0
SHARES

Ο οίκος Gucci κατάφερε από μια μικρή επιχείρηση στη Φλωρεντία να μεταμορφωθεί σε μία παγκόσμια αυτοκρατορία στο χώρο της μόδας, χάρη στις δερμάτινες τσάντες με τα χερούλια από μπαμπού, τα πολυτελή γάντια, τα μεταξωτά φλοράλ μαντίλια, που φορούσε ακόμα και η Grace Kelly και τα κλασσικά μοκασίνια με τη χαρακτηριστική αγκράφα, που λάτρεψε η Audrey Hepburn.

Και παρόλο που πολλοί αναγνωρίζουν από χιλιόμετρα μακριά το διάσημο λογότυπο του οίκου με τα 2 ανεστραμμένα μεταλλικά μονογράμματα G, ωστόσο λίγοι γνωρίζουν την ιστορία, τα πάθη και τα σκάνδαλα πίσω από το διάσημο brand name, το οποίο έγινε συνώνυμο της σύγχρονης πολυτέλειας σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Το εμπορικό σήμα με την πράσινη, κόκκινη και μπλε λωρίδα που εμπνεύστηκε ο οίκος, ήταν από τα χρώματα που χρησιμοποιούνταν στην περίμετρο της σέλας του αλόγου, καθώς το άθλημα της ιππασίας ήταν για τους εύπορους και έγινε άλλο ένα σήμα κατατεθέν για την Gucci.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε όλα όσα δε γνωρίζαμε για το πολυτελές αυτό brand με τις μοναδικές δημιουργίες υψηλής αισθητικής.

1. Περίπου στα τέλη του 19ου αιώνα, ο Ιταλός Guccio Gucci, ένα ανήσυχο πνεύμα 16 ετών αποφασίζει να αφήσει την οικογένεια του, που μετά δυσκολίας τα έβγαζε πέρα και να αναζητήσει την τύχη του στην υπόλοιπη Ευρώπη. Μετά από κάποια χρόνια, επιστρέφει στη γενέτειρά του τη Φλωρεντία, δουλεύοντας ως υπάλληλος σε κατάστημα με δερμάτινα είδη και αξεσουάρ. Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, πελάτες από τον όλον τον κόσμο αναζητούσαν τον οίκο Gucci στην Φλωρεντία για να αγοράσουν μοναδικά δερμάτινα αξεσουάρ και μεταξωτά μαντίλια, λόγω του καινοτόμου σχεδιασμού και της elegant αισθητικής τους.

Ο πατριάρχης του οίκου Guccio Gucci

2. Όταν μετακομίζει στο Λονδίνο, πιάνει δουλειά στο θρυλικό ξενοδοχείο Savoy ως liftboy, όπου στην ουσία άνοιγε τις πόρτες του ασανσέρ και κουβαλούσε τις δερμάτινες βαλίτσες των εύπορων πελατών. Εκεί του δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσει πολύ σημαντικές προσωπικότητας όπως η Μέριλιν Μονρόε, ο Oυίνστον Τσώρτσιλ και ο Φρανκ Σινάτρα και να μάθει την εκλεπτυσμένη συμπεριφορά και την ιδιαίτερη αισθητική των Άγγλων.

3. Το πρώτο κατάστημα Gucci με δερμάτινα είδη - αξεσουάρ και αποσκευές ταξιδιού το ανοίγει στη Via Vigna Nuova, στη Φλωρεντία το 1921 κάνοντας το όνειρο του πραγματικότητα. Το εμπορικό σήμα με την πράσινη, κόκκινη και μπλε λωρίδα που εμπνεύστηκε ο οίκος, ήταν από τα χρώματα που χρησιμοποιούνταν στην περίμετρο της σέλας του αλόγου, καθώς το άθλημα της ιππασίας ήταν για τους εύπορους και έγινε άλλο ένα σήμα κατατεθέν για την Gucci.

Το πρώτο κατάστημα Gucci με δερμάτινα είδη - αξεσουάρ και αποσκευές ταξιδιού στη Via Vigna Nuova, στη Φλωρεντία

4. Περίπου 60 χρόνια, μετά τον θάνατο του ταλαντούχου Guccio Gucci το 1953, η οικογένεια αποφάσισε να ανοίξει ένα μουσείο προς τιμή του στη γενέτειρά του, τη ρομαντική Φλωρεντία, όπου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να μάθει την ιστορία του εμπνευστή του. Στο μουσείο υπάρχει καφέ, βιβλιοθήκη και μαγαζιά με αντικείμενα του γνωστού οίκου και στον πρώτο όροφο φιλοξενεί συλλογές με έργα σύγχρονης τέχνης.

5. Με αφορμή την ταπεινή καταγωγή του δημιουργού και της ευαισθησίας που έδειξε στις άπορες οικογένειες, ο οίκος Gucci έχει έντονη φιλανθρωπική δράση και έχει δωρίσει μέχρι στιγμής πάνω από 20.000.000 στα παιδιά της Unicef στην Αφρική και συγκεκριμένα στη Μοζαμβίκη.

Δημιουργίες υψηλής ραπτικής και αισθητικής

6. Το Μάρτιο του 1995, ο Μαυρίτσιο Γκούτσι, ο εγγονός του Guccio πέφτει νεκρός στο γραφείο του από 4 σφαίρες που τον χτυπούν πισώπλατα. Σύμφωνα με μαρτυρίες της ερωμένης, ηθικός αυτουργός του φόνου είναι η ψυχωτική σύζυγος, λάτρης της μαύρης μαγείας που ήθελε πάση θυσία να παραμείνει «Κυρία Γκούτσι» και μάλιστα κατά την διάρκεια του διαζυγίου της από τον κροίσο της μόδας, εκτός από υπέρογκα ποσά, διεκδικούσε και το επίθετό του.

7. Το 1998 ο οίκος λανσάρει μία collection με τα πιο ακριβά τζιν του πλανήτη, καθώς για την απόκτησή τους χρειαζόταν να ξοδέψεις κάτι παραπάνω από 3.000 δολάρια, ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό.

8. Παρόλο που οι πιο σοβαροί ανταγωνιστές του ιταλικού οίκου είναι η Prada και η Louis Vuitton, αξίζει να αναφερθεί ότι η επιχείρηση Gucci, είτε το πιστεύετε είτε όχι, είναι πιο κερδοφόρα από τη Ferrari.

Ο οίκος Gucci κατάφερε από μια μικρή επιχείρηση στη Φλωρεντία να μεταμορφωθεί σε μία παγκόσμια αυτοκρατορία στο χώρο της μόδας, χάρη στις δερμάτινες τσάντες με τα χερούλια από μπαμπού, τα πολυτελή γάντια, τα μεταξωτά φλοράλ μαντίλια, που φορούσε ακόμα και η Grace Kelly και τα κλασσικά μοκασίνια με τη χαρακτηριστική αγκράφα, που λάτρεψε η Audrey Hepburn.

9. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η υιοθέτηση του μονογράμματος G, όπως και της θρυλικής σύμπλεξης των δύο G, χρησιμοποιήθηκαν σε τσάντες, αποσκευές, μικρά δερμάτινα αντικείμενα και έγιναν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα στην παγκόσμια αγορά μόδας μαζί με την ετικέτα 'Made in Italy'.

10. Ανοίγοντας και άλλα καταστήματα στο Μιλάνο και την Νέα Υόρκη, η Gucci πέρασε τα σύνορα του ιταλικού εδάφους και άρχισε να χτίζει μια παγκόσμια πορεία. Το 1953, μετά τον θάνατο του πατριάρχη του οίκου, τη διαχείριση της εταιρείας ανέλαβαν οι γιοι του Aldo, Vasco, Ugo και Rodolfo Gucci, εγκαινιάζοντας καταστήματα σε Λονδίνο, Παρίσι, Beverly Hills και Hong Kong.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η υιοθέτηση του μονογράμματος G, όπως και της θρυλικής σύμπλεξης των δύο G, χρησιμοποιήθηκαν σε τσάντες, αποσκευές, μικρά δερμάτινα αντικείμενα και έγιναν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα στην παγκόσμια αγορά μόδας μαζί με την ετικέτα 'Made in Italy'.

11. Παράλληλα με τη μεγάλη επιτυχία των καταστημάτων υπήρχαν πολλές συγκρούσεις μεταξύ των υιών και ο μεγαλύτερος σε ηλικία Aldo, παρά το ταλέντο του, δε μπόρεσε να αποφύγει το σκάνδαλο που είχε σχέση με φορολογική απάτη 7 εκατομμυρίων ευρώ και να οδηγηθεί στη φυλακή.

Δείτε το αναλυτικό βίντεο:

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

TAGS