Πριβέ επιδείξεις μόδας, ταξίδια με καλυμμένα όλα τα έξοδα σε πεντάεστερα ξενοδοχεία και δείπνα στα ακριβότερα εστιατόρια; Δώρα; Ή μήπως χρειάζεται και κάτι παραπάνω; Μια πρόσκληση ας πούμε για τις Κάννες και τα Όσκαρ; Γιατί και αυτό μπορεί να κανονιστεί.
Ξεχάστε λοιπόν τους VIP, που είθισται να προέρχονται μόνο από τον κόσμο του θεάματος και καλωσορίστε τους VIC, τους Very Important Clients. Εκείνους τους ελάχιστους ανθρώπους που μόνοι τους όμως διαμορφώνουν τον τζίρο των ισχυρότερων brands. Σύμφωνα με έρευνα της δημοσιογράφου του BOF Χάβι Λίμπερ οι οίκοι Μόδας εστιάζουν τώρα το ενδιαφέρον σε αυτή την ισχυρή μειονότητα, που είτε είναι εμφανής και διάσημη μέσω των social media είτε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή είναι άνθρωποι, συνήθως μεγαλύτερης ηλικίας, που απέχουν από τα social.
Η Αμερική φαίνεται να αποτελεί τώρα το ν.1 του ενδιαφέροντός των οίκων Μόδας, καθώς αντιπροσωπεύει το 30% στην αγορά των πολυτελών ειδών (η Κίνα έρχεται 2η στη λίστα). Κι όσο ισχύουν ακόμα αυστηροί περιορισμοί λόγω covid στην Κίνα, τα brands στρέφουν προς τη Δύση το βλέμμα προσπαθώντας να προσφέρουν στους καλύτερους πελάτες τους εμπειρίες που δεν θα ξεχάσουν ποτέ.
Μοναδικές εμπειρίες που δεν μπορούν να αγοράσουν τα λεφτά
Όπως προσκλήσεις για τα σόου τους με τα πάντα πληρωμένα ή προσκλήσεις σε πριβέ πάρτι και εκδηλώσεις για λίγους. Ας μην ξεχνάμε πως στη μετα-covid εποχή ο κόσμος διψά για ταξίδια, εμπειρίες, διψά να ντυθεί και κυρίως να φανεί. Εκείνο λοιπόν που φαίνεται να συγκινεί ιδιαιτέρως τους VIC δεν είναι τα πεντάστερα (μπορούν ανά πάσα στιγμή εξάλλου να εξασφαλίσουν μόνιμη διαμονή σε αυτά όποτε το θελήσουν), αλλά εμπειρίες που δεν μπορούν να αγοράσουν.
Όπως για παράδειγμα το να παρευρεθούν σε ένα τραπέζι όπου θα γνωρίσουν προσωπικά τον σχεδιαστή του οίκου και τον γενικό διευθυντή. Ή θα τους ζητήσουν τη γνώμη τους για κάτι. Οτιδήποτε τούς κάνει να αισθανθούν πως έχουν προνόμια που άλλοι δεν τολμούν να ονειρευτούν και πως, πάνω από όλα δεν τους θεωρούν "πελάτες", αλλά μέλη της μεγάλης οικογένειας της επιχείρησης.
Πρόσφατα ο οίκος Pucci κάλεσε λίγους και εκλεκτούς για τριήμερες εκδηλώσεις στο Κάπρι. Ο οίκος Alexander McQueen, σύμφωνα με το δημοσίευμα, πλήρωσε τα έξοδα πελατών του για να έρθουν στο σόου του στο Brooklyn, τον χειμώνα. Ο οίκος Gucci διοργάνωσε ταξίδι στην Ιταλία, στο οποίο κάποιοι γνώρισαν τον σχεδιαστή και τον CEO της εταιρίας, αλλά και διοργάνωσε ιδιωτική προβολή της ομώνυμης ταινίας πριν προβληθεί στους κινηματογράφους.
Ωστόσο, θέλει προσοχή αυτός ο χορός αποπλάνησης. Θα πρέπει κανείς, όπως στο φλερτ, να είναι σαγηνευτικός, υπομονετικός και διακριτικός, χωρίς να αποκαλύπτει τις προσδοκίες του. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αισθανθούν οι VIC ότι πρέπει να ανοίξουν αυτή τη στιγμή το πορτοφόλι τους και να αγοράσουν. Αυτό θα έρθει ως αποτέλεσμα, ως επιστέγασμα της περιποίησης. Είναι ενδεικτικό πάντως πως έχουν αυξηθεί οι θέσεις στις εταιρίες για VIC Ambassadors, τους εργαζόμενους δηλαδή που διαχειρίζονται αυτή την ιδιαίτερη πελατεία.
Ποιοι είναι όμως οι VIC;
Χωρίζονται ας πούμε στους old school που βέβαια είναι οι σταθερά βαθύπλουτες οικογένειες της Αμερικής- εκείνοι που στηρίζουν με δωρεές τα ιδρύματα και τα μουσεία, οι φιλάνθρωποι κλπ- σκεφτείτε φαρμακευτικές, πετρέλαια κ.ά. Σε αυτούς περιλαμβάνονται τόσο οι παλιότερες γενιές, όσο και τα παιδιά τους (τα οποία μπορεί κανείς να εντοπίσει μέσω Instagram εξάλλου). Μετά είναι και οι νέες VIC αφίξεις, άνθρωποι και νεαρές οικογένειες που έχουν κάνει χρήματα μέσω του κλάδου της τεχνολογίας και που τώρα μετακομίζουν σε νέες περιοχές- όπως στη Φλόριντα, το Τέξας, το Παλμ Μιτς, το Ντάλας- με αποτέλεσμα να οδηγούν τους οίκους Μόδας να ανοίγουν νέα καταστήματα εκεί.
Οι εταιρίες τους εντοπίζουν ήδη από τα καταστήματα. Είναι εκείνοι που δεν θα ψωνίσουν απλώς μία τσάντα ή παπούτσια ή κάποιο αξεσουάρ, αλλά ρούχα, πολλά ρούχα. Είτε παλιοί είτε νέοι οι VICεκτιμάται ότι ξοδεύουν ανά brand από 100.000 δολάρια ως κάποια εκατομμύρια τον χρόνο. Ανά brandεπαναλαμβάνουμε. Κι ενώ εκτιμώνται δεόντως οι νέοι πελάτες, το focus παραμένει διαχρονικά στις παλιές, καλές οικογένειες που με το χρήμα τους κάνουν τον κόσμο να γυρίζει… γύρω τους.