0
SHARES

Η ειρωνεία είναι ότι κάποτε, όταν αυτό το φρούτο (γιατί περί φρούτου πρόκειται και όχι λαχανικού) είχε πρωτοέρθει στην Ευρώπη από τις Άνδεις, το θεωρούσαν δηλητηριώδες. Σήμερα κανένας δεν αμφισβητεί ότι η ντομάτα πέρα από νόστιμη είναι και εξαιρετικά ωφέλιμη για την υγεία. Δεν έχει σημασία που η εποχή της οδεύει προς το τέλος της: μπορούμε να την απολαμβάνουμε όλο το χρόνο -λιαστή, κονκασέ, ακόμα και σε πελτέ ή σε ντοματοχυμό. Έχουμε πολλούς καλούς λόγους να το κάνουμε μάλιστα, πέρα από τη γλύκα της.

Μερικές μόνο από τις ευεργετικές δράσεις της ντομάτας;

-Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ρίχνει τη χοληστερόλη, θωρακίζει το ανοσοποιητικό, διατηρεί τις αρτηρίες υγιείς και προστατεύει γενικά την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος.

-Σύμφωνα με πειράματα, η καθημερινή κατανάλωση ντομάτας προστατεύει από προβλήματα και βλάβες στο δέρμα όπως η ακμή αλλά και τα ηλιακά εγκαύματα. Ενισχύει γενικά την υγεία της επιδερμίδας, κάνοντάς το προσώπό μας να δείχνει πιο νεανικό και λαμπερό.

-Τα αντιοξειδωτικά αλλά και το ασβέστιο που μας παρέχει δυναμώνουν τα οστά.

-Η ντομάτα περιέχει φυλλικό οξύ, που μεταξύ άλλων ανεβάζει τα επίπεδα ενέργειάς μας και καταπολεμά την κόπωση.

-Μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ντομάτας με τη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Προσοχή όμως: Η υπερκατανάλωση ντομάτας έχει συνδεθεί με τις πέτρες στα νεφρά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε ασβέστιο. Επίσης, ως ιδιαίτερα όξινη τροφή, διαταράσσει το περιβάλλον του στομάχου και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε όσους π.χ. υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Γι’ αυτό, προτού αρχίσετε να τρώτε μία -τουλάχιστον- ντομάτα τη μέρα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Δείτε παρακάτω όλα τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους της ντομάτας:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Photo by Zdeněk Macháček on Unsplash

TAGS