Είναι νύχτα. Μία γυναίκα περπατάει σε έναν άδειο, υγρό - από τη βροχή που έχει μόλις σταματήσει - δρόμο στο Παρίσι. Ο ήχος από τα τακούνια της τρυπάει την ησυχία, προκαλεί ηχώ στα γύρω στενά, σκάει πάνω στις βιτρίνες των πολυτελών καταστημάτων. Η γυναίκα συνεχίζει να περπατάει σταθερά, δίχως να βιάζεται, δίχως να φοβάται τη νύχτα, πίσω από τους καλοσχηματισμένους ώμους της ξεπροβάλει ο Πύργος του Άιφελ, φωτισμένος και τεράστιος, ένα μνημείο απαράμιλλης ομορφιάς και τρομερού μεγαλείου. Φοράει ένα λευκό, μακρύ φόρεμα χωρίς καμία περιττή λεπτομέρεια πάνω του, μεγάλα αξεσουάρ και μαύρα γυαλιά ηλίου αν και η ώρα είναι περασμένη και έχει πέσει σκοτάδι. Αυτή θα μπορούσε να είναι μία εικόνα από τη γαλλική πρωτεύουσα των μέσων της δεκαετίας του '90 ή ακόμα και των 00s, μίας εικόνας βγαλμένης μέσα από μία γκλάμορους, ολάνθιστη περίοδο οικονομικής ευημερίας. Όταν τα ρούχα που φορούσαμε ήταν μίνιμαλ και οι ζωές μας όσο πιο μάξιμαλ μπορούσε να αντέξει ο καθένας από εμάς ξεχωριστά.
Τώρα η μόδα επιστρέφει ακριβώς σε εκείνο το σημείο. Και ο σπουδαίος Anthony Vaccarello απέδειξε στο τελευταίο σόου του οίκου Saint Laurent, του οποίου είναι καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2016, πως μπορεί να συγκαταλέγεται σίγουρα τους λαμπερούς, συνήθεις υπόπτους πίσω απ' όλη αυτή την κατάσταση.
Προχθές το βράδυ τα βλέμματα όλου του κόσμου της μόδας ήταν στραμμένα στο Παρίσι. Εκεί όπου η Ready to Wear κολεξιόν του οίκου Saint Laurent για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2022 καθήλωσε τους παρευρισκόμενους σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά και αστραφτερά fashion show που έχουν δει τα μάτια μας στην μετά-κορονοϊού εποχή.
Oversized γυαλιά ηλίου και ευμεγέθη, κρεμαστά σκουλαρίκια. Βραχιόλια statement και πανήψυλα παπούτσια. Μακριά, ίσια φορέματα βγαλμένα από όνειρο και ολόσωμες φόρμες σε έντονους χρωματισμούς και βαθιά κοψίματα στο πάνω τμήμα τους. Βάτες και αυστηρές γεωμετρικές γωνίες, Ρούχα χωρίς καμία απολύτως «φασαρία», χωρίς επιπλέον κουραστικά στοιχεία να αποζητούν την προσοχή μας. Η αισθητική του σήμερα και η διαχρονικότητα της ποιότητας που ψάχνουμε στα πάντα στη ζωή μας.
Μετά από λίγο η μουσική που «έντυσε» το σόου μπαίνει δυναμικά από τα ηχεία. «σβήνει» τον ήχο από τα τακούνια, καλύπτει το βράδυ, έπειτα καταρράκτες αρχίσουν να τρέχουν νερό από μια γιγάντια, μεταλλική κατασκευή που στέκεται στη μέση της πασαρέλας, η οποία μοιάζει περισσότερο με βόλτα σε μεγάλη λεωφόρο παρά με catwalk. Στο βάθος τα φώτα των αυτοκινήτων στους δρόμους γύρω από τον Πύργου του Άιφελ γίνονται φόντο, φέρνοντας αυτή την επίδειξη όσο πιο κοντά στη αληθινή ζωή γίνεται.
Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια που δειλιάζουμε να βγούμε από το σπίτι. Που καθαρίζουμε τα χέρια μας πριν μπούμε στο αυτοκίνητο. Που φοράμε μάσκα για να ψωνίσουμε και για να αγκαλιαστούμε. Σχεδόν δύο χρόνια που η παγκόσμια οικονομία προσπαθεί και πάλι να ξαναεφεύρει τον εαυτό της για να μείνει ζωντανή. Ήταν δεδομένο πως η νέα τάξη πραγμάτων, η νέα εποχή που ξημερώνει τώρα που η κατάσταση μοιάζει να έχει τεθεί - κάπως - υπό έλεγχο, θα έφερνε μαζί της όλο το γκλάμουρ και όλη τη σαγήνη που αποζητά πάντοτε ο άνθρωπος, μετά από σημαντικές περιόδους κρίσεις.
Μεγάλα πράγματα πρόκειται να συμβούν, αλλά η μόδα δεν έχει λόγο να βγει και να το φωνάξει. Απλώς να ντύσει με την ασυναγώνιστη ομορφιά της απλότητας και την πολυτέλεια του απλώς γοητευτικού τις μέρες μας από δω και πέρα.
Δείτε το βίντεο της επίδειξης:
Φωτογραφίες: Reuters