ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Reverse Selfie: Ακόμη και τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα social media

Στην Ελλάδα, το 80% των κοριτσιών 10 -17 ετών ομολογούν πως θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις Selfies τους

Reverse Selfie: Ακόμη και τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα social media

Σήμερα, 15 χρόνια μετά την εμβληματική ταινία της Dove “Evolution” που ασχολήθηκε με τη διαστρέβλωση της εικόνας στη διαφήμιση, η μάρκα Dove αντιμετωπίζει και πάλι το ζήτημα της παραμόρφωσης της εικόνας στα ψηφιακά μέσα με την κυκλοφορία μιας νέας ταινίας. Το “Reverse Selfie” αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και το πώς τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Με βάση τη νέα έρευνα για το Dove Self Esteem Project* που πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα, η ταινία προβάλει τα συναισθηματικά και φυσικά στάδια της ανάρτησης μιας Selfie. Παρουσιάζει πώς τα εργαλεία επεξεργασίας εικόνας που κάποτε ήταν διαθέσιμα μόνο στους επαγγελματίες, πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν από νέους με εξαιρετικά απλό τρόπο και χωρίς κανονισμούς, ενώ αντί για μοντέλα σε ένα φωτογραφικό πλατό, τώρα μιλάμε για κορίτσια στα υπνοδωμάτιά τους. Μετά από δύο χρόνια κατά τα οποία αυξήσαμε σημαντικό τον χρόνο που περνάμε μπροστά στην οθόνη, αλλά και την επακόλουθη αυξημένη έκθεση σε μη ρεαλιστικά ιδανικά ομορφιάς, δεν θα μπορούσε να υπάρxει πιο σημαντική στιγμή για δράση.

Reverse Selfie: Ακόμη και τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα social media

EMBEDDED

Dove | Reverse Selfie | Let's Change Beauty - YouTube

Η Ευαγγελία Βόσσου, Υπεύθυνη Marketing για τη μάρκα DOVE σημειώνει: «Για πάνω από 60 χρόνια, η Dove υποστηρίζει την πραγματική ομορφιά, όπως την συναντάμε στην πραγματική ζωή. Με την συνεχιζόμενη άνοδο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, παρατηρούμε ότι η στρέβλωση της ψηφιακής εικόνας συμβαίνει τώρα σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, και από νεότερους ανθρώπους, χωρίς μέτρο. Η δημιουργικότητα και η έκφραση της προσωπικής ταυτότητας συνυπάρχει και κάποιες φορές ταυτίζεται με τη χρήση φίλτρων και εφαρμογών επεξεργασίας εικόνας. Όμως, όταν τα φίλτρα χρησιμοποιούνται για την ψηφιακή παραμόρφωση εικόνων και για τη συμμόρφωση με τα στενά-παραδοσιακά πρότυπα ομορφιάς, μπορεί να γίνει επιζήμιο για την αυτοεκτίμηση των νέων. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την έρευνα* που κάναμε και στην Ελλάδα. Είδαμε ότι τα κορίτσια αρχίζουν να αισθάνονται έντονη την πίεση να επεξεργαστούν και να διαστρεβλώσουν την πραγματική τους εικόνα ώστε να συμμορφωθούν σε ένα «τέλειο» πρότυπο που δεν μπορεί να επιτευχθεί στην πραγματική ζωή. Η Dove θέλει να αναδείξει αυτό το ζήτημα και να βοηθήσει παρέχοντας τα εργαλεία στους γονείς για να βοηθήσουν τους νέους να περιηγηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με θετικό τρόπο».

Η έρευνα στην Ελλάδα σχετικά με την ταινία

Τα φίλτρα των Κοινωνικών Μέσων και οι εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο τα κορίτσια μπορούν να είναι δημιουργικά με το περιεχόμενο που αναρτούν, επιτρέποντάς τους να πειραματιστούν με την αυτοέκφραση. Παρόλα αυτά, όταν τα κορίτσια προσπαθούν να ανταποκριθούν σε μη ρεαλιστικά πρότυπα που δεν μπορούν να επιτευχθούν στην πραγματική ζωή, υπάρχει κίνδυνος να διαστρεβλωθεί ο τρόπος με τον οποίο φαίνονται πραγματικά δημιουργώντας επιβλαβή αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση τους.

Η έρευνα του Dove Self Esteem Project αποκαλύπτει την έκταση του ζητήματος και στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • To 93% των κοριτσιών (14-17 ετών) θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα ή εφαρμογή στη selfie τους που θα τους κάνει να φαίνονται πιο όμορφες.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Πάνω από 90% των κοριτσιών (10-13 ετών) εύχονται το σχολείο να μπορούσε να τους διδάσκει το πώς θα μπορούσαν να εκτιμούν την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου και το πώς να νιώθουν όμορφα με το σώμα τους.
  • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία σχετικά με το πως αισθάνονται τα κορίτσια σχετικά με το σώμα τους και την αυτοπεποίθησή τους:
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.
  • Το 53% των κοριτσιών (14-17) θα εύχονταν να είναι πιο περήφανες για το σώμα τους κι αυτά που τους προσφέρει.
  • Το 47% των κοριτσιών (14-17) θα εύχονταν να είναι πιο περήφανες για το ποιες είναι.

Είναι σαφές από την έρευνα ότι πρέπει να βοηθήσουμε τα κορίτσια να περιηγούνται και να δημιουργούν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με θετικό τρόπο, καθιστώντας τα χώρο περισσότερο για την αυτοέκφραση και λιγότερο για την επιβεβαίωση.

Ο νέος Οδηγός Αυτοπεποίθησης από το Dove Self Esteem Project

Το Dove Self-Esteem Project σε συνεργασία με το Centre of Appearance Research του University of West England, κορυφαίο παγκοσμίως ερευνητικό κέντρο, δημιούργησαν τον Οδηγό Αυτοπεποίθησης. Πρόκειται για ένα ειδικό διαδικτυακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις σχετικά με την εμφάνιση και τον κόσμο γύρω τους.

Ο Οδηγός Αυτοπεποίθησης είναι πλέον διαθέσιμος (εδώ) και στην Ελλάδα και έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ενήλικες:

  1. Να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο διαδίκτυο,
  2. Να ενθαρρύνουν τη συζήτηση,
  3. Να παράσχουν συμβουλές στους νέους για το πώς να κάνουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ένα υγιές μέρος στο οποίο μπορούν να απολαμβάνουν την δημιουργικότητά τους αντιλαμβανόμενοι και διαχωρίζοντας τις “καλογυαλισμένες στιγμές από τις ζωές ανθρώπων”.

Ο Οδηγός Αυτοπεποίθησης είναι μέρος της αποστολής του Dove Self Esteem Project να βοηθήσει 250 εκατομμύρια παιδιά με εκπαίδευση αυτοεκτίμησης μέχρι το 2030, καθιστώντας το τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης σώματος στον κόσμο.

#NoDigitalDistortion #LetsChangeBeauty

Read Next

05 Σεπ 2025

Peach Perfect | Αυτό το δροσερό mist σώματος και μαλλιών έχει νότες ροδάκινου και κοστίζει μόλις 30 ευρώ

Το ανάλαφρο mist για το σώμα και τα μαλλιά που θα λατρέψεις στην καθημερινότητά σου αυτό το φθινόπωρο.

05 Σεπ 2025

Mid-Century Modern Mani | Το νέο μανικιούρ της Dua Lipa είναι η πιο ιδιαίτερη πρόταση για το φθινόπωρο

Το μανικιούρ που επέλεξε η Dua Lipa μας δίνει έμπνευση για πιο δημιουργικά looks για το φθινόπωρο, με εντυπωσιακό nail art.

Περισσότερα από

Ομορφιά

05 Σεπ 2025

Strong Hair | Τέσσερις πολύτιμες συμβουλές για να περιορίσετε το σπάσιμο στα μαλλιά σας

Οι κινήσεις που πρέπει να ακολουθείτε στην καθημερινότητά σας για να περιορίσετε το σπάσιμο της τρίχας στα μαλλιά σας.

04 Σεπ 2025

Η Σίσσυ Χρηστίδου με το μανικιούρ που ταιριάζει σε κάθε τόνο επιδερμίδας

Ένα από τα πιο διαχρονικά χρώματα επέλεξε η Σίσσυ Χρηστίδου.

04 Σεπ 2025

4 κοινά λάθη που κάνετε στο skincare μετά τα 40 σας χρόνια και σαμποτάρουν την επιδερμίδα σας

Όλα όσα πρέπει να αποφεύγετε στη φροντίδα της επιδερμίδας σας μετά τα 40, για υγιή και φρέσκια όψη.

04 Σεπ 2025

Fall's Scents | 5 πολυτελείς αρωματικές προτάσεις που μόλις κυκλοφόρησαν

Τα νέα πολυτελή αρώματα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον σας το φετινό φθινόπωρο.

04 Σεπ 2025

Hair Repair Days | Οι πλούσιες μάσκες επανόρθωσης που θα σώσουν τα μαλλιά σου μετά τις διακοπές

Αν γύρισες κι εσύ με ταλαιπωρημένα μαλλιά μετά τις διακοπές, τότε δες ποιες μάσκες θα σε βοηθήσουν στην επανόρθωσή τους.

04 Σεπ 2025

Έλλη Στάη | Η αλλαγή στα μαλλιά της που λίγοι παρατήρησαν

Η Έλλη Στάη με ανανεωμένα μαλλιά σε συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

04 Σεπ 2025

Catherine Zeta-Jones | Το signature lip combo της στο Wednesday είναι η πρόταση που ταιριάζει μοναδικά στα φθινοπωρινά σας μακιγιάζ

Το dark lip combo που επιλέγει η Catherine Zeta-Jones ως Morticia Addams είναι η τέλεια επιλογή για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση.

04 Σεπ 2025

Η Εβελίνα Νικόλιζα με το χτένισμα που θα σε γεμίσει κομπλιμέντα

Πώς αναβάθμισε η Εβελίνα Νικόλιζα την αλογοουρά της;

03 Σεπ 2025

Πώς έχω πιο λευκά δόντια χωρίς ευαισθησία;

Με τη νέα εξειδικευμένη οδοντόκρεμα για ευαίσθητα δόντια, Sensodyne Clinical White, που προσφέρει 2 τόνους πιο λευκά δόντια.

03 Σεπ 2025

Το νέο κούρεμα της Ευρυδίκης Βαλαβάνη χαρίζει όγκο και κίνηση ακόμα και στα πιο λεπτά μαλλιά

Η Ευρυδίκη Βαλαβάνη επισκέφτηκε το κομμωτήριο και ανανέωσε το hairlook της μετά τον ερχομό του μωρού της.