Ο έρωτας της Έλλης Λαμπέτη και του Δημήτρη Χορν υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους και εμβληματικότερους του ελληνικού κινηματογράφου. Το ζευγάρι γνωρίστηκε στο μέσα της δεκαετίας του '40 και ξεκίνησαν τη σχέση τους με έντονους καυγάδες και διαφωνίες. Εκείνη τον θεωρούσε φαντασμένο, εκείνος απόμακρη και ψηλομύτα. Και οι δύο ορκίζοντας ότι αντιπαθούσαν οικτρά ο ένας τον άλλον και μάλιστα δεν ήθελαν να παίξουν καν μαζί στο θέατρο. Όταν ο τότε σύζυγος της Έλλης, Μάριος Πλωρίτης, έφερε χωρίς να την ρωτήσει τον Χορν στον θίασο τους εκείνη έγινε έξαλλη και του δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να παίξει μαζί του. Χρειάστηκε η παρέμβαση του στενού της φίλου και σπουδαίου ηθοποιού της εποχής Γιώργου Παππά προκειμένου να πεισθεί η ηθοποιός να δώσει μία ευκαιρία στον Δημήτρη που όλο αγαπούσαν να φωνάζουν απλά «Τάκη».

Κανείς δεν υποψιαζόταν ότι όλο αυτό ήταν μόνο η αρχή ενός μεγάλου έρωτα. Ήδη από τους πρώτους ρόλους που έπαιξαν μαζί το ζευγάρι, λέγεται, ότι άρχισε να αισθάνεται μία αμοιβαία έλξη. Το 1954 στα γυρίσματα της κινηματογραφικής ταινίας «Κυριακάτικο Ξύπνημα», τα οποία έγιναν στο Κάιρο της Αιγύπτου οι δύο πρωταγωνιστές ήρθαν πολύ κόντα. Τα δημοσιεύματα της εποχής αναφορικά για τον θυελλώδη έρωτα τους έκαναν τον γύρο της Αθήνας πριν καλά-καλά οι ίδιοι επιστρέψουν στην Ελλάδα. Πολλά από αυτά υποστήριζαν πως η Έλλη ήταν τόσο σφοδρά ερωτευμένη με τον Δημήτρη που έχασε τελείως την όρεξη της. Η απώλεια κιλών ήταν τόσο μεγάλη που επηρεάστηκε ακόμα και η εικόνα της στον φακό με αποτέλεσμα όχι μόνο να της πέφτουν τα ρούχα που φορούσε αλλά και να υπάρχει έντονη διαφορά στα καρέ από τη μία σκηνή στην άλλη. Τελικά, ο Μιχάλης Κακογιάννης, σκηνοθέτης της ταινίας, αναγκάστηκε να γυρίσει ξανά μερικές σκηνές για να την καλύψει. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ο έρωτας τους κράτησε μέχρι το 1959 με τη σχέση τους να τελειώνει πολύ άδοξα μέσα σε ένα κλίμα αρνητισμού και αντιπαλότητας. Αιτία για την οριστική ρήξη στη σχέση τους δεν ήταν μόνο η εντελώς διαφορετική προσέγγιση που είχαν ως προς την κοινωνική τους ζωή. Εκείνη αγαπούσε τους μοναχικούς περιπάτους και τα βράδια στο σπίτι με ένα καλό βιβλίο, ενώ εκείνος λάτρευε τα πάρτι και τις κοσμικότητες. Η Λαμπέτη ήθελε διακαώς να αποκτήσει ένα παιδί και όταν τελικά έμεινε έγκυος ανακοίνωσε όλα χαρά τα νέα στον σύντροφό της, πιστεύοντας ότι κι αυτός θα αισθανόταν την ίδια ευτυχία με εκείνη. Ο Χορν, όμως, αντέδρασε άσχημα, λέγοντας της ότι πρέπει να το ξανασκεφτούν, καθώς ένα παιδί θα κατέστρεφε την λαμπερή πορεία τους στο θέατρο. Τελικά η Έλλη επιλέγει να μην κρατήσει το παιδί δίχως, ωστόσο, να ενημερώσει τον Χορν ότι σκόπευε να κάνει έκτρωση. Στην επέμβαση παρουσιάζονται σοβαρές επιπλοκές που παραλίγο να της στοιχίσουν τη ζωή. Βγαίνει ζωντανή από το νοσοκομείο αλλά δεν καταφέρνει να αποκτήσει ποτέ το παιδί που τόσο επιθυμούσε. Σύμφωνα με κάποιες βιογραφίες της διάσημης πρωταγωνίστριας η Λαμπέτη είχε κάνει κι άλλες εκτρώσεις στο παρελθόν καθώς όταν ήταν στην αρχή την καριέρα της, δεν αισθανόταν έτοιμη να γίνει μητέρα.

Ένα επεισόδιο από την τηλεοπτική σειρά «Τελευταία Παράσταση» για τη ζωή της θρυλικής ηθοποιού:

Η χαρά της μητρότητας ήρθε στη ζωή της αρκετά αργότερα και συγκεκριμένα στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Τότε η καταξιωμένη ηθοποιός ερμήνευε κάποια θεατρικά έργα στο ραδιόφωνο. Εκεί γνώρισε έναν νεαρό άντρα με τον οποίο συνδέθηκε γρήγορα φιλικά. Λίγο καιρό μετά εκείνος της εκμυστηρεύεται το πρόβλημα του. Έχει εξωσυζυγική σχέση και η κοπέλα είχε μείνει έγκυος και γέννησε ένα κοριτσάκι. Ο απελπισμένος νέος πατέρας εξήγησε στη Λαμπέτη ότι, σε εκείνη τη φάση της ζωής τους, αδυνατούσε να αναλάβει το παιδί και τότε εκείνη προσφέρθηκε να αναλάβει προσωρινά την ανατροφή του μέχρι οι γονείς του να είναι σε θέση να το φροντίσουν. 

Έτσι και έγινε. Πολύ γρήγορα, η Λαμπέτη δέθηκε με τη μικρή, ενώ λίγο αργότερα άκουσε από τα χείλη της τη λέξη που τη συγκίνησε και ξύπνησε το μητρικό της ένστικτο. Την πιο γλυκιά λέξη: μητέρα. Η πρωταγωνίστρια μεταμορφώθηκε σε μία τρυφερή μαμά. Η Λαμπέτη αφοσιώθηκε στη φροντίδα του παιδιού και έβαλε σε δεύτερη μοίρα ακόμη και το θέατρο. Με τον Αμερικανό σύζυγό της αγάπησαν τόσο πολύ τη μικρή, ώστε είχαν ξεχάσει πως δεν ήταν δικό τους παιδί και κάποια στιγμή θα μπορούσε να γυρίσει στη φυσική του οικογένεια. Το κοριτσάκι έμεινε μαζί τους περίπου 5 χρόνια. Η ζωή της οικογένειας της ηθοποιού ήταν σαν παραμύθι και κανείς δεν περίμενε ότι θα έχει άσχημο τέλος.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Το 1974 οι φυσικοί γονείς της μικρής, αφού παντρεύτηκαν, άρχισαν να διεκδικούν το παιδί τους. Η υπόθεση έφθασε στα δικαστήρια. Η Λαμπέτη άρχισε να καταρρέει ψυχολογικά και σωματικά. Έμπλεξε σε έναν δικαστικό αγώνα που δεν έφερε κανένα θετικό αποτέλεσμα, εκτός από την προσωπική της φθορά. Αποκορύφωμα της τραγωδίας ήταν η «απαγωγή» του παιδιού από τους φυσικούς του γονείς, που ήθελαν να το αναθρέψουν και να ζήσουν μαζί του. Το ζευγάρι πήρε τη μικρή για μια βόλτα, όπως προέβλεπε ο νόμος, αλλά δεν την επέστρεψε ποτέ. Η Λαμπέτη έγινε ράκος, αλλά δε σταμάτησε να αναζητά το παιδί, που της είχε αλλάξει τη ζωή. Σύμφωνα με τη βιβλιογράφο της ηθοποιού και στενούς της φίλους, η απώλεια της Λίζας σημάδεψε τη ζωή της. Αγάπησε με πάθος αυτό το παιδί και όταν το έχασε ένιωσε ότι έχασε τα πάντα. Η ιστορία της ηθοποιού έγινε λαϊκό ανάγνωσμα και κάθε μέρα αποκαλύπτονταν στον Τύπο, νέα επεισόδια. Κάποια στιγμή η Έλλη εξαντλημένη πια από τον άκαρπο αγώνα εγκαταλείπει την προσπάθεια να κερδίσει πίσω τη Λίζα. Βυθίζεται στην θλίψη της και τη μοναξιά της και λίγο καιρό αργότερα ο καρκίνος του μαστού (με τον οποίο είχε παλέψει και στο παρελθόν επιστρέφει στη ζωή της). Πεθαίνει στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983 σε νοσοκομείο της Νέας Υόρκης.

Αρκετά χρόνια μετά η ιστορία της οικογένειας Πισσάνου, των γονιών της μικρής Λίζας, αλλά και της ίδιας, του κοριτσιού που έζησε με τη Λαμπέτη για πέντε ολόκληρα χρόνια, ήρθε και πάλι στο προσκήνιο εξατίας της τηλεοπτικής σειράς «Τελευταία Παράσταση» με θέμα τη ζωή της σπουδαίας ηθοποιού. Εκείνη την εποχή η οικογένεια Πισσάνου ζητούσε να διακοπεί η προβολή της σειράς καθώς ο τρόπος με τον οποίο παρουσίαζε τα γεγονότα που τους αφορούσαν ήταν προσβλητικός για εκείνους. Μάλιστα, είχαν υποστηρίξει ότι η μητέρα της Λίζας αλλά και η ίδια πέρασαν βρέθηκαν στα όρια του νευρικού κλωνισμού όταν είδαν τα επεισόδια.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τη συνένευξη που είχε παραχωρίσει ένας κοντίνος φίλος της οικογένειας στο περιοδικό Λοιπόν:

Ποια είναι τα σημεία της «Τελευταίας παράστασης» που προκάλεσαν την οργή της οικογένειας Πισσάνου;

«Δύο είναι τα σημεία. Πρώτον, ότι ουδέποτε η οικογένεια δεν εκχώρησε το παιδί, τη μικρή Λίζα, στην Έλλη Λαμπέτη, αλλά της το εμπιστεύτηκαν προσωρινά λόγω φιλίας που είχαν με την ηθοποιό. Η αλήθεια είναι ότι υιοθεσία δεν υπήρχε ποτέ. Υπήρχε απλώς μια φιλική εκδούλευση. Και η Λαμπέτη μετά ήθελε να το αποσπάσει από τους ίδιους τους γονείς της και να το κάνει δικό της. Δεν εκχώρησαν τη μικρή σαν να ήταν λατινικό γρόσι ή δώρο προς εκείνη! Το δεύτερο σημείο που εξόργισε την οικογένεια είναι η κακοήθεια που έβαλαν μέσα στη σειρά ότι η Λαμπέτη έσωσε το παιδί από το άσυλο. Δεν το είχαν ουδέποτε σε άσυλο. Το είχαν σε αξιοπρεπέστατο σταθμό δίνοντας μια αστρονομική και ηγεμονική αμοιβή για την εποχή για να το κρατήσουν εκεί. Θα έπρεπε επομένως, όταν έγραφαν το σενάριο, να πάρουν και την άποψη της οικογένειας Πισσάνου. Να μην έχουν το στοιχείο της ασυδοσίας και αυθαιρεσίας που θίγει καταρχήν το ζεύγος αλλά και τη Λίζα».

Τι επιπτώσεις έχει αυτή η ιστορία στην ίδια την οικογένεια;

«Δημιουργήθηκε τώρα πρόβλημα στην υγεία της 55χρονης Καρολίνας, που είναι σε άριστη φυσική κατάσταση, και η οποία λύγισε γιατί ένιωσε ότι θίγεται από όλη την ιστορία. Είμαι οικογενειακός γιατρός και φίλος και με κάλεσαν προχθές σπίτι τους όπου διαπίστωσα ότι η Καρολίνα είχε πάθει νευρικό κλονισμό και ότι υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος ακόμη και αυτοχειριασμού! Την είδα σε ψυχονευρική κρίση και της έδωσα φάρμακα γιατί φοβήθηκα μην κάνει κάποιο απερίσκεπτο διάβημα. Γιατί, όταν μας πιάνει ψυχική κρίση, μας ξεφεύγει κάποια στιγμή ο έλεγχος».

Η Λίζα πώς αντέδρασε σε όλα αυτά που δείχνει η σειρά;

«Παρακολουθεί το σίριαλ και συγχύστηκε. Είναι αλήθεια ότι επειδή είναι έγκυος στο δεύτερο παιδί της τη μεταφέραμε στο νοσοκομείο, γιατί από την ψυχολογική πίεση υπήρξε ορατός ο κίνδυνος αποβολής! Η ψυχονευροφυτική κρίση που της προκάλεσε η όλη κατάσταση την επηρέασε γυναικολογικά. Σε μια τόσο σοβαρή περίπτωση όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμη και το χειρότερο».

Τι θέλει ακριβώς τώρα η οικογένεια;

«Το ζεύγος, απ ό,τι ξέρω, θέλει μόνο τη διακοπή της σειράς προκειμένου να μη διαταραχθεί άλλο η ψυχική υγεία τους. Δεν έχω ιδέα αν ζητάνε κάποια χρηματική αποζημίωση. Κάθε σενάριο είναι θεμιτό, αρκεί όμως να μην υπερβαίνει τα όρια».

Για να μάθουμε τι ζήτησε η οικογένεια με εξώδικό της, επικοινωνήσαμε με το δικηγόρο που τους εκπροσωπεί, τον κ. Κόκκα, που μας είπε: «Η οικογένεια τώρα ζητεί την αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με τα πραγματικά γεγονότα της σχέσης της αποβιωσάσης ηθοποιού με την Ελισάβετ Πισσάνου. Αν δεν διακοπεί η μετάδοση της σειράς, θα προχωρήσουν σε άσκηση αίτησης ασφαλιστικών μέτρων και τακτική αγωγής για προσβολή προσωπικότητας και ηθικής βλάβης».

Αλλά και η βιογράφος της Έλλης Λαμπέτη, Φρίντα Μπιούμπι, η γυναίκα πίσω από το σενάριο της σειράς «Τελευταία Παράσταση» είχε μιλήσει τότε για την ιστορία της μικρής Λίζας, λέγοντας: «Θεωρώ τελείως αδικαιολόγητη την κίνηση αυτή της οικογένειας Πισσάνου!».

Τελικά τα γεγονότα είναι αληθινά ή προϊόν της φαντασίας σας, όπως και το ομώνυμο βιβλίο;

«Φυσικά και η σειρά αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Όμως, όπως και στο βιβλίο που άρχισα να γράφω το 1983, έβαλα τη ζωή της Έλλης και τα γεγονότα όπως μου τα είπε η ίδια. Όσα βλέπετε στις οθόνες σας έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες σάλτσες για να γίνει πιο τηλεοπτικό το αποτέλεσμα, όμως τα συστατικά του σεναρίου είναι πέρα για πέρα αληθή».

Το θέμα της μικρής Λίζας θεωρείτε ότι το χειρίστηκαν οι υπεύθυνοι της σειράς με την ανάλογη προσοχή;

«Θεωρώ ότι το θέμα τόσο στο βιβλίο όσο και στη σειρά, γιατί έχω και την τελική επιμέλεια του σεναρίου, το χειρίστηκα με ιδιαίτερο τακτ. Τη μικρή Λίζα την είχα γνωρίσει όσο ακόμη ήταν με την Έλλη. Ήταν καταπληκτικό παιδί. Και προσπάθησα να κολακέψω και να υπογραμμίσω τα θετικά του στοιχεία, αν και το συνάντησα σε μια πολύ δύσκολη περίοδο των δικαστικών διαμαχών της Έλλης με την οικογένεια».

Kεντρική φωτογραφία:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS