0
SHARES

Πριν από μερικούς μήνες η Beyonce και ο Jay Z έδειξαν την οικονομική - αλλά όχι μόνο - δύναμη τους καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν ολόκληρο το μουσείο του Λούβρου για τα γυρίσματα του βιντεοκλίπ "Apes**t". Φυσικά ήταν πολλές και έντονες. Δεν είναι πολύ αυτοί που ενθουσιαστήκαν, από την άλλη εκείνοι που βρήκαν την συγκεκριμένη κίνηση «βέβηλη» και «απαράδεκτη» τόσο από την πλευρά των δύο καλλιτεχνών όσο και από την πλευρά του ίδιου μουσείου ήταν αμέτρητοι, με τις επιθέσεις στο Twitter να γίνονται το πιο καυτό τρεντ εκείνων των ημερών. 

Τότε, η διεύθυνση του πιο διάσημου μουσείου στον πλανήτη είχε υπερασπιστεί την επιλογή του να παραχωρήσει (έναντι γενναίας αμοιβής, βεβαίως βεβαίως) τον ιστορικό χώρο μαζί με όλα τα ανυπολόγιστης αξίας έργα που στεγάζονται εκεί, στο διάσημο, καλλιτεχνικό ζευγάρι, υποστηρίζοντας πως αυτός θα είναι ένας νέος δρόμος που θα οδηγήσει στο να γνωρίσουν τους θησαυρούς του μουσείου και οι νεότερες γενιές που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζουν τα μεγάλα, κλασικά αριστουργήματα της ιστορίας από απόσταση και σίγουρα με καχυποψία. 

Το «πείραμα» λειτούργησε, το Λούβρο δικαιώθηκε και τώρα - όπως το ίδιο παραδέχεται - απολαμβάνει τους καρπούς της τολμηρής επιλογής του. Το υπέροχο μουσείο του Παρισιού είδε τα ταμεία του σημειώνουν παγκόμσμιο ρεκόρ τη χρονιά που πέρασε, συγκεντρώνοντας στους κόλπους του 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το ίδιο το μουσείο, τα τρία τέταρτα των επισκεπτών ήταν ξένοι, με 1,5 εκατομμύριο Αμερικανούς και 1 εκατομμύριο Κινέζους τουρίστες. 

Φυσικά οι Γάλλοι δεν θεωρούν την ανάκαμψη αυτή τυχαία. Και έτσι με μία επίσημη ανακοίνωση έριξαν όλο το «φταίξιμο» στο ζεύγος Beyonce και Jay Z που στήθηκαν και τραγούδησαν μπροστά στη Μόνα Λίζα, την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης και άνοιξαν μία πόρτα στις καρδιές του μαζικού κοινού, τονώντας το ενδιαφέρον για κάποια από τα πιο σπουδαία έργα της ανθρωπότητας.

«Είναι καλό που βλέπουμε ότι αυτοί οι Αμερικανοί καλλιτέχνες, δημιουργοί του σήμερα, ενδιαφέρονται για ένα μουσείο αρχαιολογίας και αρχαίας τέχνης», σημείωσε στο Reuters ο διευθυντής του Λούβρου, Ζαν Λικ Μαρτινέζ.   

Να προσθέσουμε, για την ιστορία, ότι το βίντεο έχει συγκεντρώσει σχεδόν 150 εκατομμύρια προβολές στο YouTube. 

 

TAGS