0
SHARES

Όλο και περισσότερες έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν το γεγονός ότι η διατροφή μας παίζει καθοριστικό ρόλο για την υγεία, τη μακροζωία αλλά και την εμφάνισή μας. Και όμως, ελάχιστοι από εμάς της δίνουμε την ανάλογη σημασία ενώ οι περισσότεροι επιμένουμε να δίνουμε προτεραιότητα στη γεύση έναντι της ποιότητας.

Αναμφίβολα στον κόσμο υπάρχει πρόβλημα διατροφής. Ο μισός πλανήτης είναι στα όρια της λιμοκτονίας και άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα, ενώ ο άλλος μισός κυριολεκτικά πεθαίνει από το πολύ και κακής ποιότητας φαγητό. Νέα έρευνα επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο αν κάποια άτομα θα ασθενήσουν από καρκίνο ή όχι.

Είμαστε ό,τι τρώμε

«Ελπίζω όλοι να μάθουμε ότι ένα μεγάλο μέρος νέων περιπτώσεων καρκίνου θα μπορούσε να προβλεφθεί» δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας Dr. Fang Fang Zhang, αναπληρώτρια καθηγήτρια επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Tufts της Βοστόνης. «Μπορούμε να τροποποιήσουμε τη διατροφή μας. Είναι δύσκολο, βέβαια, αλλά εάν μπορέσουμε να βελτιώσουμε την πρόσληψη κάποιων διατροφικών παραγόντων πολλές μορφές καρκίνου μπορούν να αποφευχθούν».

Η διατροφή ως μέσο πρόληψης

Παρόλο που εδώ και αρκετές δεκαετίες οι επιστήμονες πίστευαν ότι διατροφή και καρκίνος έχουν άμεση σχέση χωρίς να έχουν αποδείξεις, οι έρευνες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι υπάρχει αναμφισβήτητη σύνδεση. Σύμφωνα με τον Dr. Anton Bilchik, καθηγητή χειρουργικής στο Ινστιτούτο κατά του καρκίνου John Wayne: «Τώρα έχουμε αληθινές επιστημονικές αποδείξεις που δεν τις είχαμε πιο πρώτα. Τα περιστατικά καρκίνου του παχέος εντέρου για παράδειγμα έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της σύγχρονης διατροφής που είναι πλούσια σε ζάχαρη και επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς επίσης και της έλλειψης άσκησης». Η ζάχαρη αυξάνει την παραγωγή ινσουλίνης, μιας ορμόνης που θεωρείται ότι διεγείρει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Οι ερευνητές αναζητώντας ποια είδη διατροφής συνδέονται συχνότερα με περιστατικά καρκίνου κατέληξαν ότι συχνότερα συναντώνται σε άτομα τα οποία απέφευγαν τα δημητριακά ολικής άλεσης όπως η βρώμη και το ψωμί, και το μαύρο ρύζι. Άλλα διατροφικά ατοπήματα που συνδέονται με τον καρκίνο είναι:

-Ανεπαρκής πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων.

-Μεγάλη κατανάλωση αλλαντικών και επεξεργασμένων κρεάτων.

-Διατροφή φτωχή σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

-Υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος.

-Πολλά αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά και ροφήματα με ζάχαρη ή/και φρουκτόζη.

Οι ερευνητές υποθέτουν ότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τους κινδύνους που κρύβουν τα επεξεργασμένα κρέατα και τα αλλαντικά για την υγεία τους, ούτε για τις ωφέλειες των δημητριακών ολικής αλέσεως. Πιστεύουν μάλιστα ότι θα πρέπει να γίνεται σωστή ενημέρωση για την σημασία που έχει η σωστή διατροφή προκειμένου να αποφευχθεί ο καρκίνος ήδη από τα σχολικά χρόνια.

Πώς να επιλέξεις μια αντικαρκινική διατροφή

Προκειμένου να μειώσουμε τις πιθανότητες να προσβληθούμε από καρκίνο οι ερευνητές συμβουλεύουν η διατροφή μας να περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες. Συγκεκριμένα προτείνουν για άντρες και δραστήριες γυναίκες καθημερινή κατανάλωση:

Δημητριακά ολικής άλεσης: 9 μερίδες.

Γαλακτοκομικά προϊόντα: 2-3 μερίδες.

Λαχανικά: 4 μερίδες.

Φρούτα: 3 μερίδες.

Άπαχο κρέας, αυγά, όσπρια, ξηροί καρποί: 2 μερίδες (συνολικά 170 γραμμάρια).

Πηγή: let-it-be.gr

Δες παρακάτω τις τροφές που πολεμούν τον καρκίνο.

Photo: Brooke Lark / Unsplash

TAGS