Το interior design δεν είναι μια υπόθεση που αφορά μόνο τις γυναίκες. Αυτό υποστηρίζει και ο Πέτρος Γκανουτάς-Λεβέντης, ο οποίος συμμετέχει σε μια από τις πιο δημιουργικές ομάδες της πόλης δημιουργώντας projects που ξεκινούν από την διακόσμηση και φτάνουν μέχρι την μόδα. Γιατί το στυλ δεν έχει φύλο, τα σπίτια όλων πρέπει να έχουν άποψη και οι εργένηδες έχουν πολλούς λόγους να έχουν ένα σπίτι που τους χαρακτηρίζει και τους κάνει να νιώθουν ο εαυτός τους.
-Πέτρο, πες μας δυο λόγια για τον εαυτό σου.
Έχω μεγαλώσει στο Λονδίνο, το Βέλγιο και την Αθήνα με σπουδές αρχικά στο Marketing Management και ύστερα Βιομηχανικό σχεδιασμό και ζωγραφική.
-Πιστεύεις ότι οι άντρες ασχολούνται με το interior design;
Πια ναι. Μέχρι πρότινος το interior design δεν ήταν κάτι που απασχολούσε τόσο αλλά οι εποχές αλλάζουν, πια μαζευόμαστε στο σπίτι και το Batchelor Pad δεν είναι ένα ατημέλητο αχούρι, αλλά ένας χώρος που φιλοξενεί κόσμο και, όλο και συχνότερα, έχει άποψη. Το ίδιο ισχύει και στα ζευγάρια, όπου οι άνδρες είναι πια πολύ πιο ενεργοί στη διακόσμηση του σπιτιού.
-Ποια νομίζεις ότι είναι η φιλοσοφία με την οποία προσεγγίζει ένας άντρας την διακόσμηση;
Form follows function. Έχουμε μια τάση απο την φύση μας για πιο απλές διακοσμήσεις και τοποθετήσεις με βάση την χρηστικότητα.
-Οι άντρες αγαπούν τις αλλαγές ή τους αρέσει να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον με σταθερά στοιχεία;
Οι άνδρες είμαστε πιο σταθεροί όσον αφορά την εσωτερική διακόσμηση, πιο εύκολα θα αλλάξουμε ένα gadget στον χώρο μας παρά την διακόσμηση.
-Ποιο κίνημα τέχνης θεωρείς ότι ταιριάζει καλύτερα στην αντρική νοοτροπία και κουλτούρα;
Pop Art και Bauhaus είναι ό,τι πιο εύπεπτο και εύκολο για άνδρες. Αν και δεν αποτελεί κίνημα, οι εσωτερικές διακοσμήσεις με industrial χαρακτήρα μάς ταιριάζουν απόλυτα.
-Οι άντρες στην Ελλάδα επενδύουν στο στήσιμο του σπιτιού τους;
Ναι, ολοένα και περισότερο! Το σπίτι είναι και αντρικό φετίχ.
-Σε ποια υλικά δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη προτίμηση;
Στους άνδρες φαίνεται να αρέσουν τα φυσικά υλικά, όπως το ξύλο, το σίδερο, ο χαλκός όπως επίσης και το τσιμέντο. Σε υφάσματα αρέσει το λινό και πολύ το δέρμα.
-Θεωρείς ότι υπάρχουν αντρικά, κλασικά χρώματα και αν ναι ποια είναι αυτά;
Μα και βέβαια! Τα πιο δημοφιλή ανδρικά χρώματα είναι το γκρι με όλες του τις αποχρώσεις, το μαύρο, το καφέ και τώρα τελευταία το κίτρινο. τιεχρώματα είναι το γκρί με οοοκλογογas a defect on the coloured area.
-Όταν πρόκειται να κάνουν αγορές συνοδεύονται από κάποια γυναικεία παρουσία ή προτιμούν την συμμετοχή ενός φίλου;
Συχνές είναι και οι δύο περιπτώσεις, αυτό που σπανίζει είναι να ψάχνουμε και να καταλήγουμε μόνοι μας. Συνήθως, έστω και την τελευταία στιγμή, θέλουμε και την γνώμη ενός φίλου ή φίλης. Ακόμα κι αν δεν μας πείσει για κάτι διαφορετικό απ’ ό,τι έχουμε επιλέξει, είναι νομίζω μέρος της τελετουργίας.
-Η ελληνική αγορά, αυτή την εποχή, προσφέρει ψαγμένες επιλογές ή έχουν πέσει τα standards;
Ας το δούμε λίγο ανάποδα, η παγκόσμια αγορά έχει να προσφέρει απίθανες επιλογές που η ελληνική αρκετές φορές αδυνατεί να παρακολουθήσει. Το σίγουρο είναι όμως πως ακόμα κι αν έχει συρρικνωθεί η αγορά, οι ψαγμένες επιλογές υπάρχουν και είναι και αυτό που με κινεί σε κάθε μου ταξίδι.
Οι 10 προτάσεις της Love.it για το εργένικο καθιστικό
1. Μπουφές Perf, σχεδιασμένος απο την Diesel
“Εξαιρετικό design. Όλος μεταλλικός και τρυπητός, σε διαφορετικά χρώματα, εύκολος στη χρήση και άθραυστος, είναι μια τέλεια επιλογή για τους άντρες”.
2. Diamond Dimple Holes
“Θυμίζει κάτι από μπαλάκι του golf, μέχρι την μάσκα του Jason. Απαραίτητα σε μαύρο χρώμα και σε συνδυασμό κατά προτίμηση με φυσική ξύλινη τραπεζαρία. Ένα κομμάτι που αξίζει κάποιος να έχει στο σπίτι του”.
3. Φωτεινή επιγραφή Neon
“Ένα αντικείμενο που φτιάχτηκε αρχικά για να τραβάει την προσοχή των περαστικών, είναι πια cult διακοσμητικό με αμέτρητες επιλογές φράσεων και δυνατότητα αναγραμματισμού. Μια καλή πρόταση για την διακόσμηση του τοίχου”.
4. Lightthink boxes
“Ξύλινα κουτιά με φωτεινή επιγραφή σε διαφορετικά χρώματα και γνωμικά και με δυνατότητα customization. Εύκολα στην τοποθέτηση, μπαίνουν στον τοίχο, σε ένα ράφι βιβλιοθήκης ή πάνω σε έναν μπουφέ”.
5. Μαχαιροπίρουνα Machine collection
“Μαχαιροπήρουνα με άκρες γαλλικά κλειδιά, σχεδιασμένο από το Diesel Lab. Ένα 100% ανδρικό προϊόν, ιδανικό για ένα cult batchelor pad! Γιατί οι λεπτομέρειες κάνουν, πάντα, την διαφορά”.
6. Diamond Lights
“Ξεχειλίζουν από στυλ! Με απίθανο φωτιστικό εφέ και χάλκινο ή χρυσό δικτύωμα είναι μίνιμαλ, έχουν άποψη και μπορούν να απογειώσουν έναν χώρο”.
7. Kαναπές UP
“Άνετος, ξεκούραστος και με πλάτη που ρυθμίζεται καθ' ύψος, ιδανικός για movie ή soccer nights. Ο συγκεκριμένος καναπές είναι και η προσωπική επιλογή για τον χώρο μου, την οποία δεν αλλάζω με τίποτα!”
8. Πολυθρόνα Νew York
“Ανάλαφρη με στιβαρή, μεταλλική κατασκευή αλλάζει χρώματα χάρη στα double faced υφάσματα της και είναι ιδανική για γρήγορη αλλαγή στο look του χώρου, αλλά και για να κρύψουμε τον χθεσινοβραδινό λεκέ την τελευταία στιγμή”.
9. Αρωματικά χώρου Culti
"Φρεσκάρουν τον χώρο και χάρη στα υψηλής ποιότητας αρωματικά τους θυμίζουν ανδρική κολόνια και αρώματα κέδρου με λευκό πιπέρι. Πραγματικά, πολύτιμα για τα ανδρικά σπίτια".
10. Σειρά Memorabilia
“Είναι μια σειρά εμπνευσμένη από τις παιδικές μας αναμνήσεις. Tο Robot,ο πύραυλος το skate και άλλα, σε λευκό κεραμικό, το απόλυτο φετίχ. Γιατί οι άντρες παραμένουν παιδιά και δεν έχουν λόγο να το κρύψουν”.