Το 1996, πριν γίνει 44 ετών, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι απολύθηκε από την βιομηχανία καλλυντικών Lancome μετά από 14 χρόνια συνεργασίας. Το σαγηνευτικό και φινετσάτο  πρόσωπό της αποτελούσε το «σήμα» της εταιρείας. Όμως το  πρόσωπο μιας ηθοποιού που μεγαλώνει είναι μια συνεχής υπενθύμιση του γήρατος, συνεπώς δε το ήθελαν. Η δεκαετία απαιτούσε απόλυτη νεότητα, έτσι η Ροσελίνι αντικαταστάθηκε από το πρόσωπο της Ζυλιέτ Μπινός που ήταν 12 χρόνια νεώτερή της. Καστανή και αυτή, φινετσάτη, αλλά χωρίς ρυτίδες, έδινε άλλη προοπτική στα προϊόντα ομορφιάς.

Στη συνέντευξη που έδωσε στον Guardian, στα κεντρικά γραφεία της Lancome στο Παρίσι, η Ροσελίνι λέει ότι η περίοδος εκείνη ήταν σκληρή και δύσκολη, ανησύχησε οικονομικά, έκλαψε και έπαθε κατάθλιψη έχοντας δυο ανήλικα παιδιά και βλέποντας την καταστροφική στην καριέρα της επίδραση του χρόνου. Η Lancome ξαναζήτησε από τη Ροσελίνι να είναι μοντέλο της σήμερα, στα 64 της χρόνια. Νιώθει κολακευμένη και εξηγεί τις αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτά τα είκοσι χρόνια. Το μακιγιάζ όπως λέει δεν είναι κάτι που γίνεται για να αποπλανήσει μια γυναίκα τους άντρες, το κάνει ακόμα και για να πάει να δει τη φίλη της.

Η σημερινή διευθύντρια της Lancome είναι εκείνη που τη ζήτησε πίσω. Η εταιρεία συμπληρώνει φέτος 80 χρόνια ζωής και η διευθύντριά της σκέφτηκε ότι η φίρμα μπορεί να έχει ως μοντέλα γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, όπως σκέφτηκαν και τις αλλαγές που έχουν γίνει σε ότι αφορά στις γυναίκες τα τελευταία 80 χρόνια, δε μπορούσαν να ψηφίσουν ή να έχουν δική τους ιδιοκτησία πράγματα που φαντάζουν σήμερα απίθανα.

Mε τη μητέρα της Ίνγκριντ Μπέργκμαν

Η Ροσελίνι κόρη δυο ιερών τεράτων της τέχνης της Ίνγκριντ Μπέργκμαν και του Ρομπέρτο Ροσελίνι γεννήθηκε μέσα σε ένα σκάνδαλο. Την θρυλική σχέση των γονιών της σε μια κοινωνία συντηρητική που θεωρούσε τη μητέρα της παράδειγμα προς αποφυγήν. Όσοι την γνωρίζουν μιλούν για μια δυναμική προσωπικότητα που κατάφερε να μη συντριβεί από το βάρος του ονόματος των γονιών της και έκανε τη δική της καριέρα, με το όνομά της να έχει το μεγαλύτερο κασέ στον κόσμο της μόδας.

Μούσα σκηνοθετών, μεγάλων φωτογράφων η Ροσελίνι κατάφερε να είναι μια ανεξάρτητη γυναίκα παρά τις σχέσεις της με εξίσου διάσημους άντρες όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο  Ντέιβιντ Λιντς, ο Γκάρι Όλντμαν. Για τον Λίντς έχει πει: «Ο Ντέιβιντ ήταν ο έρωτας της ζωής μου. Πίστευα ότι με αγαπά το ίδιο, αλλά προφανώς έκανα λάθος. Πίστευα ότι ήμασταν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι, αλλά αγαπούσε μια άλλη γυναίκα. Το πιο δύσκολο ήταν ότι δεν μπορούσα να εμπιστευθώ πια το ένστικτό μου... Για να το ξεπεράσω, με βοήθησε η ψυχοθεραπεία και ο χρόνος».

Mε τον Ντέιβιντ Λιντς

Η Ροσελίνι πέρασε τα παιδικά της χρόνια σε ξενοδοχείο με στρατιά από νταντάδες και οικονόμους: «Η μαμά μου ζούσε στο Παρίσι, ο μπαμπάς μου στη Ρώμη, ερχόντουσαν να μας επισκεφθούν, αλλά δεν ζούσαν μαζί μας, ήταν σαν να ζούμε σε ένα παράξενο κιμπούτς», θα πει χρόνια αργότερα για την παιδική της ηλικία, μιλώντας και για τα προβλήματα υγείας που είχε με τη βαριά της σκολίωση να την καθηλώνει στο κρεβάτι και σε πλήθος διορθωτικών επεμβάσεων.

Η Ροσελίνι ξεκίνησε την καριέρα της στο σινεμά το 1976 σαν από πλάκα, παίζοντας ένα μικρορολάκι στην ταινία της μητέρας της «A Matter of Time». Κάνει το μεγάλο της βήμα στο σινεμά το 1979 με το αριστουργηματικό «Λιβάδι» των αδελφών Ταβιάνι. Όμως το μόντελινγκ την τραβά σαν μαγνήτης. Σήμερα ομολογεί ότι στο μόντελινγκ ένιωθε πάντα πιο άνετα από όσο στην υποκριτική αν και με την παρουσία της στον κινηματογράφο σφράγισε ταινίες όπως το Blue Velvet. Η Ροσελίνι σόκαρε το κοινό το 1992 όταν πόζαρε για το προκλητικό λεύκωμα της Μαντόνα «Sex» και πήρε μετά μέρος στο καυτό βιντεοκλίπ του «Erotica»! Μια δυναμική γυναίκα που δεν δίσταζε να εκτεθεί δηλαδή.

Blue Velvet

Με την υποστήριξη του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και του ανεξάρτητου δικτύου διανομής του Sundance, η Ροσελίνι άρχισε πριν από μερικά χρόνια να γυρίζει φιλμάκια για το ίντερνετ για ένα θέμα που την απασχολούσε από την παιδική της ηλικία: τη συμπεριφορά των ζώων. Για τις ανάγκες μάλιστα των 40 μίνι ντοκιμαντέρ επέστρεψε στα πανεπιστημιακά έδρανα για να σπουδάσει ζωολογία! Η παράστασή της για τη σεξουαλική συμπεριφορά των ζώων παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών και σε όλο τον κόσμο.

Η Ροσελίνι που υπήρξε η αγαπημένη των φωτογράφων όπως ο Richard Avedon και ο Bruce Weber υποστηρίζει σήμερα ότι ακόμα και το κόκκινο χαλί είναι σαν διαγωνισμός ομορφιάς και τα μοντέλα είναι 14 ετών, ηλικία απίθανη σε άλλες δεκαετίες.  «Είναι υπέροχο να μεγαλώνεις», λέει. «Πάντα το να γερνά κάποιος έχει ενδιαφέρον, κανείς δε μιλά για το πόσο υπέροχο είναι να μεγαλώνεις».

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι φωτογραφημένη από τον Ρίτσαρντ Άβεντον

Η μητέρα της είχε πει ότι δεν υπάρχει δουλειά για τις γυναίκες μεταξύ 45 και 60 ετών, επειδή βρίσκονται  στο ενδιάμεσο. Δεν είναι αρκετά νέες  για να παίξουν τα νεαρά κορίτσια ούτε πολύ μεγάλες για να παίξουν τις μαμάδες ή τις μάγισσες. Έτσι, υπάρχει μια περίοδος 15 ετών, που βρίσκονται στο κενό. Στη συνέχεια, μετά από τα 60, η δουλειά έρχεται πίσω. Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι θεωρεί την Έλεν Μίρεν και την Μάγκι Σμιθ, τις πιο καυτές γυναίκες στον πλανήτη. Όσο για τη δική της ιστορία; Πιστεύει ότι βρίσκεται στο τελευταίο κεφάλαιο. Ένα αίσιο τέλος.

Η Ροσελίνι ξανά πρόσωπο της Lancome
Mε τον Μάρτιν Σκορτσέζε

Δείτε ένα βίντεο με συνέντευξή της για το θέμα αυτό:

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

 

TAGS