Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, διευρύνεται η εισαγγελική έρευνα που αφορά την επαγγελματική δράση της influencer Κιάρα Φεράνι.
Όπως γράφει η εφημερίδα La Repubblica, εκτός από την πώληση του παραδοσιακού γλυκού Παντόρο, η εισαγγελία του Μιλάνου ερευνά τώρα και άλλες δύο υποθέσεις: την πώληση πασχαλινών αυγών για τη στήριξη φιλανθρωπικής εκστρατείας και τη διάθεση μέσω διαδικτύου μιας κούκλας που έμοιαζε ακριβώς στη γνωστή Ιταλίδα ινφλουένσερ.
Οι έρευνες αφορούν ενδεχόμενη διάπραξη απάτης
Ο Ιταλικός τύπος προσθέτει ότι θα πρέπει να εξακριβωθεί αν έτυχαν σεβασμού οι δεσμεύσεις της εταιρίας που έχει δημιουργήσει η Φεράνι, και πόσα ακριβώς χρήματα δόθηκαν για τη στήριξη φιλανθρωπικών πρωτοβουλιών.
Οι νέοι κανόνες για τους influencers
Στον απόηχο αυτού του σκανδάλου, οι ιταλικές αρχές ενέκριναν αυστηρούς νέους κανόνες, παρόμοιους με εκείνους που ισχύουν για τα ΜΜΕ, με στόχο τη βελτίωση της διαφάνειας στις αναρτήσεις των social media που κάνουν οι influencers οι οποίοι έχουν πάνω από ένα εκατομμύριο followers.
Οι διαφημίσεις πλέον θα πρέπει να έχουν πιο σαφή σήμανση, έτσι ώστε να το αντιλαμβάνεται όποιος βλέπει τις αναρτήσεις, διαφορετικά οι influencers κινδυνεύουν με πρόστιμα που φτάνουν τα 600.000 ευρώ. Κάτι παρόμοιο έγινε στη Γαλλία πέρυσι, όπου θεσπίστηκε νόμος ο οποίος ρυθμίζει το περιεχόμενο επί πληρωμή.
Οι κανονισμοί θα επεκταθούν στην πορεία και σε influencers με λιγότερους ακολούθους, δήλωσε ο Τζιάκομο Λασορέλα, επικεφαλής της AGCOM, της ιταλικής ρυθμιστικής αρχής επικοινωνίας. "Κινούμαστε εντός ενός ευρωπαϊκού πλαισίου. Ο ψηφιακός κόσμος τρέχει και οι κανόνες τον ακολουθούν. Αλλά αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για τη ρύθμιση αυτού του τομέα", δήλωσε στον Guardian.
Κάποιοι έσπευσαν να συμπεράνουν ότι αυτό το σκάνδαλο θα είναι το τέλος της Κιάρα Φεράνι. Άλλοι επισημαίνουν την ίσως υπερβολική στοχοποίηση των influencers.
Σημειώνεται πως η αξία της αυτοκρατορίας της influencer εκτιμάται στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Πληροφορίες ΑΠΕ, Guardian