Το ημερολογία δείχνει 1960. Ο Γιάννης Τσεκλένης γνωρίζει σε μία κοσμική έξοδο την Άσπα Πεσμαζόγλου, κόρη του διάσημου οδηγού αγώνων και ιδιοκτήτη της Opel Τζόνι Πεσμαζόγλου, και αισθάνεται αμέσως μεγάλη έλξη για εκείνη. Τα αισθήματα είναι αμοιβαία και οι δυό τους παντρεύονται μόλις δύο μήνες αργότερα-παρά τις έντονες αντιρρήσεις της οικογένειας Πεσμαζόγλου-και μετακομίζουν στο πολυτελές διαμέρισμα της Άσπα στην οδό Αριστοτέλους, ένα εξαιρετικά όμορφο σπίτι που της είχε χαρίσει ο παππούς της. Τότε όλοι έκαναν λόγο για ένα υπέρλαμπρο ζευγάρι. Και πάρα πολύ ταιριαστό. Εκείνη ήταν μία όμορφη, πλούσια κληρονόμος, εκείνος ένας ανερχόμενος επιχειρηματίας με πολύ ταλέντο. Πράγματι εκείνη την εποχή ο Γιάννης Τσεκλένης έχει μπει ήδη στους κύκλους των πλούσιων και ισχυρών της Ελλάδας χάρη στη νεοσύστατη εταιρία, η οποία σχεδίασε διαφημιστικές καμπάνες. Από τους πιο σημαντικούς και γνωστούς πελάτες του η εταιρία Καρέλια και ο Σπύρος Μεταξάς. 

Η δουλειά του ανθρώπου που έμελλε να κάνει αργότερα την ελληνική μόδα γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο, πήγαινε εξαιρετικά καλά. Δεν ίσχυε το ίδιο και για τον γάμο του που το 1965 περνούσε ήδη σοβαρή κρίση. Εκείνη την χρονιά ο Γιάννης Τσεκλένης παίρνει για πρώτη φορά την απόφαση να ασχοληθεί με τον σχεδιασμό υφασμάτων και στη συνέχεια με την δημιουργία ρούχων. «Εκείνη την εποχή δεν είχα καμία σχέση με αυτά, έκανα επιμέλεια υφασμάτων για το κατάστημά μου, δε σχεδίαζα. Έπαιρνα ωραία γαλλικά υφάσματα, τα αντέγραφα κι έκανα προσθήκες με χρωματικούς συνδυασμούς. Το textile development μου άρεσε πολύ και είχα ταχύτητα. Σκέφτηκα λοιπόν για το φεστιβάλ να κάνω δικά μου σχέδια υφασμάτων. Τα έφτιαξα και τα έδωσα στον Ντίμη Κρίτσα, φιλαράκι και σχεδιαστή, πολύ socialite, να τα σχεδιάσει,» θα εξομολογηθεί ο ίδιος σε μία μεταγενέστερη συνέντευξη του. Το καλλιτεχνικό δίδυμο ταξιδεύει μέχρι τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να κλείσει το, πρωτοεμφανιζόμενο στα ελληνικά πράγματα, φεστιβάλ μόδας που διαργάνωνε το συγκρότημα Λαμπράκη. Σε εκείνο το ταξίδι ο Τσεκλένης θα ξανασυναντήσει μία παρουσία που του άλλαξε για πάντα τη ζωή, μία γυναίκα που γνώριζε από παλιά αλλά ποτέ δεν του είχε δοθεί η ευκαιρία να προσεγγίσει. Ήταν το εντυπωσιακό μοντέλο Έφη Μελά, σύζυγός του Χάρη Λυμπερόπουλου, μία πανύψηλη, πανέμορφη ξανθιά καλλονή την οποία αποκαλούσαν «Η Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό». Ο ίδιος ο σχεδιαστής θα πει πολλά χρόνια μετά ότι «όλοι ήθελαν την Έφη, αλλά εκείνη ήταν απόμακρη και απρόσιτη».Τελικά εκείνο το βράδυ στη Θεσσαλονίκη οι δυο τους ήρθαν πραγματικά κοντά, σε μία βόλτα για ποτό και φαγητό και «ξεμυαλίστηκαν» (όπως έχει περιγράψει ο Τσεκλένης) υπό τους ήχους γνωστών ιταλικών τραγουδιών.

Σε εκείνο το ταξίδι ο Τσεκλένης θα ξανασυναντήσει μία παρουσία που του άλλαξε για πάντα τη ζωή, μία γυναίκα που γνώριζε από παλιά αλλά ποτέ δεν του είχε δοθεί η ευκαιρία να προσεγγίσει. Ήταν το εντυπωσιακό μοντέλο Έφη Μελά, σύζυγός του Χάρη Λυμπερόπουλου, μία πανύψηλη, πανέμορφη ξανθιά καλλονή την οποία αποκαλούσαν «Η Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό».

Ποια είναι όμως η καλλονή που ερωτεύτηκε παράφορα ο Γιάννης Τσεκλένης; Το 1954 η Έφη Μελά αναδείχθηκε Μις Ελλάς στα ελληνικά καλλιστεία που έλαβαν χώρα στις 26 Ιουνίου, στο παραλιακό κέντρο "Αρζεντίνα", ενώ τον τίτλο της Σταρ Ελλάς κατέκτησε η Ρίκα Διαλυνά. Την ίδια χρονιά το εν λόγω μοντέλο κατέκτησε την τρίτη θέση στα καλλιστεία για την ανάδειξη της Μις Κόσμος. Από το 1954 έως το 1972, οπότε και αποφάσισε να κατέβει από την πασαρέλα, ήταν ένα από τα πιο καλοπληρωµένα και περιζήτητα µοντέλα, μάλιστα την αποκαλούσαν «Μπριζίτ Μπαρντό της ελληνικής µόδας».

Παράλληλα με το μόντελιγκ ασχολήθηκε και με την υποκριτική, συμμετέχοντας, από το 1957 έως το 1968, σε 11 ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες. Ο κυριότερος ρόλος που ενσάρκωσε είναι αυτός της Ρόζας Δελλή στο καλύτερο ίσως φιλμ νουάρ του ελληνικού κινηματογράφου, την ταινία του 1960 με τίτλο «Έγκλημα στα παρασκήνια», σε σενάριο του Γιάννη Μαρή και σκηνοθεσία του Ντίνου Κατσουρίδη.

Τελικά εκείνο το βράδυ στη Θεσσαλονίκη οι δυο τους ήρθαν πραγματικά κοντά, σε μία βόλτα για ποτό και φαγητό και «ξεμυαλίστηκαν» (όπως έχει περιγράψει ο Τσεκλένης) υπό τους ήχους γνωστών ιταλικών τραγουδιών.

Μετά από εκείνη τη νύχτα στη συμπρωτεύουσα ούτε το μοντέλο αλλά ούτε ο σχεδιαστής ήθελαν να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Έτσι παίρνουν την απόφαση να «κλεφτούν», υποβάλοντας ταυτόχρονα αιτήσεις διαζυγίου. Στην αρχή τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα για το ζευγάρι, αφού οι πρώην σύζυγοί τους δεν ήταν διατεθειμμένοι να τους αφήσουν τόσο εύκολα ελεύθερους. Στο ξεκίνημα της σχέσης τους μάλιστα ζούσαν σε χωριστά σπίτια αφού αν εκείνη την εποχή σε έπιαναν για μοιχεία πήγαινες κατευθείαν στο τμήμα. Το διαζύγιο του Γιάννη Τσεκλένη βγήκε τελικά 11 ολόκληρα χρόνια αργότερα, αφού η Άσπα Πεσματζόγλου δεν μπορούσε να του το συγχωρέσει. Κατάφερε να παντρευτεί την Έφη Μελά την ίδια χρονιά, το 1976, ύστερα από προτροπή του φίλους Ηλία Λαλαούνη. «Για μας ο γάμος ποτέ δεν ήταν το ζητούμενο. Το κάναμε μετά από μία δική μου σοβαρή περιπέτεια υγείας, έτσι ώστε να τακτοποιήσουμε τις λογιστικές μας υποθέσεις,» θα πει ο Γιάννης Τσεκλένης που έζησε 55 ολόκληρα χρόνια με την μεγάλη αγάπη της ζωής του. «Παρά τις δυσκολίες ήταν ωραία χρόνια με πάρα πολλή αγάπη».

Το 1954 η Έφη Μελά αναδείχθηκε Μις Ελλάς στα ελληνικά καλλιστεία που έλαβαν χώρα στις 26 Ιουνίου, στο παραλιακό κέντρο "Αρζεντίνα", ενώ τον τίτλο της Σταρ Ελλάς κατέκτησε η Ρίκα Διαλυνά. Την ίδια χρονιά το εν λόγω μοντέλο κατέκτησε την τρίτη θέση στα καλλιστεία για την ανάδειξη της Μις Κόσμος.

Ένα βίντεο για την Έφη Μελά.

 

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

TAGS