
Η λέξη "μυκήλιο" ή "δέρμα από μυκήλιο" απαντάται συχνά τελευταία στη συζήτηση που έχει ανοίξει η μόδα αναφορικά με τη βιωσιμότητα και τις εναλλακτικές σε πρώτες ύλες και υφάσματα. Το μυκήλιο, που αποτελεί το υπόγειο φυτικό μέρος των μυκήτων, έχει αρχίσει να αξιοποιείται ήδη στη δημιουργία δερμάτων – η Stella McCartney και ο οίκος Hermès το έχουν ήδη χρησιμοποιήσει σε προϊόντα τους, ενώ ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι μύκητες, μέσω ενός συστήματος διακλαδώσεων, έχει προσφέρει έμπνευση σε collections όπως αυτή της Iris Van Herpen. Αυτή τη φορά, ήταν η σειρά της Sarah Burton, μίας σχεδιάστριας που αναζητά συχνά την έμπνευσή της στη φύση, να δημιουργήσει μία συλλογή για τον οίκο Alexander McQueen εμπνευσμένη από τους μύκητες/μανιτάρια και τον τρόπο που ανταλλάσσουν μηνύματα μεταξύ τους, μέσα από ένα δίκτυο υπόγειων συζεύξεων. Η συλλογή, μάλιστα, παίρνει το όνομα "Mycelium" και παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη.
Η Sarah Burton για τη συλλογή
Στο σημείωμα που συνοδεύει την AW'22 συλλογή Alexander McQueen, η οποία παρουσιάστηκε ανάμεσα σε σωρούς από ευωδιαστό κομπόστ σε μία αποθήκη στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, η καλλιτεχνικής διευθύντρια του βρετανικού οίκου εξηγεί με λεπτομέρεια τη φιλοσοφία της πίσω από τη συλλογή "Μυκήλιο".
"Είμαι πολύ χαρούμενη που επιστρέφουμε στη Νέα Υόρκη, μία πόλη που ήταν πάντα στην καρδιά μας. Παρουσιάσαμε τη συλλογή Dante εδώ το 1996, και στη συνέχεια την Eye το Φθινόπωρο του 1999. Είναι κομμάτι της κοινότητάς μας, ένα μέρος που πάντα μας υποδεχόταν θερμά, και αυτή τη σεζόν ήθελα να τιμήσω αυτή τη σχέση. Επομένως, αυτή η collection αντλεί έμπνευση από την ιδέα της κοινότητας, και ειδικά από το μυκήλιο, μία πραγματικότητα της φύσης ως κοινότητας που είναι πολύ, πολύ αρχαιότερη από εμάς.
Το μυκήλιο συνδέει ακόμα και την ταράτσα του ψηλότερου ουρανοξύστη με τα φυτά, το γρασίδι, το έδαφος, τα ζώα και τα ανθρώπινα όντα. Το μυκήλιο διαθέτει την πιο σπουδαία δύναμη διασύνδεσης, μεταφέροντας μηνύματα μέσω μίας μαγευτικής υπόγειας δομής, επιτρέποντας στα δέντρα να επικοινωνούν το ένα με το άλλο όταν χρειάζονται βοήθεια ή είναι άρρωστα.
Η ιδέα είναι ταπεινή, όμορφη και φυσικά μία μεταφορά για τη διασύνδεση και την επικοινωνία στην κοινότητα των ανθρώπων, ανάμεσα σε όλους εμάς. Υπάρχουμε ως μονάδες, ως ανεξάρτητες οντότητες έως ένα επίπεδο, αλλά είμαστε πολύ πιο δυνατοί αν έρθουμε κοντά ο ένας με τον άλλον, με τις οικογένειές μας, τους φίλους μας, την κοινότητά μας. Δεδομένου των όσων έχουν συμβεί τα τελευταία δυο χρόνια, αυτό μοιάζει πιο σημαντικό από ποτέ. Ως κοινότητα είμαστε αναμφίβολα πολύ πιο ικανοί να ανοικοδομήσουμε, να επαν-εφεύρουμε, να ανανεωθούμε - και να γιατρευτούμε".
Η συλλογή
Η ιδέα της Burton αναφορικά με την έμπνευση της AW'22 συλλογής Alexander McQueen είναι πολύ ξεκάθαρη. Πώς αποτυπώνεται, όμως, αυτό στις δημιουργίες της; H πιο εξόφθαλμη αναφορά – φόρος τιμής στους μύκητες και τις underground κοινότητες τους είναι τα ψυχεδελικά σχέδια μανιταριών που αποτυπώνονται πάνω σε πλεκτά πουλόβερ και γιλέκα, αλλά και τα multicolor βραδινά φορέματα με κεντημένες πούλιες και νήματα που κρέμονται.
Courtesy of Alexander McQueenΤα χρώματα, επίσης, που επιλέγει η Burton για πολλές από τις δημιουργίες της δεν είναι αυτά στα οποία μας είχε συνηθίσει τις προηγούμενες κολεξιόν: τα παστέλ ροζ, τα γαλανά και τα γκρι δίνουν τη θέση τους σε απροσδόκητες αποχρώσεις όπως το lime πράσινο, το neon κίτρινο, το ζεστό πορτοκαλί και αποτελούν κομμάτι της έμπνευσης από τη φύση των μανιταριών που εξετάζει η Burton. Όπως το ίδιο είναι και τα βραδινά φορέματα και σακάκια της συλλογής που μιμούνται το σχέδιο των αποικιών των μυκήτων, το οποίο είναι κεντημένο με στρας.
Courtesy of Alexander McQueen Courtesy of Alexander McQueenΌσο για τα υπόλοιπα looks της συλλογής, τα biker jackets και η ροκ διάθεση που αποπνέουν τα δερμάτινα, τα τρουκς και τα πολλαπλά φερμουάρ είναι παρόντα σε μία ακόμα συλλογή, το αυστηρό και δεξιοτεχνικό tailoring δεν απουσιάζει από κοστούμια και πανωφόρια, τα βολάν, το τούλι και οι όγκοι παραμένουν πρωταγωνιστές στα φορέματα. Αξίζει, βεβαίως, να αναφερθούμε και στα looks – κοστούμια και φόρεμα- με τα graffiti-like τυπώματα που όπως αποκάλυψε η Sarah Burton αποτελούν φόρο τιμής στην Spring 1999 συλλογή του Alexander McQueen στην παρουσίαση της οποίας το μοντέλο και χορεύτρια Shalom Harlow εμφανίστηκε στο catwalk μ' ένα λευκό φόρεμα με επένδυση από τούλι το οποίο άρχισαν να ψεκάζουν με μπογιά δυο αυτόματα μηχανήματα – ρομπότ δημιουργώντας το αποτέλεσμα του graffiti.
Δείτε το show
Τα looks

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22


Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22

Courtesy of Alexander McQueen
Alexander McQueen AW'22
