Το φούσκωμα στην κοιλιά είναι συχνά συνέπεια της εντερικής δυσβίωσης (δηλαδή της διαταραχής της βακτηριακής χλωρίδας), καθώς και της ανικανότητας του εντέρου να εξαλείψει τον αέρα που σχηματίζεται στο εσωτερικό του. Μερικές φορές, για να καταφέρεις να έχεις επίπεδη κοιλιά, αρκεί να προωθείς τη διαστολή των εντερικών τοιχωμάτων, καταφεύγοντας σε συμπληρώματα διαλυτών φυτικών ινών (πηκτίνη + γλυκομαννάνες). Προτείνονται κυρίως όταν το πρήξιμο σχετίζεται με τη δυσκοιλιότητα, αλλά μπορεί να βοηθήσουν και σε περιπτώσεις διάρροιας (στην περίπτωση της κολίτιδας συνοδεύεται και από δυσκοιλιότητα), γιατί συγκρατούν νερό, καθιστώντας τα κόπρανα λιγότερο υγρά. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, για να καταπολεμήσεις το φούσκωμα της κοιλιάς, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να μειώσεις στο ελάχιστο τις αδιάλυτες φυτικές ίνες, αποκλείοντας από τη διατροφή σου όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, καθώς και το μεγαλύτερο ποσοστό λαχανικών.

Το μήλο και το αχλάδι είναι τα μόνα φρούτα που δεν προκαλούν προβλήματα.

Για να έχεις ποικιλία, κάθε τόσο μπορείς να φτιάχνεις έναν ανάμεικτο χυμό: κατά την προετοιμασία του, οι φυτικές ίνες διαλύονται και έτσι δεν είναι τόσο ερεθιστικές. Και στα λαχανικά οι επιλογές είναι περιορισμένες.

Διαβάστε περισσότερα στο Shape.gr

Kεντρική φωτογραφία: iStock

TAGS