0
SHARES

To 2015 ήταν μια θεαματική χρονιά για τα social media. Για παράδειγμα, η γέννηση του live streaming σε αυτά, με εφαρμογές όπως το Periscope και το Meerkat, κέρδισε από πολύ νωρίς φανατικούς οπαδούς. Το Snapchat διαθέτει πια περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες. Και, στο μεταξύ, τα βίντεο έχουν κερδίσει πολύ έδαφος, εφόσον μόνο οι χρήστες του facebook παρακολουθούν περίπου 8 εκατομμύρια καθημερινά (περισσότερα και από ό,τι στο Youtube, σύμφωνα με ορισμένες μετρήσεις).

Τι καινούριο μάς επιφυλάσσει, λοιπόν, το 2016 στον συγκεκριμένο τομέα; Όπως προβλέπεται, καινούριες τεχνολογίες θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε μέσω αυτών, ενώ θα έχουμε και νέες επιλογές, όπως να κάνουμε shopping ή να μοιραζόμαστε πιο ζωντανές από ποτέ άλλοτε εμπειρίες με τους φίλους μας.

Ακολουθούν, λοιπόν, τα 5 trends που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα social media μέσα στο 2016:

 

1. H εικονική πραγματικότητα έρχεται με φόρα

«Φανταστείτε να μοιράζεστε με τους φίλους σας όχι μόνο στιγμές, αλλά ολόκληρες εμπειρίες». Αυτό έγραψε ο Ζούκερμπεργκ, όταν το Facebook αγόρασε το Oculus, την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας, για 2 δισ. δολάρια τον Μάρτιο του 2014. Η δημοφιλέστατη ιστοσελίδα έχει ήδη ξεκινήσει να ενσωματώνει την τεχνολογία της Oculun, προβάλλοντας βίντεο που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να τα παρακολουθούν από διαφορετικές οπτικές γωνίες (μπροστά, δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω κτλ), είτε από τον υπολογιστή τους, είτε από τη συσκευή του κινητού τους. Μέσα στο 2016, θα εμφανιστούν πολλά περισσότερα τέτοια βίντεο, εφόσον διαρκώς πιο πολλοί εκδότες και εταιρείες δημιουργούν και προβάλλουν υλικό με αυτή την τεχνολογία. Στα highlights είναι η εφαρμογή για παρακολούθηση ταινιών του Facebook, που θα μας δίνει την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε έναν κινηματογράφο και θα βλέπουμε μια ταινία σε πραγματικό χρόνο μαζί με άλλους χρήστες.

 

2. Το shopping απογειώνεται

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, το Twitter, το Facebook, το Instagram και το Pinterest εμφάνισαν ή αναβάθμισαν... κουτάκια για αγορές, που δίνουν τη δυνατότητα σε χρήστες να αγοράσουν ρούχα, γκάτζετ και άλλα αντικείμενα μέσω αυτών. Έτσι, διατίθενται πολλά προϊόντα, 4 στους 5 χρήστες παραδέχονται ότι οι καταναλωτικές επιλογές των διαδικτυακών φίλων τους επηρεάζουν τις δικές τους, ενώ εταιρείες πολλών χωρών τα χρησιμοποιούν ως κανάλια για πωλήσεις. Όμως, για να κάνουμε μια αγορά μέσω των κοινωνικών δικτύων, πρέπει να μεταβούμε από αυτά σε άλλα σάιτ ηλεκτρονικού εμπορίου (το οποίο είναι αρκετά δύσκολο αν χρησιμοποιούμε το smartphone μας) ή έχουμε πρόσβαση σε περιορισμένες επιλογές προϊόντων. Κι έτσι, νέες καινοτομίες όπως το Pinterest's Buyable Pins μας δίνουν τη δυνατότητα να «εξερευνήσουμε» περισσότερα προϊόντα και να τα πληρώσουμε χωρίς να φύγουμε από την πλατφόρμα. Μέσα στο 2016, λοιπόν, τα social media δεν θα είναι πια «κανάλια» προς άλλα site, αλλά θα μπορούμε να κάνουμε αγορές απευθείας σε αυτά.

 

3. Το live streaming φέρνει τα πάνω-κάτω

Το 2015 ξεκίνησε με πολλές εφαρμογές live streaming, που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να μεταδώσουν βίντεο ζωντανά. Π.χ., ως το τέλος του καλοκαιριού το Periscope του Twitter απέκτησε 10 εκατομμύρια χρήστες, ενώ πρόσφατα ανακηρύχθηκε από την Apple η καλύτερη εφαρμογή για iOS μέσα στο 2015. Στο μεταξύ, το facebook ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική του εφαρμογή live streaming για κινητά τηλέφωνα, το «Facebook Live». Κι έτσι, καθένας θα μπορεί να μοιραστεί ζωντανά βίντεο χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του facebook, χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσει μια συγκεκριμένη εφαρμογή και χωρίς να βγει από τη σελίδα. Και όταν το facebook Live λανσαριστεί, όχι απλώς αναμένεται να ... κατατροπώσει το livestreaming οποιουδήποτε άλλου κοινωνικού δικτύου, αλλά και να αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο οι 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες του facebook χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

 

4. Η χρήση στο γραφείο δεν είναι πλέον ταμπού

Με τη δυναμική εμφάνιση κοινωνικών δικτύων για τον εργασιακό χώρο (όπως το Slack) και το πολυαναμενόμενο λανσάρισμα του Facebook at Work, η χρήση των social media στο γραφείο δεν θεωρείται πλέον κατακριτέα. Αντίθετα, αρκετές επιχειρήσεις την αξιοποιούν για την επικοινωνία των εργαζομένων μεταξύ τους, για να διευκολύνουν τους υπαλλήλους στον τομέα των πωλήσεων να αναζητήσουν νέους πελάτες και, φυσικά, για μάρκετινγκ και διαφήμιση. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα σε 1.200 εταιρείες, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο Harvard Business Review, μόνο το 12% όσων χρησιμοποιούν τα social media θεωρούν ότι τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά με συνέπεια, σε αρκετές περιπτώσεις, αντί να επιτυγχάνεται κέρδος, να δημιουργείται ζημία. Μέσα στο 2016 αυτό αναμένεται να βελτιωθεί, στους εργασιακούς χώρους να παραδίδονται μαθήματα για καλύτερη αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων και, ταυτόχρονα, νέες, σχετικές εφαρμογές να λανσαριστούν.

 

5. Η επικοινωνία γίνεται πιο άμεση και ζωντανή από ποτέ

Η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω των social media ήταν πάντα δελεαστική. Γιατί να καλέσεις κάποιον στο τηλέφωνο, όταν μπορείς να του γράψεις κάτι στο Twitter και να απαντήσει άμεσα; Όμως, καμιά φορά η πραγματικότητα είναι διαφορετική: Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι μόνο το 20% των χρηστών του Twitter και, αντίστοιχα, το 54% των χρηστών του Facebook απαντά. Παράλληλα, ο μέσος όρος του χρόνου της απάντησης είναι 27-31 ώρες! Αυτό, όμως, σιγά-σιγά, αλλάζει. Π.χ., το Direct Messages του Twitter δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες, αλλά και μεμονωμένους χρήστες, να επικοινωνούν μεταξύ τους, άμεσα και ιδιωτικά. Αντίστοιχα, το Facebook έχει λανσάρει μια νέα εκδοχή του Messenger Business, ένα νέο chat για επιχειρήσεις, μέσω του οποίου μπορούν να έχουν real-time, προσωπικές συνομιλίες με τους πελάτες τους. Και, δεδομένου ότι το messenger έχει πάνω από 800 εκατομμύρια χρήστες, κατά πάσα πιθανότητα θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια.

 

Σε κάθε περίπτωση, τα social media αλλάζουν χαρακτήρα. Το Twitter δεν είναι απλώς για ανάρτηση ανακοινώσεων ως 140 χαρακτήρες, αλλά πλέον για ανταλλαγή μηνυμάτων, μοίρασμα βίντεο και πολλά ακόμα. Ομοίως, το Facebook δεν χρησιμεύει μόνο για να συνδεόμαστε με φίλους, αλλά είναι και εργαλείο αύξησης της επαγγελματικής απόδοσης, livestreamimg, πλατφόρμα για αγορές. Αντίστοιχες αλλαγές γίνονται και στο Linkedin, το Instagram, το Pinterest, το Snapchat. Κι έτσι, τα κοινωνικά δίκτυα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος σε οποιαδήποτε δραστηριότητα της καθημερινότητάς μας και, μάλιστα, με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς.  

TAGS