Περίπου μία εβδομάδα έχει περάσει από τον γάμο που έκλεψε την προσοχή τον μίντια όσο κανένας άλλος τα τελευταία χρόνια, αλλά οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας στον απόηχο του μεγάλου event δεν λένε να σταματήσουν να καταφθάνουν.
Ένα θέμα που σίγουρα έχει προκαλέσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πώς ο γαλλικός οίκος Givenchy κατάφερε να κάνει την έκπληξη και να κρατήσει ως επτασφράγιστο μυστικό το γεγονός ότι η Μέγκαν Μαρκλ τον είχε επιλέξει για να ράψει το λιτό αλλά καθηλωτικό νυφικό της φόρεμα. Η όλη υπόθεση μοιάζει ακόμα πιο απίστευτη αν σκεφτεί κανείς πως το όνομα του οίκου δεν υπήρχε καν ανάμεσα σε αυτά των στοιχημάτων, αφήνοντας τους πάντες άφωνους την στιγμή που η Μαρκλ κατέβηκε από την βασιλική άμαξα και ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας.
Πλέον η σχεδιάστρια του φορέματος, η εμβληματική σχεδιάστρια Clare Waight Keller, την πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, είναι ελεύθερη να μιλήσει ανοικτά για το πρότζεκτ που απορρόφησε όλη την προσοχή και την ενέργεια της τους τελευταίους μήνες, αποκαλύπτοντας την καλοστημένη επιχείρηση εχεμύθειας και μυστικότητας κάτω από την οποία έγιναν όλα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Harper's Bazaar η νύφη ήξερε πως θέλει να είναι το νυφικό των ονείρων της και αφού επικοινώνησε με την σχεδιάστρια αρχικά μέσω e-mail στην πορεία συναντήθηκε μαζί της στο Λονδίνο υπό άκρα μυστικότητα. Ο μοναδικός όρος που τέθηκε στην Keller ήταν να μην μιλήσει σε κανέναν για αυτό που ετοίμαζε και πράγματι εκτός από εκείνη και την Μέγκαν οι μόνοι άνθρωποι που γνώριζαν για το νυφικό ήταν η στυλίστρια της νύφης και δύο υπάλληλοι του Givenchy, ενώ όσοι τελικά εργάστηκαν στο ράψιμο υπέγραψαν αυστηρά συμβόλαια εχεμύθειας.
Στα μέσα Φεβρουαρίου, η Meghan επισκέφθηκε κρυφά, μεταμφιεσμένη, καλυμμένη με μια κάπα, την Keller σε ένα σπίτι στο νοτιοδυτικό Λονδίνο, με ένα διακριτικό αυτοκίνητο πόλης και μπήκε μέσα χωρίς ασφάλεια ή βοηθούς. «Ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με τις τελικές γραμμές, τις αναλογίες και την κλίμακα του φορέματος, αλλά με την πάροδο του χρόνου φτάσαμε σε ένα σημείο όπου ήξερα ότι ήξερε ακριβώς τι ήθελε, δοκιμάζοντας μερικά από τα φορέματα που της έδειχνα. Και έτσι καταλήξαμε στο τελικό σχέδιο και ξεκίνησε, κάπως έτσι, η ιστορία του νυφικού», περιγράφει η σχεδιάστρια.
Για το ράψιμο του νυφικού δημιουργήθηκαν ένας ιδιωτικός χώρος εργασίας στο ατελιέ του Givenchy στο Παρίσι και ένα κρυφό ατελιέ στο Λονδίνο. Το πέντε μέτρων πέπλο χρειάστηκε περισσότερο χρόνο για να φτιαχτεί απ’ ότι το νυφικό. Συνολικά, χρειάστηκαν 500 ώρες για να κεντηθεί σχολαστικά το κάθε λουλούδι με μεταξωτά νήματα οργάντζα σε μια επίπεδη επιφάνεια, πριν το ράψουν πάνω στο πέπλο. Ήταν τόσο λεπτή η δουλειά που γινόταν, που οι ράφτες έπλεναν τα χέρια τους κάθε μισή ώρα για να κρατήσουν το μεταξωτό τούλι και τα νήματα καθαρά!
«Είχαμε πολλές συνομιλίες για το πώς θα τιμούσαμε τις κοινοπολιτείες και μετά από πολλές ιδέες καταλήξαμε ότι θα αντιπροσωπευόντουσαν η κάθε μια από τις 53 κοινοπολιτείες μέσω της χλωρίδας της και της πανίδας της. Και οι δυο αγαπούσαμε την ιστορία τους. Επίσης, με το να κεντήσουμε ένα λουλούδι από κάθε κοινοπολιτεία στο πέπλο της Meghan ήταν σαν όλες αυτές οι χώρες να περπατούσαν μαζί της στην εκκλησία. Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή και σίγουρα από τις πιο αγαπημένες της», αναφέρει η σχεδιάστρια, προσθέτοντας πως υπήρχαν και δύο έξτρα λουλούδια: χειμωνανθοί, που φυτρώνουν έξω από το σπίτι του ζευγαριού, το Nottingham Cottage και καλιφορνέζικες ανεμώνες, το οποίο είναι το επίσημο λουλούδι της αμερικανικής πολιτείας από την οποία κατάγεται η Meghan.
H επόμενη κατ’ ιδίαν συνάντηση της νύφης με την σχεδιάστρια έγινε τον Μάρτη στο παλάτι του Kensington, ενώ το νυφικό ολοκληρώθηκε σε δύο κομμάτια στις αρχές Απριλίου, οπότε και μεταφέρθηκε στο Λονδίνο και έγιναν τρεις πρόβες για να προσαρμοστεί στο σώμα της Meghan.
Στις αρχές Μαΐου, το νυφικό μεταφέρθηκε με απόλυτη μυστικότητα στο κάστρο του Windsor, το μέρος όπου έγινε ο γάμος. Λίγες ημέρες πριν από την τελετή, η Meghan έκανε την τελική πρόβα, καθώς και άλλες δύο με όλα τα παρανυφάκια, ώστε να ξέρουν επακριβώς τα παιδιά από πού πρέπει να κρατούν το πέπλο και πως πρέπει να βηματίζουν.