Είναι η Ελλάδα μόδα; Ή μήπως τελικά η μόδα θα έχει πάντοτε ανάγκη για κάτι αρκετά εμπνευστικό, ανατρέχοντας μόνιμα σε σταθερές αξίες όπως η κλασική ομορφιά της αρχαιότητας, η αγνότητα της παράδοσης, το φως του καλοκαιριού;
Ο πρώτος διδάξαντας, με μία σχεδόν μανιώδη σχέση με τη χώρα μας, ο οίκος Gucci που έχει συμπεριλάβει πολλές φορές στις καμπάνιες του ελληνικά τοπία. Την ίδια στιγμή ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Alessandro Michele, έχει αποδείξει ακόμα περισσότερες τον βαθύ του θαυμασμό για την πολιτισμική κληρονομία της αρχαίας Ελλάδας, για την τέλεια ομορφιά των ελληνικών γλυπτών και αγαλμάτων, χρησιμοποιώντας το 2016 ακόμα και τα Γλυπτά του Παρθενώνα ως μέσο παρουσίασης και ανάδειξης της κολεξιόν του οίκου. Τότε οι αντιδράσεις ήταν εντονότατες και πάρα πολύ αρνητικές με τον Alessandro Michele να αναγκάζεται να απολογηθεί τελικά για την συγκεκριμένη επιλογή, αναφέροντας: «Η Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Μάλιστα, είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού».
Μέσα σε όλα αυτά, η αρχαία Ελλάδα, αλλά και η ελληνική παράδοση, παραμένουν το τέλειο «σκηνικό» για την ανάδειξη της διαχρονικής, παγκόσμιας ομορφιάς. Με τον ίδιο τρόπο που αρκετοί ξένοι σκηνοθέτες έχουν επιλέξει να παρουσιάσουν θεατρικά έργα του μοντέρνου ρεπορτορίου σε περιβάλλον που να παραπέμπει σε αρχαίο ελληνικό θέατρο, σε μία προσπάθεια να υπογραμμίσουν την τεράσια σύνδεση ανάμεσα στον νατουραλισμό των αρχών του 20ου αιώνα (ένα κίνημα που καθόρισε ολόκληρο το μοντέρνο θέατρο) και τους τρόπους που οι αρχαίοι συγγραφείς μίλησαν κάποτε για τις μεγάλες αλήθειες της ζωής, ο κόσμος της μόδας συνδέει την αδιαπραγμάτευτη ομορφιά ενός κομψού, καλοραμμένου ρούχου που μπορεί να κρατήσει μία ζωή με τη διαχρονική ομορφιά της αρχιτεκτονικής και της τέχνης στην αρχαιότητα.
Η ελληνική αισθητική, όμως, φαίνεται πως εξακολουθεί να επηρεάζει τον παγκόσμιο χώρο της μόδας με πάμπουλους ακόμα τρόπους. Μετά τη λαμπερή πασαρέλα του οίκου Dior στο Καλλιμάρμαρο τον Ιούνιο που μας πέρασε, μία νέα τάση κατακλύει τις καμπάνιες μερικών από τα πιο hot brand μόδας σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το νεοϋορκέζικο Aimé Leon Dore με έδρα το Queens του Μεγάλου Μήλου και ιδρυτή του τον ταλαντούχο Τeddy Santis, επέλεξε να «ντύσει» την καμπάνια για τη νέα κολεξιόν του brand με παραδοσιακή ελληνική μουσική, παιγμένη με κλαρίνα, νταούλια και λύρες. Μάλιστα, επέλεξε τον Έλληνα πολυοργανίστα Κωνσταντή Πιστιόλη, γνωστό από την πολυετή συνεργασία του με τον Γιάννη Χαρούλη, για ένα δυνατό βίντεο στο οποίο τον βλέπουμε να παίζει μόνο κάποια από τα αμέτρητα μουσικά όργανα που γνωρίζει καλά. Τα σχόλια κάτω από τον λογαριασμό του γνωστού brand, που έχει καταφέρει μέσα σε μόλις 7 χρόνια λειτουργίας να κατακτήσει το απαιτητικό, high fashion κοινό της Νέας Υόρκης, αμέτρητα με πολλούς από τους χρήστες να αναρωτιούνται ποιος είναι αυτός ο χαρισματικός, νεαρός άντρας.
Ο Κωνσταντής Πιστιόλης στο ίνσταγκραμ του Aimé Leon Dore:
Το βίντεο για τη νέα κολεξιόν του Aimé Leon Dore
Λίγο καιρό νωρίτερα και ο οίκος Chanel είχε χρησιμοποιήσει ελληνική μουσική για το background κάποιων βίντεο τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την προώθηση των νέων καλλυντικών προϊόντων, δημιουργώντας την αίσθηση του απόλυτου μεσογειακού καλοκαιριού γενόμενη μέσα από την ανάγκη κάθε ατόμου για φως και ομορφιά. Αυτής που αποζητούμε όλοι είτε βρισκόμαστε στην Ελλάδα, είτε στο Παρίσι, είτε στη Νέα Υόρκη, είτε το Μιλάνο. Δεν έχει να κάνει με μία μόνο χώρα, έχει περισσότερο να κάνει με την ανθρώπινη ύπαρξη.
Το βίντεο για τη νέα σειρά καλλυντικών της Chanel:
Κεντρική φωτογραφία: ΝDP
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram