Η Μαλβίνα Κάραλη λατρεύτηκε από το κοινό για την παρρησία και την αυθεντικότητά της. Οι παλιότεροι τη θυμόμαστε από τα γραπτά και τις εκπομπές της, όπως το πρωτότυπο «προσωπικό» δελτίο ειδήσεων στο οποίο τα έβαζε με θεούς και δαίμονες, χωρίς να φοβάται κανέναν. Επί εποχής της είχε κάνει την ιστορική δήλωση και ο Πάγκαλος «μαζί τα φάγαμε», με την Μαλβίνα να του προσδίδει έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτηρισμό που αξίζει να ψάξετε στο διαδίκτυο.
Καθόλου δεν άρεσε η Μαλβίνα στους ιθύνοντες, αλλά εκείνη δεν είχε πρόβλημα να παίζει με τη φωτιά, είτε της εξουσίας είτε του έρωτα. Όλα αυτά βέβαια σε μια εποχή όπου τα ΜΜΕ στην Ελλάδα ήταν ελεύθερα και ισχυρά.
Πολυτάλαντη, η Μαλβίνα Κάραλη ακολούθησε τον δρόμο της δημοσιογραφίας, έγραψε σενάρια και βιβλία, παρουσίασε ανατρεπτικές εκπομπές στην τηλεόραση και μάλιστα εφευρίσκοντας δικές της λέξεις, που έγιναν σλόγκαν- όπως π.χ το «καρατσεκαρισμένο», «μωρή κουλή» και πολλά, πολλά άλλα. Η πορεία της στη δημοσιογραφία ξεκίνησε όταν κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό του περιοδικού Γυναίκα που τότε αναζητούσε νέες πένες, η ίδια ήταν πολύ νεαρή ακόμη, αλλά το ταλέντο της έλαμπε.
Η πορεία της στη δημοσιογραφία ξεκίνησε όταν κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό του περιοδικού Γυναίκα που τότε αναζητούσε νέες πένες, η ίδια ήταν πολύ νεαρή ακόμη, αλλά το ταλέντο της έλαμπε.
Η στήλη της «Σαββατογεννημένη» στο εμβληματικό για την εποχή περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής με διευθυντή σύνταξης τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο ήταν ο δικός της κήπος. Όπως και η στήλη «Επ’ αυτοφόρω» στο περιοδικό «Γυναίκα». Η Μαλβίνα συνεργάστηκε με την Απογευματινή και την Ελευθερία και με τα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Κλικ, 01 κ.ά. Ακολούθησαν εκπομπές στην τηλεόραση όπως Οι Βίοι Αγίων, αλλά και η εκπομπή, «Η πόλις εάλω»- στην οποία υιοθετούσε διάφορους ρόλους της πόλης, σερβίροντας πατσά ή «δουλεύοντας» ως λουλουδού στα μπουζούκια αποκαλύπτοντας τα πολλά πρόσωπα της Αθήνας. Και βέβαια το κορυφαίο προσωπικό δελτίο ειδήσεων, που υπήρξε αναμφίβολα πρόδρομος παρεμφερών εκπομπών σχολιασμού της επικαιρότητας.
Ως σεναριογράφος τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή χαρισάμενη» του Πατρίς Βιβάνκος.
Η Μαλβίνα Κάραλη γεννήθηκε... Μαρία Σακκά. Καταγόταν από τα Ψαρά και ήταν το πρώτο παιδί από τον δεύτερο γάμο του πατέρα της. Ωστόσο, λίγοι άνθρωποι γνώριζαν για τα παιδικά της χρόνια. Ακόμα και οι κοντινοί της φίλοι. Είχε ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνει την προσωπικότητά της από παιδί, όταν αποφάσισε να ζωγραφίσει στο σχολείο την Αγία Παρασκευή... γυμνή. Σχεδόν κάθε επιλογή της υπήρξε ανατρεπτική. Σε ηλικία μόλις 15 ετών γνώρισε και ερωτεύτηκε τον Βαγγέλη Κάραλη, έμεινε έγκυος και γέννησε την πρώτη της κόρη, Μελίτα.
Είχε ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνει την προσωπικότητά της από παιδί, όταν αποφάσισε να ζωγραφίσει στο σχολείο την Αγία Παρασκευή... γυμνή. Σχεδόν κάθε επιλογή της υπήρξε ανατρεπτική. Σε ηλικία μόλις 15 ετών γνώρισε και ερωτεύτηκε τον Βαγγέλη Κάραλη, έμεινε έγκυος και γέννησε την πρώτη της κόρη, Μελίτα.
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Ο πρώτος γάμος της ήταν με τον βιβλιοχαρτοπώλη Βαγγέλη Κάραλη, ο δεύτερος με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο, ενώ σύντροφος και μεγάλος της έρωτας προς το τέλος της ζωής της ήταν ο σκηνοθέτης Μενέλαος Κραμαγγιώλης. Απεβίωσε στις 7 Ιουνίου του 2002.
Και να φανταστεί κανείς πως δεν πρόλαβε την εποχή των social media. Πόσο θα θέλαμε να την είχαμε κοντά μας.
Μερικά αγαπημένα μας αποσπάσματα:
«Οι άνθρωποι που αγαπώ έχουν πάρει διαζύγιο από την κοινή γνώμη. Κοινή γνώμη, κοινό γούστο»- από τη στήλη της Σαββατογενημένη (επιλογές άρθρων της κυκλοφορούν από τη Lifo Books.
«Ο ταλαντούχος άνθρωπος, ότι κι αν κάνει, το κάνει εμπνευσμένα. Και η Κόλαση να σε περιμένει μαζί του, θα είναι μια παραδεισένια Κόλαση. Ενώ από τον ατάλαντο άνθρωπο να μην περιμένεις τίποτα καλό. Και ο Παράδεισός του ανούσιος»
«Βέβαια και αντιφάσκω. Γιατί αυτό μου επιβάλλει ο μεταβαλλόμενος εαυτός μου»- Έρωτας και άλλες πολεμικές Τέχνες- («Έρωτας και πολεμικές Τέχνες», εκδόσεις Κάκτος).
«Ερωτική τραγωδία: να χάσεις ταυτόχρονα και την ηθική και την ακολασία σου».
«Οι έρωτες μας δεν πάσχουν, ούτε έπασχαν από στέρηση ελευθερίας, ούτα από έλλειψη οργασμικής ικανότητας. Πάσχουν από έλλειψη πολυπλοκότητας»
«Δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, έξυπνοι και χαζοί, όμορφοι και άσχημοι. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι που αγαπήθηκαν και άνθρωποι που δεν αγαπήθηκαν.»
«[Ο σύγχρονος, μέσος Έλληνας] κατατρώγεται απ’ τον πόθο για τον γεμάτο ψυγειοκαταψύκτη, από τον πόθο να κάνουμε όλα τα παιδιά δικηγόρους και γιατρούς, από τον πόθο να διασφαλίσει τη θλιβερή του πυρηνική, μικρή οικογενειούλα πίσω από την πόρτα.»
«Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή.»
«Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ έχω σατανά”. Εγώ χόρτασα. Ένα χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα»
Στο άρθρο αναφέρουμε και πληροφορίες από το podcast του συγγραφέα Πέτρου Μπιρμπίλη.
Ακολουθήστε το Woman Toc στο Instagram