«Σαν πας Θεσσαλονίκη, φέρε μου μπουγατσάν». Η φράση που πέρασε τα σύνορα της χώρας και έφτασε στους New York Times. Ρωτήσαμε τον Κωνσταντίνο Καπετανάκη από την ομάδα του Estrella, πως αισθάνεται για αυτό. Και για όλα τα άλλα, τα σπουδαία, τα μεγάλα. Α, τον ρωτήσαμε και πιο πιάτο τους ταιριάζει στον Ιανουάριο.
-Ποια είναι η ιστορία του Estrella;
Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση. Κάποια στιγμή πριν από λίγα χρόνια χάσαμε τις δουλειές μας και αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε αυτό το μικρό εστιατόριο. Το να αγαπάς το φαγητό δεν είναι αρκετό για να φτιάξεις ένα εστιατόριο. Ο μάγειρας μας είναι ο Δημήτρης Κοπαράνης, ο οποίος ήταν επίσης χωρίς δουλειά εκείνη την περίοδο, οπότε αποφασίσαμε να αρχίσουμε μαζί.
-Ποια είναι η φιλοσοφία του Estella; Έχει moto;
Τo world street food είναι η αφετηρία του menu μας για την περίοδο αυτή. Η έμπνευση μας είναι το καθημερινό, casual φαγητό. συνδυασμένο με το all day breakfast & brunch. Αν το καλοσκεφτούμε το street food είναι ό,τι πιο δημοφιλές στο χώρο του φαγητού τη στιγμή αυτή, πιο ισχυρό και από τo local food. Πρόκειται για φρέσκο, νόστιμο γεμάτο ένταση φαγητό, φτιαγμένο με τα καλύτερα υλικά που μπορούμε να βρούμε –κάποια από τα οποία φτιάχνονται μόνο για μας. Εμείς διαλέγουμε το καλύτερο χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Κάνουμε αυτό που λένε στο εξωτερικό “Think Global Eat Local”.
-Πως νιώσατε όταν η φήμη μας έφτασε στους New York Times;
Χωρίς καμία δόση υπερβολής, μέσα από τα social media η φήμη του Estrella/worldstreet food και του μπουγατσάν έφτασε σε κάθε άκρη της Ελλάδας και δεν άργησε να ξεπεράσει τα σύνορά της. Υπάρχουν λοιπόν αναφορές και εκτενή άρθρα σε ΜΜΕ παγκόσμιου κύρους (The Guardian, BBC Olive, National Geographic traveller magazine, Lufthansa magazin, Dailly Telegraph και τώρα οι New York Times). Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι' αυτό, αλλά όλο αυτό έγινε μετά από μυστικές επισκέψεις των δημοσιογράφων στο εστιατόριο μας, γεγονός που δίνει στις αναφορές ιδιαίτερη αξία. Για το δημοσίευμά των New York Times, αυτό που έμαθα εκ των υστέρων, είναι ότι η εφημερίδα έστειλε δημοσιογράφους στην Θεσσαλονίκη οι οποίοι κάθισαν τουλάχιστον ένα μήνα στην πόλη και επισκέφθηκαν μυστικά πάνω από 100 εστιατόρια, ώστε να επιλέξουν δύο τελικά, όπως και έγινε. Φυσικά είναι πάρα πολύ καλό και για την πόλη η προβολή της ως γαστρονομικός προορισμός. Μετά τους New York Times ξέρουμε ήδη ότι ένα από τα πιο δημοφιλή γαστρονομικά περιοδικά του κόσμου, το Saveur, ενδιαφέρθηκε να μας κάνει θέμα και το BBC να μας συμπεριλάβει σε μια εκπομπή που θα γυρίσει στην Ελλάδα.
-Μιλήστε μου για το υβριδικό γλυκό μπουγατσάν.
Το μπουγατσάν είναι ένα νόστιμο, βουτυράτο κρουασάν με ζεστή κρέμα μπουγάτσας, άχνη ζάχαρη και κανέλα. Η ιδέα προέκυψε μέσα από τις αναζητήσεις του Δημήτρη Κοπαράνη στον κόσμο της γαστρονομίας που τον οδήγησαν στα υβδριδικά cronuts (διασταύρωση κρουασάν και ντόνατς) που κάνουν θραύση στην Νέα Υόρκη. Μαζί συζητήσαμε για το όνομα, το οποίο βρήκε ο αδελφός μου, και σκεφτήκαμε να το διαθέσουμε χωρίς πολλές δοκιμές. Ήμασταν σίγουροι ότι θα ήταν τέλειο. Ο ντόρος έγινε γιατί είναι τόσο λαχταριστό όσο φαίνεται. Ο πρώτος χαμός έγινε στο Ιnstagram και αμέσως καταλάβαμε ότι φτιάξαμε ένα προϊόν που θα ακουστεί πολύ. Οι αντιδράσεις ήταν μαζικές και ακραίου ενθουσιασμού. Φυσικά, όσοι είδαν τις φωτογραφίες και ήρθαν να το φάνε, έφυγαν εξίσου ενθουσιασμένοι. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ο συνδυασμός του ζεστού βουτυράτου κρουασάν με μια ζεστή κρέμα μπουγάτσας που περιλαμβάνει ακόμα και λοβό φυσικής βανίλιας Μαδαγασκάρης.
-Έφτασε στα αυτιά μου και το Ottoman Burger σας.
Το ζουμερό Ottoman Burger είναι το σχόλιο μας για την οθωμανική περίοδο της Θεσσαλονίκης... Είναι ένα burger από αρνίσιο κιμά που σερβίρεται με καραμελωμένα κρεμμύδια, φέτα, καυτερή πιπεριά, μουστάρδα και μπαχαρικά. Μας αρέσει να ενσωματώνουμε σε κάποια από τα πιάτα μας την ιστορία της πόλης κοιτάζουμε στο παρελθόν προσαρμόζοντας στο σήμερα με διαφορετική οπτική και παρουσιάση.
-Γιατί κατά τη γνώμη σας υπάρχει αυτή η έντονη διάθεση για ενημέρωση γύρω από το ποιοτικό φαγητό, τα τελευταία χρόνια;
Νομίζω ότι έχουν βοηθήσει τα social media και οι εκπομπές μαγειρικής στην τηλεόραση που παρά τις υπερβολές τους κάνουν τους καταναλωτές πιο έτοιμους να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα.
-Ποιο πιάτο σας ταιριάζει στον μήνα Ιανουάριο;
Το πιάτο που ταιριάζει στον Ιανουάριο είναι η πίτσα παντσέτα. Ακόμα ένα υβριδικό πιάτο από αυτά που μας αρέσει να δημιουργούμε και να σερβίρουμε στο Εstrella,world street food. Ουσιαστικά είναι μια πίτσα με ζύμη από κουλούρι Θεσσαλονίκης που σερβίρεται με ψητές καραμελωμένες παντσέτες, σπιτική τυροσαλάτα και μπούκοβο. Νομίζω ότι ταιριάζει με τον θεωρητικά πιο κρύο μήνα του έτους.
231 027 2045