσμημα που διάλεξε η Maxima της Ολλανδίας αποτελεί signature design της συλλογής κοσμημάτων της Μαριάννας Γουλανδρή

03 Σεπ 2025

Φεστιβάλ Βενετίας | Η Τόνια Σωτηροπούλου με μαύρο κοστούμι και δαντελένιο bra top

Η κομψή και θηλυκή εμφάνιση της Τόνιας Σωτηροπούλου.

03 Σεπ 2025

Η Τζένη Μελιτά με τη double denim τάση που όλοι αγαπάμε

Η Τζένη Μελιτά φόρεσε τα δύο denim κομμάτια που είναι must have για το φθινόπωρο