Είναι μια από τις ομορφότερες γυναίκες που έχουν περάσει ποτέ από το Χόλιγουντ. Σε ένα βίντεο παρακολουθούμε τη μεταμόρφωση της Ούρσουλα Άντρες από την εφηβεία της μέχρι τα 81 χρόνια της. Αυτές οι εικόνες γίνονται η αφορμή να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τη συναρπαστική ιστορία της ζωής της.

Γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου του 1936 στην Ελβετία, ως το τρίτο από τα έξι παιδιά μιας οικογένειας γερμανικής καταγωγής. Η μητέρα της ήταν κηπουρός, ενώ ο πατέρας της διπλωμάτης που είχε εξοριστεί από τη Γερμανία για πολιτικούς λόγους και εξαφανίστηκε στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μέχρι την ενηλικίωσή της, είχε γυρίσει τον κόσμο. Πήγε σχολείο στη Βέρνη της Ελβετίας, όπου έμαθε να μιλάει με ευφράδεια γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά, συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, όπου μυήθηκε στον κόσμο της τέχνης, και συνέχισε την περιπλάνησή της στη Ρώμη. Στην Αιώνια Πόλη, για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην ως νταντά, μέχρι που σε ένα πάρτι γνώρισε κάποιον παραγωγό που την προσκάλεσε σε κάστινγκ.

Στην Αιώνια Πόλη, για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην ως νταντά, μέχρι που σε ένα πάρτι γνώρισε κάποιον παραγωγό που την προσκάλεσε σε κάστινγκ.

Έτσι, στα δεκαεννέα χρόνια της, έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση στην ιταλική ταινία «Le avventure di Giacomo Casanova» (1955). Σύντομα δεν τη χωρούσε ο τόπος στην Ιταλία και αποφάσισε να αναζητήσει την τύχη της στο Χόλιγουντ, όπου έφτασε τον Ιανουάριο του 1955 και μέσα σε δύο μήνες, υπόγραψε συμβόλαιο με την Paramount Pictures.

Η φόρα της, ωστόσο, ανακόπηκε λόγω της δυσκολίας της να μιλήσει αγγλικά και, αντί να αφοσιωθεί σε κάποιον πρωταγωνιστικό ρόλο, βρέθηκε να περνάει το χρόνο της βλέποντας παλιές ταινίες της Μάρλεν Ντίτριχ, όπως είπε αργότερα. «Δεν μιλούσα αγγλικά, δεν ήξερα τη δουλειά και δεν ήξερα κόσμο. Το στούντιο περίμενε από εμένα να γίνω η “νέα Γκάρμπο”, αλλά δεν είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, ποτέ δεν είχα το θάρρος να αποδείξω κάτι».

Η Ούρσουλα Άντρες στη δεκαετία του '50. Το πρώτο διάστημα στο Χόλιγουντ, λόγω της δυσκολίας της να μιλήσει αγγλικά, αντί να αφοσιωθεί σε κάποιον πρωταγωνιστικό ρόλο βρέθηκε να περνάει το χρόνο της βλέποντας παλιές ταινίες της Μάρλεν Ντίτριχ.

Τα πρώτα της χρόνια στο Χόλιγουντ, πέρα από το να παρακολουθεί ταινίες και να προσπαθεί να τα βρει με τον εαυτό της, βγήκε επίσης με κάποιους από τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής. Ανάμεσα στους διάσημους εραστές της ήταν ο Τζέιμς Ντιν (με τον οποία συνδέθηκε λίγο πριν από τον θάνατό του σε τροχαίο με την Porsche του), για να ακολουθήσουν, μέσα στις επόμενες δεκαετίες, ο Φρανκ Σινάτρα, ο Ζαν Πολ Μπελμοντό (με τον οποίο ξεκίνησε σχέση όταν ακόμα αυτός ήταν παντρεμένος με παιδιά), ο Ντιν Μάρτιν. Επισημοποίησε ωστόσο το δεσμό της μόνο με έναν άντρα, τον σκηνοθέτη Τζον Ντέρεκ, τo 1957.

«Το στούντιο περίμενε από εμένα να γίνω η “νέα Γκάρμπο”, αλλά δεν είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου»

Η φήμη της απογειώθηκε το 1963, όταν εμφανίστηκε στο πλευρό του Σον Κόνερι στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ, στο φιλμ «Dr. No» της ομώνυμης κατασκοπευτικής σειράς ταινιών. Η σκηνή όπου βγαίνει από τη θάλασσα στην Τζαμάικα θεωρείται μια από τις πιο θρυλικές του Τζέιμς Μποντ. Ή, όπως το έθεσε η ίδια η Ούρσουλα Άντρες: «Έγινα σταρ από ένα μπικίνι. Πρωταγωνιστώντας ως το πρώτο κορίτσι του Τζέιμς Μποντ, κατέκτησα την ελευθερία να επιλέγω εγώ τους μελλοντικούς ρόλους μου και να γίνω οικονομικά ανεξάρτητη».

«Έγινα σταρ από ένα μπικίνι. Πρωταγωνιστώντας ως το πρώτο κορίτσι του Τζέιμς Μποντ, κατέκτησα την ελευθερία να επιλέγω εγώ τους μελλοντικούς ρόλους μου και να γίνω οικονομικά ανεξάρτητη».

Την ίδια χρονιά βρέθηκε επίσης στο πλευρό του Έλβις Πρίσλεϊ, ως συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία «Fun in Acapulco». Ουσιαστικά, ήταν η πρώτη ταινία όπου ακούστηκε η αληθινή φωνή της (στην ταινία “Dr. No” ήταν ντουμπλαρισμένη, λόγω της βαριάς αγγλικής προφοράς της). Και παρόλο που δεν γράφτηκαν ιδιαίτεροι έπαινοι για την ερμηνεία της, οι συνεργάτες της είχαν να λένε για την ευχάριστη προσωπικότητά της. Χαρακτηριστικά, ο σοφέρ και βιογράφος του Έλβις, Άλαν Φώρτσας, την περιέγραψε ως «έναν από τους καλύτερους ανθρώπους με τους οποίους έχουμε δουλέψει ποτέ». Άλλες πηγές του κοντινού περιβάλλοντος του Πρίσλεϊ την παρουσίαζαν ως φίλη, εκτός από συνάδελφο, του βασιλιά της ροκ - δεν έχουμε πάντως βάσιμα στοιχεία ότι συνδέθηκαν ποτέ ερωτικά.

Με τον Έλβις Πρίσλεϊ και την Έλσα Κάρντενας στην ταίνια «Fun in Acapulco». Με τον βασιλιά της ροκ δεν έχουμε βάσιμα στοιχεία ότι υπήρξαν εραστές, ήταν όμως σίγουρα φίλοι.

Μετά τη συνεργασία της με τον Έλβις, η Ούρσουλα Άντρες εμφανίστηκε στο πλευρό των Φρανκ Σινάτρα και Ντιν Μάρτιν στο «4 for Texas». Το 1965 πόζαρε επίσης για πρώτη φορά για το Playboy (θα ακολουθούσαν επτά ακόμα αισθησιακές φωτογραφίσεις της). Όταν ρωτήθηκε γιατί φωτογραφίζεται γυμνή, απάντησε, με αφοπλιστική αμεσότητα, «επειδή είμαι όμορφη».

Συνέχισε να εμφανίζεται σε διάφορες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές μέχρι και στη δεκαετία του ‘80, αλλά από τα ‘90s άρχισε να αποσύρεται από την υποκριτική. Το 1995, ωστόσο, το περιοδικό Empire την έχρισε μια από τις «Πιο σέξι σταρ στην ιστορία του κινηματογράφου». 

Όταν ρωτήθηκε γιατί φωτογραφίζεται γυμνή, απάντησε, με αφοπλιστική αμεσότητα, «επειδή είμαι όμορφη».

Στην προσωπική της ζωή, το 1966 πήρε διαζύγιο από τον Τζον Ντέρεκ και το 1980 απέκτησε ένα παιδί, σε ηλικία 44 ετών, από τη σχέση της με τον ηθοποιό Χάρι Χάμλιν, συμπρωταγωνιστή της στην ταινία «Το σοκ των Τιτάνων».

Ποτέ δεν έπαψε να είναι μια femme fatale. Στη δεκαετία του ‘80 προκάλεσε τα στερεότυπα συνάπτοντας σχέση με τον Ιταλό Φάουστο Φαγκόνε, τότε φοιτητή Οικονομικών, τριάντα χρόνια νεότερό της. Το θέμα της ηλικίας, άλλωστε, την άφηνε παντελώς αδιάφορη αφού όπως έχει πει: «Δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με την ηλικία. Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα πράγματα να κάνω».

Δείτε τη μεταμόρφωσή της μέσα στα χρόνια:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram
 

TAGS